Seuraa 
Viestejä7878

Moderaattorit ovat selvästi heränneet, tai herätetty.

Ihmetyttää kuitenkin, että miksi lukitaan ketjuja, eikä niitä helvetin kusipäitä, jotka pilaavat ne ketjut.

Ennen kuin alan arvuuttelemaan moderaattoreiden, ja kenties laajemminkin HS -konsernin, toiminnan motiiveja, toivoisin, että moderaattorit selittäisivät toimintansa perusteet.

Palstalta on kadonnut jo suuri osa todellista sisältöä tuottavista kirjoittajista, ja jos meno jatkuu tällaisena, pelkään, että tämä palsta jää täysin noiden huuhareiden paskapalstaksi.

Ilmoitan tämä viestin itse modeille, jotta ette voi väittää, että ette huomanneet kysymystä.

Sivut

Kommentit (64)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
L
Seuraa 
Viestejä7878

Reifengas

En minä sinua tarkoittanut. En yleensä ole kanssasi samaa mieltä, mutta sinä et floodaa, valehtele etkä jankuta häiritsevällä tavalla etkä pilaa ketjuja, joihin otat osaa. Joskus olen varmasti turhankin kipakasti sinuakin arvostellut, mutta vaikka minulla olisi moden oikeudet (herra paratkoon), ei sinun kirjoitusoikeutesi olisi uhattuna.

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332

Tarkoitat varmaan tuota "Homot heittopussina" -ketjua, kun muutakaan ei ole taidettu viime aikoina lukita? Itse järkeilisin niin, että koko ketju on lukittu eikä yksittäistä kirjoittajaa bannattu, koska muu ei oikein oikeudenmukaisesti ole mahdollista. Siis kun lukee ketjun alkua ja sitä miten keskustelu lähtee käyntiin, niin ehkei edes moden oikeustajun mukaan voi olla oikein bannata (ainakaan pelkästään) SamikoKua. Tuskin tuo aloitus itsessään - palstan yleiseen moderointikäytäntöön peilaten - voi olla bannien arvoinen ja tuskin on oikein bannata ketään koska joidenkin muiden kirjoittajien mielikuvat henkilöstä ovat negatiiviset. Ja sehän nyt olisi ihan kaikista törkeintä, että bannattaisiin henkilö, josta muut ketjussa puhuvat, mutta niitä puhujia ei.

Olisi siis pitänyt bannata meidät muut aiheen ohi (aihehan on se mitä avausviestissä lukee, ei kenenkään päänsisäiset päätelmät) asiatomuuksien kirjoittajat ja jankkaajat. Mutta silloin olisi bannattu useampi palstalle vakituiseen kirjoitteleva, ja se taas jo foorumin elossa näkyisi. 

Kyllä minuakin hetken ärsytti se ketjun sulkeminen, mutta toisaalta eipä tuossa niin hyvä mennyt hukkaan. Ei siitä enää mitää hyvää olisi tullut. Pääsääntöisesti olen kyllä myöskin sitä mieltä, että kokonaisia ketjuja ei tarvitsisi lukita niin helposti. Mieluummin voisi siirtää ketjun sopivampaan osastoon, huomauttaa asiatomasta kirjoittelusta, poistaa yksittäisiä kirjoituksia ja jos on välttämätöntä, niin kirjoittajiakin. Tuo modeille kantelu on muuten vähän liian helppo ase kirjoittajillekin, kun joku keskustelu ei ole mieleinen tai mene oman mielen mukaisesti. 

(Jos tarkoitit jotain muuta ketjua, niin sori asian vierestä höpinä.)

asdf
Seuraa 
Viestejä11906

^Samaa mieltä, jos kyseessä on Vaihdokkaan arvelema ketju. Se meni täysin aiheesta ohi ja trollaamisesta keskustelulle on oma ketjunsa. Toisista keskustelijoista keskustelua on tällä palstalla välillä siedetty jonkin verran, mutta tuossa se meni todella pitkälle.

Siitä olen eri mieltä, että minusta modelle kantelu on tarpeellinen toiminto. Moderaattorit tuskin tietävät kaikesta, mitä palstalla tapahtuu, joten sitä kautta tarpeen tullessa moden saa (ilmeisesti) kiinni. Moderaattorien tehtävä on, etteivät reagoi ilmoituksiin epäreilusti.

MooM
Seuraa 
Viestejä7547
asdf

^Samaa mieltä, jos kyseessä on Vaihdokkaan arvelema ketju. Se meni täysin aiheesta ohi ja trollaamisesta keskustelulle on oma ketjunsa. Toisista keskustelijoista keskustelua on tällä palstalla välillä siedetty jonkin verran, mutta tuossa se meni todella pitkälle.

Siitä olen eri mieltä, että minusta modelle kantelu on tarpeellinen toiminto. Moderaattorit tuskin tietävät kaikesta, mitä palstalla tapahtuu, joten sitä kautta tarpeen tullessa moden saa (ilmeisesti) kiinni. Moderaattorien tehtävä on, etteivät reagoi ilmoituksiin epäreilusti.

Samaa mieltä minäkin. Tuota kyseistä ketjua jäi lähinnä hämmästelemään, kun siellä mutapainissa oli mukana useita kirjoittajia, joiden en olisi uskonut lähtevän noin pitkään vääntöön ja noin alatyylisillä argumenteilla. Siinä ei minusta olemitään pahaa, jos kärkeviin mielipiteisiin vastataan kärkevästi ja henkilökommentteihin vastaavasti samalla tavalla. Mutta jankkauksen jatkaminen kanssa  on aika turhaa ja pilaa ketjun, varsikin, jos se ei liity juuri aiheeseen mitenkään. (ketjuun liittyvästä jankkauksesta tulee mieleen esim. Neutronin ja empin maratonit milloin mistäkin parisuhdejutusta tai sanojen vivahde-eroista ;))

On hyvä, että modeille saa tiedon ongelmallisiksi koetuista ketjuista tai kirjoituksista. Mutta vain harkintaan. Se tapaa kaiken keskustelun, jos häirikköviesti johtaa puoliautomaattisesti banniin tai ketjun sulkemiseen.

Moderoinnissa on kyllä hassuja linjauksia. Noissa hitausketjuissa solvaillaan aika huoletta vastapuolten älykkyyttä, ymmärryskykyä jns. eikä siellä juuri suljeta ketjuja, korkeintaan yhdistellään. Ero taitaa olla seksuaalisuuteen liittyvän jutun määrässä.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047

Näistä bannatuista ketjuistahan voisi kerätä nimimerkit ylös ja, kun sama nimimerkki alkaa esiintymään useampaan kertaan niin poistetaan koko nimimerkki. Eihän se niin voi mennä, että kun muutamat sikailee niin kaikki kärsivät.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332
asdf

Äh ei kun emmä sitä tarkoittanut. Kirjoitin vaan huonosti niin että se siltä näyttää. Yritin sanoa, että jos ketjuja herkästi taikka pääsääntöisesti lukitaan ilmoitusten perusteella, ilman että ehditään perehtyä että mikä milloinkin olisi oikeudenmukaisin menettelytapa, niin silloin ilmoitttaminen on liian helppo tapa saada katkaistua ketju, joka ei vaan miellytä, tai jonka aloittajasta ei pidä, tai jossa ei vaan enää keksi vasta-argumentteja. En siis tarkoittanut, että ilmoitustoiminto olisi tarpeeton, vaan että tuossa mielessä olen L:n kanssa samaa mieltä noin yleisesti, joskaan en tuon ketjun kohdalla. En tiedä oliko tämä nyt enemmän tai vähemmän vaikeatulkintaisesti ilmaistu.

Mutta noi moderoinnin linjan tarkennukset kuulostaa oikein hyviltä.

(Tuli mullekin muuten emp mieleen.)

asdf
Seuraa 
Viestejä11906
Vaihdokas
En tiedä oliko tämä nyt enemmän tai vähemmän vaikeatulkintaisesti ilmaistu.

No ei varmaan kumpaakaan, mutta kyllä mä pointin tajusin .

Ite oli tarkoitus vaan sanoa, että toivottavasti modet huolehtii, ettei tuosta ilmoitus-napista tule ase kirjoittajille, joita ketuttaa, kuten itsekin kuvailit.

asdf
Seuraa 
Viestejä11906

Siitä modille kantelun negatiivisuudesta. Tai olisin eri mieltä ainoastaan siitä, jos viestiäsi olisi tulkinnut niin, että asiattoman viestin ilmoitus on vain huono toiminto. Minä arvelin tietäväni, mitä tarkoitat, joten ei olisi pitänyt kirjoittaa, että olen eri mieltä, vaan jotenkin, että modeille kantelua tarkentaisin siten, että...

Mutta kai tämä on sopivan epäselvän selvää, eli samaa mieltä tuosta lopulta ollaan.

Vaihdokas
Seuraa 
Viestejä2332

^Nonni. :)

Mutta yksi juttu mun pitää vielä sanoa, vaikka järjellä ajatellen tajuankin, ettei tämä järkytä kenenkään muun mielenrauhaa kuin omaani. Kun luin tuon Moderoinnin linjan tarkennuksia, niin tuli hyvä mieli, kun se oli ihan mitä toivoa saattaa. Mutta sitten tuli huono omatunto, kun olin vasta kirjoittanut että "ehkei edes moden oikeustajun mukaan". Tuon perusteellahan modejen oikeustajussa ei ole kerrassaan mitään vikaa, päinvastoin, joten ikävä sanamuotoni oli aiheeton ja asiaton. Eli anteeksi. Ja kiitos.

Mut joo, en minä tätä enää tämän enempää aio juuttua jatkamaan.

asdf
Seuraa 
Viestejä11906
Vaihdokas

Mutta yksi juttu mun pitää vielä sanoa, vaikka järjellä ajatellen tajuankin, ettei tämä järkytä kenenkään muun mielenrauhaa kuin omaani. Kun luin tuon Moderoinnin linjan tarkennuksia, niin tuli hyvä mieli, kun se oli ihan mitä toivoa saattaa. Mutta sitten tuli huono omatunto, kun olin vasta kirjoittanut että "ehkei edes moden oikeustajun mukaan". Tuon perusteellahan modejen oikeustajussa ei ole kerrassaan mitään vikaa, päinvastoin, joten ikävä sanamuotoni oli aiheeton ja asiaton. Eli anteeksi. Ja kiitos.

Olipa hyvä että korjasit. Niin minä mieleni pahoitin, kun tuolla lailla loihit moderoinnista lausumaan ja kelpo moderaattorien oikeustajun asetit laudalle, joka lailla haavan lehden väpäjää ja kuin vain tahdon voima apunaan yrittää estää kaiken sille asetetun ikuiseen kadotukseen putoamasta. Jos olisi korjaamatta jäänyt, olisi yöunet mennyt. Monelta yöltä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat