Seuraa 
Viestejä6960

Täällä Tiede-lehden keskusteluissa kun tunnetusti ei enää(? *)) ole mahdollisuutta vaihtaa yksityisviestejä, on osa porukasta kirjoitellut välillä nakokulma.net -foorumilla yksityisviestejä. Nyt nakokulma.net ilmeisesti on lopettamassa ainakin nykymuotoisena foorumina, joten avaan keskustelun, jossa voisi ehdottaa muita korvaavia forumeita (sähköpostien kirjoittamiseen tai keskusteluun, ihan miten vaan kukin tahtoo). Ehdotuksia?

*) jos en väärin muista, ennen sivusto-uudistusta tuo mahdollisuus oli silloisella foorumilla

nakokulma.net : Jatkot

Kommentit (12)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432

Mulle voi laittaa meiliä vatkain1@gmail.com 

Tosin kannattaa sanoa jossain ketjussa mulle, että on pannu meiliä.

Miksi ei siis voi tehdä nikillään s-postiosoitetta koska kuitenkin pitäisi tehdä ne uudet tunnukset sinne uudelle foorumille?

Hämmentää.

BCK
Seuraa 
Viestejä6960

Oletko saanut paljon roskapostia tuohon gmail-osoitteeseesi? Jossakin kehoitettiin olemaan kirjoittamatta koko osoitetta nettiin mihinkään, ettei hakurobotit saisi nuuskittua sitä esiin.

Muuten hyvä idea. Tuonhan voisi kertoa täällä palstalla esim. näin geemeilissä vatkain1, tai vatkain1 (ät) gmail.com

Sisältö jatkuu mainoksen alla
BCK
Seuraa 
Viestejä6960

Yksi ongelma on tietty se, että sitä toista meiliosoitetta ei tule väijyttyä melkein koskaan, ja tietty että täällä pitää julkisesti sitten kertoa laittaneensa yksityisviestiä. Onko jokin turvallinen tapa jälleenlähettää ne omaan varsinaiseen sähköpostiin? Näkkärillä joku ehdotti tällaista hmamail-jutskaa:

Renttu

.... Katson mitä tässä ketjussa tapahtuu - ja minulle voi halutessaan infota vielä paljon myöhemminkin, jos/kun löydätte uuden kodin.

Sähköpostiosoitteeni on xxx@hmamail.com.  

Loin postiosoitteen n. puoli vuotta sitten kun hankkiuduin arvelemaan, että jotain tämmöistä saattaisi tapahtua. Tuo sähköpostiosoite on vielä n. toiset puoli vuotta voimassa, jonka jälkeen se tuhoutuu (Sisältöineen) automaattisesti.

Ehdotankin, että loisitte itsellenne tähän tarkoitukseen samaan paikkaan toistaiseksi voimassa olevat sähköpostitilit. Palvelu on ilmainen, täysin anonyymi ja vieläpä kryptattu. Kyseessä on Hide My Ass, mistä lyhenteeksi tuo @hmamail.

Suora linkki sähköpostitilin luomiseen. Teidän ei siis tarvitse antaa nyt muille omaa, varsinaista osoitettanne. Voitte myös tiliä luodessanne valita eri vaihtoehdoista, kauanko se on kerrallaan voimassa. Viestit jälleenohjautuvat aina sitten sinne omaan, varsinaiseen osoitteeseenne.

Ei-toivottujen kohdalla viestit muuttuvat roskapostiksi yhdellä klikkauksella, kuten muuallakin. :)

(xxx=renttu, en halunnut laittaa tuota koko meiliosoitetta näkyviin tässä lainauksessani. Lisäsin parit boldaukset.)

Hänen pyhyytensä
Seuraa 
Viestejä28220

Olen laittanut oman gmail-osoitteeni noutamaan tuonne hotmail-tilille tulevat postit. Joten periaatteessa mun ei tarvitse käydä katsomassa nikkini hotmail-tilin tapahtumia koskaan. Luulisin tämän olevan varsin turvallista.

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

asdf
Seuraa 
Viestejä11906

Olen käyttänyt tota vatkain1:tä aina, jos joku kysyy, että saako sinulle lähettää suoramarkkinointipostia tai jos joku omituinen-hairahdus-nainen on kysynyt meiliosoitetta.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
BCK

Oletko saanut paljon roskapostia tuohon gmail-osoitteeseesi? Jossakin kehoitettiin olemaan kirjoittamatta koko osoitetta nettiin mihinkään, ettei hakurobotit saisi nuuskittua sitä esiin.

Tulee roskapostia, mutta ne menee suoraan roskapostilaatikkoon. Ehkä kerran on käynyt niin, että on tullut varsiniseen laatikkoon ja kolmesti niin, että roskapostifiltteri on poiminut asiaviestin roskaposteihin. Mitään janispetkeitä tms en ole nähnyt vuosiin.

BCK

Yksi ongelma on tietty se, että sitä toista meiliosoitetta ei tule väijyttyä melkein koskaan, ja tietty että täällä pitää julkisesti sitten kertoa laittaneensa yksityisviestiä. 

Haittaakse? Ei se toinen välttis siellä toisella foorumillakaan hoksaa päivystää. Laittaa vaan jonkun random-viestin ja kirjottaa siihen että yv.

Laitappa BCK mulle mailia tonne vatkain1@gmail.com 

Hämmentää.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
asdf

Olen käyttänyt tota vatkain1:tä aina, jos joku kysyy, että saako sinulle lähettää suoramarkkinointipostia tai jos joku omituinen-hairahdus-nainen on kysynyt meiliosoitetta.

Jaa no se selittää. Ihmettelin kun joku apina on spämmännyt mulle outoja maileja, jotka käyvät kerta kerran perään vaan katkerimmiksi. Viimeisimmässä oli jo suoria uhkauksia sekä kapslokkeilla "maksa saatana!", "ruokkoja" ja "elarit kehiin". Tiiä sitte mitä meinannevat.

Hämmentää.

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
-:)lauri

Olen laittanut oman gmail-osoitteeni noutamaan tuonne hotmail-tilille tulevat postit. Joten periaatteessa mun ei tarvitse käydä katsomassa nikkini hotmail-tilin tapahtumia koskaan. Luulisin tämän olevan varsin turvallista.

Tuohan on loistava. Miten tuo tehdään gmailissa?

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
BCK
-:)lauri

Tuohan on loistava. Miten tuo tehdään gmailissa?

Helppoa. Paina oikean yläreunan rattapyörää ja valitse asetukset. Aukeaa ikkuna, josta mene tuonne edelleenlähetys-välilehdelle. Siinä ylimpään kohtaan vaan osote johon viestit haluaa. Se pyytää vahvistusta eli käyt sitten pääpostissa sen kuittaan. Seuraat ohjeita ni on ihan helppo.

Hämmentää.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845

En tiedä mikä täällä Sanoma konsortion sivustolla on tulevaisuuden käytäntö, mutta aika monissa foorumeissa se on, että ei osoitteita, email-osoitteita eikä puhelinnumeroita saa julkaista foorumilla. En epäile, etteikö käytäntö tekisi tuloaan tiede-foorumillekin, sillä vaivoja ei ole säästelty käyttäjien käyttäjäkokemuksen runttaamisessa tähänkään asti. Täydet 10 pistettä siitä.

- Ubi bene, ibi patria -

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat