Seuraa 
Viestejä6

Haluaisin laittaa pyörään sähkömoottorin, jolla pääsisi n. 30km/h, mutta en ole mikään alan asiantuntija. Joten kaikki neuvot ja vinkit otetaan vastaan! Minkä tehoinen moottori pitäisi olla ja minkälainen akku jotta riittäisi vähintään puoleksi tunniksi ja olisi mahdollisimman pieni? Onko sähköiskun vaaraa? Muita toimintoja ei tarvitse olla kunhan eteenpäin pääsee ja se että saa jollakin napilla tms. moottorin sammutettua. Budjettia ei ole mutta mahdollisimman halpa.

Sivut

Kommentit (23)

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187

Googlaa sähköpolkupyörä. Se on 25 kmh , 250 watin moottorinen tavallinen polkupyörä jota moottori avustaa kun polkee.

Mutta tässä oli mies, jolta puuttui aivoista yli puolet, ja kaikki oli normaalisti. Miehen ÄO oli 75, eli normaalin alarajoilla. Hän työskenteli valtion virkamiehenä, oli naimisissa ja hänellä oli kaksi lasta. -Jani Kaaro

Reiska
Seuraa 
Viestejä5335

Ainoastaan sähköavusteinen pyörä on tieliikennelain hyväksymä, jos napista käännät päälle, nii se tarvii rekisteröidä mopoks. Noin juridisesti.

Per se

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Rakennussarjat ovat yksi mahdollisuus.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31264

Kyllä kai joku virkaintoisempi konstaapeli voi kiinnittää huomiota, jos pyyhkäiset 80 km/h poliisiauton ohi. Kyllä maantiefillari ainakin sen kulkee 1,5 kW:lla.

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1651

Onko sellaista ohjainta noille fillarisähkömoottoreille olemassa, että voisi rakentaa kaksivetoisen?

Maastossa olisi kiva suhata äänettömästi paksukumisella etu- ja takavetoisella sähköfillarilla.

Oikeastaan siitä voisi jättää ketjut ja polkimet kokonaan pois, olisiko tuo sitten sähkömopo.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845

Hatusta vetäisten, asiaa tuntematta yhtään.

Napamoottoreita fillareihin on hyllyt notkollaan. Etupyörään napamoottori ja takapää jää entiselleen. Säätöyksikkö tarttetaan. Akut tarakan kahta puolta kuten sivulaukut. Hyytelöakut jos mahdollista. Ei starttiakkuja vaan "vapaa-ajan akut".  Takarengas saa olla aika tukeva.
Tehonsäätöön rajakytkin jolla pääsee ohittamaan lakisääteisen tilapäisesti. Iso kunnon satula jossa pitkäiskuinen jousitus.

Pirukaan ei tuollaisella kauaa viitsi junnata. Fillaria käytetään koska se on hyötyliikuntaa ja palkitsee sitä kautta.

-----------

Juuei. Tulee takapainoinen. Etunen sutii. Pitää pistää akku edemmäs.

- Ubi bene, ibi patria -

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31264
George Hanson
Maastossa olisi kiva suhata äänettömästi paksukumisella etu- ja takavetoisella sähköfillarilla.

Mitä kivaa olisi tuskailla maastossa alitehoisella mopolla? Jos haluat pärinää, savua, vauhtia ja vammoja, hankit enduropyörän ja jos haluat pyöräillä, hankit maasto- tai läskipyörän ja lakkaat haaveilemasta idioottimaisuuksista, jotka yhdistävät noiden huonot puolet.

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1651
Neutroni
George Hanson
Maastossa olisi kiva suhata äänettömästi paksukumisella etu- ja takavetoisella sähköfillarilla.

Mitä kivaa olisi tuskailla maastossa alitehoisella mopolla? Jos haluat pärinää, savua, vauhtia ja vammoja, hankit enduropyörän ja jos haluat pyöräillä, hankit maasto- tai läskipyörän ja lakkaat haaveilemasta idioottimaisuuksista, jotka yhdistävät noiden huonot puolet.

En missään tapauksessa hakenut pärinää, savua, vauhtia enkä vammoja. En myöskään pidä liiasta hikoilusta.

Siksi siis sähköpyörä. Kaksivetoinen, jotta eteneminen olisi varmempaa.

rasmus
Seuraa 
Viestejä143
Reiska

Ainoastaan sähköavusteinen pyörä on tieliikennelain hyväksymä, jos napista käännät päälle, nii se tarvii rekisteröidä mopoks. Noin juridisesti.

Blääh! Ei kukaan tiedä mikä nopeuden ylitys tulee pyöräilijän lihasvoimasta. Tai alamaessa painovoiman takia. Ihan hyvin voi vetää sähkökäyttöisellä vaikka 50 km/h sallituilla kevyenliikenteenväilylillä tasaisella. Alamaissa toki kovempaa.

V.A.Littaa
Seuraa 
Viestejä873
Pacanus Rusticanus
Pirukaan ei tuollaisella kauaa viitsi junnata. Fillaria käytetään koska se on hyötyliikuntaa ja palkitsee sitä kautta.

Isommissa kaupungeissa vaan alkaa etua syntymään, ruuhkaliikkumisessa ja "pysäköinnin" helppoudessa. Tosin näitä kaupunkeja on Suomessa vähänlaisesti, eikä nekään ole kovi isoja, sekä kylmät kelit vaikeuttaa motivoimista. 

kuningas
Seuraa 
Viestejä1246
T Hanskanen

Ei  kannata laista välittää hevon helvettiä, ei niitä ratsata juuri koskaan, tässä on rakennussarja tehopelille.

 

1500w UUTUUS! Suomen tehokkain sähköpyörän rakennussarja LCD-näytöllä

449,00€

http://www.greencycle.1500w-uutuus-suomen-tehokkain-sahkopyoran-rakennussarja--lcd-naytolla

26" tilapäisesti loppunut :)

 

Kuinkahan kevyeksi akun saisi, jos moottorilla mentävä osuus olisi vaikka 10km? 

Puolitoista kiloa?

War doesn't determine who's right but who's left.

There is no such thing as an atheist in a foxhole.

Isäntämies
Seuraa 
Viestejä177
Gaian
Reiska

Ainoastaan sähköavusteinen pyörä on tieliikennelain hyväksymä, jos napista käännät päälle, nii se tarvii rekisteröidä mopoks. Noin juridisesti.

Blääh! Ei kukaan tiedä mikä nopeuden ylitys tulee pyöräilijän lihasvoimasta. Tai alamaessa painovoiman takia. Ihan hyvin voi vetää sähkökäyttöisellä vaikka 50 km/h sallituilla kevyenliikenteenväilylillä tasaisella. Alamaissa toki kovempaa.

Näin on saahan mopollakin hojottaa jyrkkään alamäkeen vaikka 70 km/h jos liikennemerkki ei rajoita alhaisemman nopeuden käyttämistä.

Mutta rakenteellinen nopeus pitää olla rajattu.

Poliiseilla on käytössä tälläisiä laitteita joilla se mitataan, eli takapyörä laitetaan rullien päälle joka mittaa rakenteellisen nopeuden.

Kukaan ei ole hyödytön:
Aina voi olla edes huonona esimerkkinä

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187

Kiinassa paikoin ovat ryhtyneet noita sähkömopoja rajoittamaan yleisin käyttökielloin vaarallisen ajokäytöksen vuoksi. Kyllä sen erottaa jos polkee ME nopeutta ylämäkeen.

Mutta tässä oli mies, jolta puuttui aivoista yli puolet, ja kaikki oli normaalisti. Miehen ÄO oli 75, eli normaalin alarajoilla. Hän työskenteli valtion virkamiehenä, oli naimisissa ja hänellä oli kaksi lasta. -Jani Kaaro

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat