Kommentit (8)

ing geolog
Seuraa 
Viestejä7007

Tarvitseeko ihminen olutta?

V. Ei, mutta joku voi tykätä oluen mausta (ja vaikutuksesta)

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

T Hanskanen
Seuraa 
Viestejä222

En tiedä ihmisen ravinnon tarpeesta mitään, mutta kun ajattelee asia hiukan, luulisi ettei aikuinen hengissä pysymiseen tarvitse maitoa, tosin vaatii monipuolisen ravinnon, eläimet lienee tässäkin ihmistä pätevämpiä.

SDP on yhteiskunnan versio tietokoneviruksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vomies
Seuraa 
Viestejä2888

Sanonpa vain, että minulle tulee ongelmia niveliin, jos en käytä maito. Lasillinen maitoa päivässä ei riitä, ainakin se kaksi lasillista täytyy juoda ja oman teorian mukaan tavallista maitoa, sitä missä on laktoosia. On kokeiltu monta kertaa lopettaa ja vähentää maidon käyttöä.

Vaka vanha Väinämöinen, tietäjä iänikuinen.

Vomies
Seuraa 
Viestejä2888
tammukka

Jos suurin osa maailman aikuisista ihmisistä ei voi juoda maitoa, niin montako kertaa pitää todistaa vielä ettei aikuinen ihminen tarvitse maitoa ?

Jos on koko ikänsä juonut maitoa, piimää tms, voi hyvinkin tulla ongelmia, jos sen käytön lopettaa. Minulle tulee niveliin, ensin tuli lonkkaa ja nyt nilkkaa, todella vaikeat kivut. Maidon ja piimän kulutusta lisäämällä ne lähtivät pois. Minulla oli täällä ketju asiasta vuosia sitten. Yksi idea oli se, että jos tulee aikuisiällä laktoosi-intoleranssi, niin voi tulla ongelmia niveliin. Olen tämän minun maidon käytön lopettamiskokeilun jälkeen kuullut sellaisista tapauksista. Tietenkään minulla ei ole tieteellisesti pätevää tutkimusta asiasta, vain omakohtainen kokemus ja työkaverille kävi samoin ja sai kivut pois aloittamalla jälleen maidon käytön. Lisäksi olen kuulut muista vastaavista tapauksista.

Vaka vanha Väinämöinen, tietäjä iänikuinen.

Kurkö
Seuraa 
Viestejä179

Itselläni taitaa olla lievä laktoosi-intoleranssi. Vatsa paisuu ja turpoaa kaksinkertaiseksi pelkästä puolittaisesta lasista. Sen jälkeen on armottomat pieru oireet.

Joten en nauti maitoa kuin homejuuston ja kerman muodossa. 

On naurettavaa kun sanotaan, että ihmisen tarvitsee juoda kolme lasia maitoa päivässä. Se vain tuntuu kovin oudolta kun ottaa huomioon etteivät kaikki ihmiset voi juoda maitoa. Mitä heille sitten tapahtuu? Osteoporoosi?

Ehei. Maitoa mainostetaan luun hyvinvoinniksi vain markkinointia varten. Sama juttu kuin että puuroa pitäisi syödä aamupalaksi, koska sen nyt vain kerrotaan kuuluvan aamupalaksi. Ja tämäkin tapahtunut mainonnan kautta. 

Kumma kun ei ole tutkittu niitä haittavaikutuksia. Onko esim. maidolla vaikutusta sydän- ja verisuonitauteihin? Lisäksi sen on kerrottu vaikuttavan haitallisesti rauta-arvoihin ja antioksidantteihin. Ja silti sitäkin kehotetaan juomaan ruoan yhteydessä. 

On tämä kumma. Tai ehkei sittenkään. Suuret rahat pyörii ja sillä on vaikutusta. 

''Mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarmaa.''

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat