Seuraa 
Viestejä6912

Taas joku on innostunut poraamaan ja piikkaamaan täällä meidän kerrostalossa. Ääni kuulostaa siltä, kuin se tulisi heti tuosta mun yläpuolelta. Tosiasiassa sitä remonttia tehdään ihan toisessa päässä taloa. Itse asun C-rapussa ja remonttia tehdään A-rapussa. Jos talo olisi kilometrin pituinen, niin kuuluisiko ääni silloinkin talon toiseen päähän?

Kommentit (4)

Eusa
Seuraa 
Viestejä16180
Ertsu

Taas joku on innostunut poraamaan ja piikkaamaan täällä meidän kerrostalossa. Ääni kuulostaa siltä, kuin se tulisi heti tuosta mun yläpuolelta. Tosiasiassa sitä remonttia tehdään ihan toisessa päässä taloa. Itse asun C-rapussa ja remonttia tehdään A-rapussa. Jos talo olisi kilometrin pituinen, niin kuuluisiko ääni silloinkin talon toiseen päähän?

Kyllä. Ellei kovassa rakenteessa ole kunnon katkaisuja, runkoäänivärähtely säilyttää energiansa hyvin pitkälle.

Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Eusa
Seuraa 
Viestejä16180

Varahtelysiirtyma ilmanvaihtokanavien kautta estetaan yleensa riittavin aanenvaimennusmateriaalein. Patteriputket vaativat joustavia valiliitoksia, koska patteripintoja ei voi peittaa vaimennusmateriaalill ja ne helposti varahtelevat aanienergiaa saadessaan.

Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

Diam
Seuraa 
Viestejä2632

Hyvin paljon, riippuu rakennusliikkeestä, missä näin tehdään, sillä äänitasoista on ollut vain suosituksia, ei määräyksiä kuin poikkeustapauksissa. Esimerkiksi talossa asennetaan ilmalämpöpumppu, niin voi löytyä suositus, tässäkin tap. on eri asioita käytöstä aiheutuva hurina ja rakennusaikainen työmaamelu. Yl. tark. ensin mainittua.

RakMk C1:n tulkinnat ja asuinrakennusten äänitekniset rakennesuositukset

.

Mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat