Seuraa 
Viestejä6917

Tuli taas eilen vähän otettua alkoholia ja aina toistuu sama kuvio. Otan nukahtamislääkkeen jotain klo: 01 aikaan ja menen sänkyyn nukkumaan. Uni ei tule, vaan katson kelloa vielä jotain 05 aikaan aamulla. Miten paljon alkoholia pitää ottaa, jotta sammuu? Itse en pystynyt kaikkia varaamiani oluita ottamaan, vaan alkoholin nauttiminen keskeytyy siihen, kun maitti loppuu.

Toinen kummallisuus on se, että jotkut pystyvät ottamaan krapula-aamuna krapularyypyn. Miten he pystyvät pakottamaan itsensä siihen krapularyyppyyn, vaikka alkoholi tuntuu täysin vastenmieliseltä krapula-aamuna?

Sivut

Kommentit (38)

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Älä juo kaljaa. Juo viinaa.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
valtteri99
Seuraa 
Viestejä4

Mulla käy sama juttu jos luen filosofiaa illalla. Mieli stimuloituu niin paljon, ettei saa unen päästä kiinni. Hegeliä jos lukee oikein keskittyneesti muutaman tunnin illalla, niin on ihan turha kuvitella että nukahtaisi noin vaan. Jos oikein kurinalaisesti laitan itseni illalla katseleman jotain tylsää TV-ohjelmaa niin unen saanti on jo helppoa. Olen tullut siihen tulokseen, että unen saanti riippuu "rauhallisesta" mielestä. TV-ohjelmat ei ilmeisesti aktivoi millään lailla mieltä, joten hyppy nukahtamiseen käy helposti. TV-ohjelmat ovat jo tietyssä mielessä unta. Mieli on virittäytynyt seuraamaan kuvien tai unen virtaa. Filosofian yleistykset eivät ihan heti siirry unen irrationaaliseen kuvalliseen ilmaisuun.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Ertsu

Tuli taas eilen vähän otettua alkoholia ja aina toistuu sama kuvio. Otan nukahtamislääkkeen jotain klo: 01 aikaan ja menen sänkyyn nukkumaan. Uni ei tule, vaan katson kelloa vielä jotain 05 aikaan aamulla. Miten paljon alkoholia pitää ottaa, jotta sammuu? Itse en pystynyt kaikkia varaamiani oluita ottamaan, vaan alkoholin nauttiminen keskeytyy siihen, kun maitti loppuu.

Juot liian laiskoja aineita ja nakkaa laskuhumalan puolelle. Sillon käy tolleen ku kuvailet. Mulla autto keskarin vaihtaminen 8 % siideriin tai ite lantattuihin paukkuihin. Pitää myös juoda tarpeeksi. Mulla tulee myös se toppi jossain kohtaa jos juo liian loivia. 

Kannattaa lisäksi syödä jotain mättöä ennen nukkumaan menoa, tämä myös helpottaa krapulaa. Pizza toimii hyvin tai lihapiirakka lenkillä tai nakeilla.

Sitten voi kokeilla lueskella sängyssä vielä jotain tai laittaa radiosta pienellä kuulumaan Yle Puheen politiikkaradion tai Areenasta jonkun ajankohtaisohjelman. Noita ku silmät kiinni kuuntelee niin tulee ihan varkain uni.

Ertsu
Toinen kummallisuus on se, että jotkut pystyvät ottamaan krapula-aamuna krapularyypyn. Miten he pystyvät pakottamaan itsensä siihen krapularyyppyyn, vaikka alkoholi tuntuu täysin vastenmieliseltä krapula-aamuna?

Tähän en osaa vastata. Mullekaan ei kyllä mitkään krapularyypyt maistu todellakaan. Tiiä sitten jos olis vaan semmonen pikkunen rapsakka ja kokeilis jollain Kelekalla (kossu, Passoa, appelsiinituoremehu) josta tekis aika loivan ja jois kunnolla kylmänä. Tai joku muu hiilihapoton drinkki ehkä. Joku minttukaakao tai kahvilikööri saattas toimia.

Oon kerran kyllä onnistunu loippaamaan joskus kymmenen vuotta sitten. Oli ihan hillitön kanki ja väsytti ja vitutti ja ahisti ja tärisytti ja oksetti. Sain juotua pari paukkua, valitettavasti en muista enää mitä, ja olo oli ku uudesti syntyneellä. Ei krapulasta enää tietoakaan ja tuli loistava päivä. Homma ei myöskään menny jyrkentelyksi, joka on aina vakava riski, vaan jäi pariin loiventavaan.

Niihän ne sanoo, että on joitain asioita jotka harva hallitsee: näitä on ulosveto ennen tulemista ja loiventaminen.

Hämmentää.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31261

Minulla on samantapainen vika. En saa unta, ja kun saan, se on levotonta painajaisten katkomaa horrostamista. Seuraavana päivänä olen aivan järkyttävän väsynyt, mikä on yleensä 50 % krapulasta. En tiedä mikä siihen auttaa. Se ei ainakaan auta, että juo paljon vahvaa viinaa. Sitten alkaa makuulle käytyä päästä heittää ja tulee oksennus. Ja muutaman tunnin oksentelun jälkeen alkaa se paskauni.

Kyllähän hyvänmakuinen makea viina aina uppoaa krapulassakin. Joskin yritän välttää sitä viimeiseen asti. Sitä en minäkään käsitä, miten jotkut pystyvät tyhjentämään krapuloissaan edellisillan kalpapullon pohjia. Hyi hitto, minun pitää usein lähteä silloin ulos, etten oksenna ajatuksesta.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Ertsu

Joo kyllä mäkin sanoisin että sulla on väärä juoma tai tissuttelet liian hitaasti. Jos ei kalja maistu vähintään yhtä kauan kuin sitä riittää, ei kannata sitä ostaakaan.
Itse kyllä joisin läpi yön, mutta jossain vaiheessa tulee tarve levätä hieman, ja sitten onkin yhtäkkiä seuraava päivä.

Ertsu

Jätätkö lääkkeetkin ottamatta koska et pidä niiden mausta?

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Neutroni

Se ei ainakaan auta, että juo paljon vahvaa viinaa.

Ei paljon vaan sopivasti, eikä jäykkänä vaan lantattuna 

Hämmentää.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228

Krapulan loiventelu nyt menee heti kärkeen jo ohi aiheen, mutta en voi olla siihen tarttumatta. Oleellinen asia onnistuneessa loiventelussa on myös ajankohdan valinta, mihin vaikuttaa nautittu alkoholin määräkin. Siinä vaiheessa kun kaikki alkoholi on jo elimistöstä palanut pois, se on turhaa ja jopa haitallista, kääntyen väkisinkin uudeksi nousuhumalaksi. Sen sijaan laskuhumalavaiheessa, sen loppupuolella, loiventelu voi onnistua, joskin on tarkkaa puuhaa kuin ripulissa piereskely.

Itse olen huomannut, että krapulan jälkioireilutilassa kun alkoholi jo on palanut lähes tai kokonaan, tulee vastenmielisyys alkoholia kohtaan. Sen sijaan laskuhumalavaiheessa loiventelu onnistuu siksikin, että alkoholi vielä maistuu kohtuullisen hyvin (jos nyt jätetään pois laskuista sellaiset fenomenomaaliset örvellyskännit joissa jo itse alkoholin määrä aiheuttaa pahoinvointia tai liki myrkytystilan). Loiventelu toisin sanoen onnistuu parhaiten ja ainoastaan jos on juopotellut niin runsaasti että vielä herättyäänkin on juovuksissa. Jos ehtii nukkua päänsä selväksi, on turha kuvitella parantavansa krapulaa viinalla, sillä se tarkoittaa tosiasiassa vain uudelleen päihtymistä. Ryyppäämisen jälkeisessä nestehukassa luultavasti alkoholi vielä nousee päähänkin normaalia herkemmin.

Ja edelleen, jos haluaa loivennella krapulaa silloin kun siihen on mahdollisuus ja tarve, se tulee tehdä ajoissa. Eli heti heräämisen jälkeen kun vielä alkoholia on veressä. On turhaa ja jopa turmiollista kärsiä ensin krapulaoireet jonnekin iltapäivään moraalisyistä ja sitten ottaa ne muutama krapulakalja, koska tosiasiassa tässä hankittiinkin vain uusi humala uudelle päivälle.

En suosittele ketään kokeilemaan näitä konsteja kotioloissa ilman ammattilaisen valvontaa.

Parempi kyllä olla loiventelematta ollenkaan.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Neutroni

Kyllähän hyvänmakuinen makea viina aina uppoaa krapulassakin.

Enpä ole moisesta tuotteesta kuullutkaan. Mistä sitä saa?

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047

Koeta vetää 2000kcal ateria ennen nukkumaanmenoa ja mieti uudelleen johtuuko humalasta vai korkeasta energiansyötöstä alukselle jota ohjaat.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Kosh
Neutroni

Alkosta esim. Eestistä vähän halvemmalla.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31261
Kosh
Neutroni

Alkosta, satoja tuotemerkkejä. Lisäksi kirkasta viinaa mehuun tai limsaan (ei appelsiini, ei kolajuoma, ei muu makeutusaine kuin sokeri) lantraamalla.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228

Ei, en usko että hyvänmakuista makeaa viinaa on olemassakaan. Hyvänmakuisia viinoja ovat mm. viskit, konjakit, rommit, tequilat, vodkatkin. Kertaakaan en ole näistä sokerilla pilattuja versioita saanut hyvänmakuisina.

Huom. en laske viinaksi sitten mitään oluen vahvuiseksi lantattuja limuviinoja tai juomasekoituksia, koska viinan määäritelmä edellyttää tiettyä alkoholiväkevyyttä.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845

Kaktusponu on silkkaa rojua. Tullut kammo kotimaisten kotiteollisuusvalmisteiden myötä Suomen loistavan alkoholipolitiikan tiukempina aikoina kun pontikkaa oli vähän joka puolella tyrkyllä. Yök. Itäblokin luumuponu menettelee, omenaponu ei.

- Ubi bene, ibi patria -

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31261
Kosh

Ei, en usko että hyvänmakuista makeaa viinaa on olemassakaan. Hyvänmakuisia viinoja ovat mm. viskit, konjakit, rommit, tequilat, vodkatkin. Kertaakaan en ole näistä sokerilla pilattuja versioita saanut hyvänmakuisina.

Huom. en laske viinaksi sitten mitään oluen vahvuiseksi lantattuja limuviinoja tai juomasekoituksia, koska viinan määäritelmä edellyttää tiettyä alkoholiväkevyyttä.

Ei sitten, jos et pidä makeasta alkoholista. Viskit ja konjakit eivät mielestäni siedä mitään muita makuja. Mutta rommi on hyvää hunajan, teen ja sitruunamehun kanssa. Kelpaisi vallan mainiosti toisen päivän käynnistämiseen. Minä käytin tuossa sanaa "viina" yleisemmässä merkityksessä. En voisi kuvitellakaan krapularyypyksi kovin vahvaa paukkua.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat