Kommentit (3)

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5372

Taas vastattiin ehkä hieman asian vierestä. Tässä ehkä haettiin tai oltaisiin voitu hakea muotoa MIKSI säärissä on enemmän karvoitusta kuin pohkeissa. Eli haettiin nimenomaan ultimaattista syytä eikä suinkaan proksimaattista syytä. Ultimaattisilla MIKSI -kysymyksillä haetaan usein evolutiivista tai ekologista systeemitason selitystä, kun taas proksimaattisilla MITEN -kysymyksillä haetaan tietyn ominaisuuden yksilönkehitys- ja säätelytason selitystä. 

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

MooM
Seuraa 
Viestejä7547

Mnä olen aina ajatellut sen johtuvan pääasiassa kulutuksesta. Pohje, samoin kuin reisi lähes joka puolelta on alttiina vaatteiden ja pintojen hankaukselle. Sääri ei niinkään. Karvatuppien määrrään se ei tietysti vaikuta, mutta siihen kyllä, miten pitkäksi karva kasvaa ja miltä talja näyttää.

Mutta onhan tuo kasvuhommakin ihan järkeenkäypä selitys. Ei silllä vastasyntyneellä paljon lihakset pullistele ja kyllä pohkeeseen tulee enemmän täytettä kuin säären puolelle.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
MooM

Mnä olen aina ajatellut sen johtuvan pääasiassa kulutuksesta. Pohje, samoin kuin reisi lähes joka puolelta on alttiina vaatteiden ja pintojen hankaukselle. Sääri ei niinkään. Karvatuppien määrrään se ei tietysti vaikuta, mutta siihen kyllä, miten pitkäksi karva kasvaa ja miltä talja näyttää.

Mutta onhan tuo kasvuhommakin ihan järkeenkäypä selitys. Ei silllä vastasyntyneellä paljon lihakset pullistele ja kyllä pohkeeseen tulee enemmän täytettä kuin säären puolelle.

Noi kakki, mutta lisäisin vielä yhden mahdollisuuden nimittäin kulkusuunnan ja tuntoaistin. Kulkusuuntaan päin on enempi karvoja. Säärissä, reisissä, rinnassa, munissa leuassa jne.

Ne toimii tuntoeliminä esim. silloin kun hiipii pimeydessä risukoissa. Itse kun ajoin pääni kaljuksi niin johan alko nuppi kolisemaan karmeihin ynnä muuhun. Karvakuontalo päällä vaimentaa ja hidastaa törmäykset juuri tuntoaistin takia. 

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat