Seuraa 
Viestejä25222

Laitan tähän aluksi HS:n vaalikoneen, johon en itsekään täysin usko, mutta antaa jonkinlaista osviittaa ihmisten suuntautumisesta. Äänestystä ilmeisesti ei voi luoda, vai voiko?

Enivei, laittakaa piruuttanne tuloksianne tänne HS:n ja ehkä myöhemmin toistenkin vaalikoneiden tuloksista:

"Oma tulokseni oli "Itsenäisyyspuolue", tosin PS tuli tiukasti perässä. Yksittäisistä ehdokkaista PS:n ehdokas oli ykkönen. Vasemmistoliitto yllättäen (vau!) oli etäisin ryhmä.

Selkeästi myös sijoituin tuonne oikeistokonservatiivien ryhmään."

Kyseenalaistan toki heti sitä, miten HS mittaroi liberalismia ja konservatismia, mutta olkoon nyt näin."

Laittakaapas omat analyysinne tämän perään!

http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/

Jos löytyy muita vaalikoneita, linkittäkää tänne.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Sivut

Kommentit (16)

Toope
Seuraa 
Viestejä25222

No, laittakaa nyt omia syväanalyysejänne tänne, hauskahan tuo testi oikeasti on!

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6669

Kokoomus tuli ykköseksi. Ei sinänsä yllätä, että sen ehdokkailla noista kysymyksistä on eniten omankaltaiset mielipiteet. Mutta ei vaaraa en tule äänestämään.

Syytän kylläkin vaalikonetta siitä, että kysymykset ovat tyyliin: Haluaisitko että kaikille jaettaisiin miljoona euroa käteisenä? Joka on kysymys, jonka kyllä vastauksella lukittaisiin samalla massiivinen inflaatio samalla.

Varsinaisesti siis esimerkiksi kestävyysvaje ei ole mielipidekysymys. Aivan kuten ei esimerkiksi ihmisen henkilökohtainenkaan rahankäyttö ole. Jos on kokki ja saa käteen 2k€/kuukausi ja kulut ovat 3k€/kk niin joko pitää papan maksaa erotus tai kiristää vyötä. Pidemmässä juoksussa kokin mielipiteellä ei ole väliä viimeisenkin pikavippifirman myydessä lopulta ei oota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
ing geolog
Seuraa 
Viestejä7007

Että näin meillä

"Sinulle läheisin puolue on RKP. Sen ehdokkaat ovat 72 -prosenttisesti samaa mieltä kanssasi" toisena Muutos  sitten Kokoomus.

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

Toope
Seuraa 
Viestejä25222
ing geolog

Että näin meillä

"Sinulle läheisin puolue on RKP. Sen ehdokkaat ovat 72 -prosenttisesti samaa mieltä kanssasi" toisena Muutos  sitten Kokoomus.

Minä kun pidin sinua "vasemmistolaisena"?

wisti
Seuraa 
Viestejä13788

Minä säilytän hyvin mielenrauhani näissä koneissa. Tiedän, kuinka pitää vastata, jotta minulle suositellaan sitä puoluetta, jota itse suosittelen itselleni.

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1720

Susanna Koski 81%, kokkarit yleisemmin 73%. Vasurit viimeisenä.

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1720

Koomisia nuo toisen pään vaihtoehdot, siis ne joilla on vähiten samaa omien mielipiteiden kanssa. 

Tämä kommariurpo ei juuri vastailujaan perustele, ja niihin mihin perustelee saa lukea tällaisia helmiä:

Tapio Hakala:

Nato pitäisi purkaa ja YK:n valmistella kansainvälistä aseidenriisunta konferenssia. Aseidentuotanto pitää lopettaa.

Eikö tuo lue lehtiä? Vetää liikaa höpöheinää?

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5372

Olisikohan jo kolmas kerta peräkkäin kun Hesarin vaalikone arpoo Li Anderssonille parhaat prosentit. Tällä kertaa oli 89 prossan yhteensopivuus. Puolueista toki myös tietenkin Vasemmistoliitolla (85 %) oli järkevimmät näkemykset. 

Etäisin puolue oli Kokoomus (45 %) ja arvomaailmaltaan etäisin puolue on vakavista harhoista kärsivät (eli Kristilliset (51 %)). Tällä kertaa pahimmat äärioikeistolaiset pienpuolueet oli nyt pihalla vaalikoneesta, joten etäisimmiksi puolueiksi valikoitui merkityksellisiä puolueita, joten myös sen puolesta sai järkevää dataa siitä kenen näkemykset eivät perustu järkeen. 

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

Hänen pyhyytensä
Seuraa 
Viestejä28220
wisti

Minä säilytän hyvin mielenrauhani näissä koneissa. Tiedän, kuinka pitää vastata, jotta minulle suositellaan sitä puoluetta, jota itse suosittelen itselleni.

Sama vika rahikaisella :)

Jos argumentista ei voi johtaa yleistä sääntöä, sillä ei ole sisältöä.

asdf
Seuraa 
Viestejä11906

Pidän tuota itseni kohdalla ihan kohtuullisesti suuntaa-antavana. Ykkösenä Piraatit ja etäisimpänä SKP ja Itsenäisyys. Arvokartalla olen kello viidessä aika alhaalla.

Toope
Seuraa 
Viestejä25222

Harmi, ettei nykyfoorumille ilmeisesti voi luoda äänestystä tms. dataa, vaan pitää arvailla kommenteista, mitä kansa (tai foorumin kansa) haluaa. Ehkä tästä silti jonkinlainen kuva muodostuu tai sitten ei?

Vanhalla foorumisoftallahan äänestys oli helppo luoda, urputan ja nillitän taas tuota "uudistusta".

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat