Seuraa 
Viestejä11

Yhdysvalloissa tunnettu plastiikkakirurgi Keith Jeffords kertoo TV haastattelussa miten Suomessakin yleinen antibiootti Tavanic (USA:ssa Levaquin nimellä) aiheutti hänelle kuukausien kävelykyvyttömyyden.

Minusta on hienoa että lääkäri uskaltaa tulla julkisuuteen kertomaan asiasta.

Itse olen saanut Ciprofloxacinista (sama lääkeryhmä) tibialis posterior jänteen tulehduksen. Kipu jatkunut tauotta yli 8kk.

http://m.wsbtv.com/news/news/local/patients-suffer-devastating-side-effects-popular-a/nj4Br/

Kommentit (4)

Hänen pyhyytensä
Seuraa 
Viestejä28211

Osa ihmisistä ovat allergisia antibiooteille. Suurin osa ei ilmeisesti kuitenkaan ole. Minä en esimerkiksi ole ollut allergienen millekkään määrätylle lääkkeelle. Tiedä sitten, voidaanko ja kuinka hyödyllistä olisi testata, kuinka sopivia jokin antibiootti on jollekin potilaalle ennen lääkkeen määräämistä.

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Minulla on kova allergia khlormetsanone-aineelle. Wanha lääkenimi tuolle lihasrelaksantille on Metsapal. Tämäkin viesti häviää nopeasti, koska tällä tuotteella on joku seurantasysteemi bittiavaruudessa. Asia yritetään vaieta unohduksiin.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Sisältö jatkuu mainoksen alla
weedee
Seuraa 
Viestejä11

Lauri,

Lääkeallergiat paranevat lääkkeen lopettamisen jälkeen. Fluorokinolonien haittavaikutukset jäävät monella ihmisellä vaivaamaan vuosikausiksi (pysyväksi).

Blogissani lisää tietoa:

fluorokinolonisyndrooma.wordpress.com

Hänen pyhyytensä
Seuraa 
Viestejä28211
weedee

Lauri,

Lääkeallergiat paranevat lääkkeen lopettamisen jälkeen. Fluorokinolonien haittavaikutukset jäävät monella ihmisellä vaivaamaan vuosikausiksi (pysyväksi).

Blogissani lisää tietoa:

fluorokinolonisyndrooma.wordpress.com

Pointin kannalta se on kuitenkin epäolennaista: osalle antibiootit sopivat, toisille ei, (omalla kohdallani lääkäri on aina ennen lääkkeiden määräämisiä kysellyt onko ko. lääkeaine tuttu ja jos on, onko ilmennyt ongelmia), ei tässä tarvitse olla mitään sen suurempaa mystiikkaa mukana.

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat