Seuraa 
Viestejä1664

Olisi kiinnostusta päästä jonnekin treenaamaan, mutta ovat nuo perusfirmat tehneet itsensä käyttökelvottoman vaikeiksi. Liittymis, jäsenyys, kausi, irtosanoutumis yms sontaa, johon ei mun byrokraattinen masokismi jaksa riittää. Tokihan nuo on ihan loogista siitä näkökulmasta, että jos joku jaksaa käydä läpi liittymishelvetin niin ei varmasti jaksa edes ajatella vaihtamista, mutta on myös ilmiselvää miten siinä alistetaan asiakasta, mikä on täysin sietämätöntä, eikä kenenkään pitäisi hyväksyä tuollaista halvennusta.

Miksi kuntosalit eivät voisi toimia samoin bussi? Olisi kortti, johon voi ladata aikaa tai rahaa, ehkä jopa sama yleiskortti, joka käy bussiin ja muihin vastaaviin palveluihin. En aio käyttää mitään palveluita, ennen kuin niiden käyttöliittymä on siedettävällä asiakasystävällisyyden tasolla.

Every man is guilty of all the good he did not do. (http://www.youtube.com/watch?v=xaTKDMYOBOU)-Voltaire

Sivut

Kommentit (21)

MooM
Seuraa 
Viestejä7536
o

Olisi kiinnostusta päästä jonnekin treenaamaan, mutta ovat nuo perusfirmat tehneet itsensä käyttökelvottoman vaikeiksi. Liittymis, jäsenyys, kausi, irtosanoutumis yms sontaa, johon ei mun byrokraattinen masokismi jaksa riittää. Tokihan nuo on ihan loogista siitä näkökulmasta, että jos joku jaksaa käydä läpi liittymishelvetin niin ei varmasti jaksa edes ajatella vaihtamista, mutta on myös ilmiselvää miten siinä alistetaan asiakasta, mikä on täysin sietämätöntä, eikä kenenkään pitäisi hyväksyä tuollaista halvennusta.

Miksi kuntosalit eivät voisi toimia samoin bussi? Olisi kortti, johon voi ladata aikaa tai rahaa, ehkä jopa sama yleiskortti, joka käy bussiin ja muihin vastaaviin palveluihin. En aio käyttää mitään palveluita, ennen kuin niiden käyttöliittymä on siedettävällä asiakasystävällisyyden tasolla.

Käy uimahalilla tai jossain muualla kunnalisessa liikuntapaikassa. Siellä on kertamaksu.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

o
Seuraa 
Viestejä1664

Näin teen, mutta kunnalliset ovat vähän kaukana. Tosin ei tässä kovasti tarvitse muutosta miettiä niin pitkään, kun nuo kaupalliset eivät halua kilpailla kunnallisen kanssa. Ainoa kysymys vaan miksi kukaan haluaa maksa noista huonoista palveluista? Vai onko nuo tarkoituksella tehty hankaliksi jotta ei tulisi väestöryntäystä?

Näyttääpäs siltä, kun tulin asiaa nyt miettineeksi, että kunnallisella saa vuosikortin samaanhintaan kuin yksityisellä kuukauden +byrokratia. Tuota riistoa yrittävät selittää sille, että on asiakkaan parhaaksi sitoutua jäseneksi..

Every man is guilty of all the good he did not do. (http://www.youtube.com/watch?v=xaTKDMYOBOU)-Voltaire

Sisältö jatkuu mainoksen alla
o
Seuraa 
Viestejä1664

Varsinaisesti vaikuttaisin kaipaavan mahdollisuutta vaihdella saleja, koska kaikissa omat hyvät puolensa. Kunnallisista muut ovat tavoittamattoman kaukana ja kaupallisiin taas pakotetaan sitoutumaan. Joten salinvaihtelu mahdollisuutta ei näytä olevan olemassa. Nykyisen salin heikkoudet ovat nyrkkeilysäkin puute ja liian matala katto, joka estää palomiespunnerrusten tekemisen.

MooM
Seuraa 
Viestejä7536
o

Näin teen, mutta kunnalliset ovat vähän kaukana. Tosin ei tässä kovasti tarvitse muutosta miettiä niin pitkään, kun nuo kaupalliset eivät halua kilpailla kunnallisen kanssa. Ainoa kysymys vaan miksi kukaan haluaa maksa noista huonoista palveluista? Vai onko nuo tarkoituksella tehty hankaliksi jotta ei tulisi väestöryntäystä?

Näyttääpäs siltä, kun tulin asiaa nyt miettineeksi, että kunnallisella saa vuosikortin samaanhintaan kuin yksityisellä kuukauden +byrokratia. Tuota riistoa yrittävät selittää sille, että on asiakkaan parhaaksi sitoutua jäseneksi..

Kunnallisella puolella toiminta on tuettua, infra on kaupungin ja kaupungin työntekijät hoitavat ylläpidon ja siivouksen. Maksaahan sekin, mutta esim. siivottavaa on yleensä siinä samassa tilassa muutakin kuin se sali. Henkilökuntaa ei juuri ole, eikä muutakaan palvelua.

Ei minun kokemuksen mukaan yksityiseen liity mitään suurempaa byrokratiaa. Liittymisessä pitää antaa tietoja ja sen jälkeen kuuausi maksu automaattiseksi. Saa käydä sen verran kuin käy ja yleensä lähes milloin vaan (erona johonkin uimahalliin, jonne pääsee vain aukioloaikoina). Moni liittää saliin ohjausta ja ohjattua liikuntaa. 

Kalliimpaa se kyllä on. 

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

o
Seuraa 
Viestejä1664

Just kattelin, että liittymismaksu, palvelumaksu, jäsenmaksu, korttivuokra ja jos haluat päästä eroon niin sitten vielä eromaksu. Lisäksi oli vielä jotain, mutta en oikein tajunnut mitä se bonus varsinaisesti oli. Jos tätä vertaa kertalippuun, vuosikorttiin tai 10x korttiin niin on kyllä käsittämätöntä.

Onhan se ihan ymmärrettävää, että paremmista palveluissa on enempi kuluja, mutta eikö sen silti voisi laskuttaa yhdellä yksinkertaisella laskutuksella, tuollaisen hajoitetun sekoilun sijaan.

BCK
Seuraa 
Viestejä6960

Kaveripiirissä tiedän parikin tapausta, jotka hankittuaan vuoden kuntosalikortin vähensivät salikäyntejään. Liekö miten yleistä moinen?

MooM
Seuraa 
Viestejä7536
o

Just kattelin, että liittymismaksu, palvelumaksu, jäsenmaksu, korttivuokra ja jos haluat päästä eroon niin sitten vielä eromaksu. Lisäksi oli vielä jotain, mutta en oikein tajunnut mitä se bonus varsinaisesti oli. Jos tätä vertaa kertalippuun, vuosikorttiin tai 10x korttiin niin on kyllä käsittämätöntä.

Onhan se ihan ymmärrettävää, että paremmista palveluissa on enempi kuluja, mutta eikö sen silti voisi laskuttaa yhdellä yksinkertaisella laskutuksella, tuollaisen hajoitetun sekoilun sijaan.

Minä käyn yksityisellä salilla/liikuntakeskuksella (ei ketju) ja siellä on yksi kuukausimaksu, joka menee automaattisesti tililtä kuukausittain. Joulun alla siirrän sporttipassin saldon firmalle ja kk-maksua pienennetään vastaavasti niin kauan, että homma kuittaantuu. En tiedä, onko tällä hetkellä liittymismaksua, minä en sellaista maksanut, kun n. 5 vuotta sitten liityin. 

Minulla on tällä hetkellä vain ryhmäliikuntakortti, mutta vapaa salin käyttö siihen maksaisi 25 euroa kuussa lisää. Käytännössä kuitenkin salia voi käyttää lämmittelemiseen yms, kunhan antaa maksaville asiakkaille etuajo-oikeuden laitteisiin. Käyn vakiotunneilla 2xviikossa ja 0-3 kertaa viikossa niin, että varaan nettisysteemistä paikan tunnnille.

Vaihtoehtoisesti voi ostaa 10 kerran kortin, jolla viivakoodin lukija ottaa aina yhden käynnin. Kortti on hinnoiteltu niin, että kaksi kertaa viikossa käyvällä kk-jäsenyys on halvempi, kerran käyvällä ei. Salin käytöstä en tiedä, luulisin, että sama systeemi on siihenkin.

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1772

Minä voisin maksaa sellaisesta että pääsisi laitteita käyttämään ihan yksinään. Tällä vartalolla ja naamalla ei ole mitään asiaa julkiseen sporttailuun. Eikä sinne salille kukaan muukaan halua merihirviöitä iloa pilaamaan.

ing geolog
Seuraa 
Viestejä6998

Jo vain, vaikia tilanne vaan ei mahdoton, esim 24seven kortti niin voi mennä vaikka aamuyöstä salille, tokko sielä silloin on "tungosta kuin Tuiran asemalla"

Ei tosin ole salejakaan kaikkialla, minulla toimii, kun olen esim; niinkuin nyt, Oslossa, voin treenata samalla kortilla (maksulla) täälläkin.

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

ing geolog
Seuraa 
Viestejä6998
ing geolog

Jo vain, vaikia tilanne vaan ei mahdoton, esim 24seven kortti niin voi mennä vaikka aamuyöstä salille, tokko sielä silloin on "tungosta kuin Tuiran asemalla"

Ei tosin ole salejakaan kaikkialla, minulla toimii, kun olen esim; niinkuin nyt, Oslossa, voin treenata samalla kortilla (maksulla) täälläkin.

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
o

Kuntoilu on ikäänkuin uudenajan elitismiä. Laitteet ovat viimeisenpäälle uusia, personal trainerit taputtelevat toisiaan selkään ja heittävät läpsyjä saleja kierrellessään. Tilavuokrat ovat korkeita ja sijaitsevat keskeisillä paikoilla. Elitismiin kuuluu, että palvelut ovat keskeisillä paikoilla ja hinnat sopivalla tasolla kosiskeltavien asiakkaiden tulotasoon nähden.

Eivät nuo paikat haluakkaan kaltaisiasi persaukisia penninvenyttäjiä asiakkaikseen, niillä penninvenyttäjillä, kun ei katettaisi edes tilavuokria.

Kuntoilla voi toki samalla tapaa köyhien ja rikkaiden osastolla ja saavuttaa ihan samat hyödyt. Erilaisia palveluja erilaisille ihmisille.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
ing geolog

Luultavasti ruuhka-aikoina nämä uudet salit tulevat olemaan niin täynnä, että tehokas harjoittelu muodostuu mahdottomaksi, tai ainakin liikaa aikaa vieväksi. Siitä seuraa varmasti ongelmia joihin ketju reagoi kuukausihintaa korottamalla.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

MooM
Seuraa 
Viestejä7536
taucalm
ing geolog

Luultavasti ruuhka-aikoina nämä uudet salit tulevat olemaan niin täynnä, että tehokas harjoittelu muodostuu mahdottomaksi, tai ainakin liikaa aikaa vieväksi. Siitä seuraa varmasti ongelmia joihin ketju reagoi kuukausihintaa korottamalla.

Tuo on yleinen ongelma nytkin. Mutta hinnallahan sitä saa korjattua ja tuotto pysyy silti vakiona, jos optimoi oikein.

o
Seuraa 
Viestejä1664

Milloinkas ruuhka-aika on? Kun olen käynyt 18-20 aikoihin tutustumassa muutamiin kaupallisiin saleihin, ovat aina niin tyhjiä, että epäilyttää miten toiminta voi kannattaa.

Se on kyllä totta, ettei rikkaiden osastolla oikein viihdy siinä ylimielisessä meiningissä. Mutta ei kyllä köyhien osaston tissuttelussakaan. Mihinköhän pitäis mennä, että sopis joukkoon..

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat