Seuraa 
Viestejä415

Tutkijat loivat internetsoftan, joka vertaa ihmisten kasvoja toisiinsa ja luo keskiarvon jokaisen maan peruskansalaisesta. Tällainen malli tehtiin myös suomalaisesta naisesta.

Onkohan olemassa netissä kuvatietokantaa, mistä löytyisi vastaavia eri kansallisuuksia edustavien keskivertoihmisen kuvia?

http://www.iskelma.fi/viihde/suomalaisen-naisen-keskiverto-ulkonako-selvitettiin-katso-muistuttaako-sinua/2/8848

Kommentit (15)

faq1
Seuraa 
Viestejä415

Olin Las Palmasissa eräässä ulkoilmakahvilassa. Yht'äkkiä alkoi vierestä kuulua että "kukkuu..kukku luuruu". Minä että kuka ihmeen tuttu minut on siellä bongannut. Katsoin, niin sellainen vanhempi espanjalainen kengänkiillottajasetä siinä mun vierellä, yritti saada muutaman euron kaupat minulta. 

Mutta miettimään jäin, että mistä se minut suomalaiseksi tunnisti, vaikka mikään muu kuin pärstäkerroin ei siitä kielinyt. Siellä kyllä paikallisest suomalaisen tunnistavat ihmeen helposti. Yksi on tietenkin englannin  kielen aksentti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Brainwashed
Seuraa 
Viestejä10766
Vatkain

Tämähän on jo ikivanha juttu. Mutta se ei toki estä siitä keskustelemasta. Aloittajan omasta linkistä löytyy linkki rakennettuun kasvogalleriaan. 41 pärstää, vassokuu  http://mashable.com/2011/02/10/average-faces/?utm_cid=mash-com-fb-main-link#gallery/faces/53a826bab589e44ecf009471

Olivat kaikki kuvien plikat nassuiltaan ihan pantav.., siis nättejä.

syytinki
Seuraa 
Viestejä9390
faq1

Olin Las Palmasissa eräässä ulkoilmakahvilassa. Yht'äkkiä alkoi vierestä kuulua että "kukkuu..kukku luuruu". Minä että kuka ihmeen tuttu minut on siellä bongannut. Katsoin, niin sellainen vanhempi espanjalainen kengänkiillottajasetä siinä mun vierellä, yritti saada muutaman euron kaupat minulta. 

Mutta miettimään jäin, että mistä se minut suomalaiseksi tunnisti, vaikka mikään muu kuin pärstäkerroin ei siitä kielinyt. Siellä kyllä paikallisest suomalaisen tunnistavat ihmeen helposti. Yksi on tietenkin englannin  kielen aksentti. 

Helppo homma. Suomalaiset eivät erityisen innokkaasti blankkaa kenkiään.

asdf
Seuraa 
Viestejä11906
Brainwashed
Vatkain

Tämähän on jo ikivanha juttu. Mutta se ei toki estä siitä keskustelemasta. Aloittajan omasta linkistä löytyy linkki rakennettuun kasvogalleriaan. 41 pärstää, vassokuu  http://mashable.com/2011/02/10/average-faces/?utm_cid=mash-com-fb-main-link#gallery/faces/53a826bab589e44ecf009471

Olivat kaikki kuvien plikat nassuiltaan ihan pantav.., siis nättejä.

No joo, eivät nuo voi olla mitenkään keskivertoja kasvoja. Ei kenelläkään mitään kauneusvirheitä vaan kaikki klassisen kauniita. Olisi kiva tietää, miten tuo "keskiverto" on saatu aikaan.

ovolo
Seuraa 
Viestejä6412

Venäläisiltä naisilta tulee usein palautetta suomalaisten naisten huonosta pukeutumisesta. Venäläinen nainen taas usein pukeutuu hieman "huorahtavasti". Sama nainen, joka on antanut palautetta suomalaisten naisten huonosta pukeutumisesta, erottaa mielestään suomalaisen naisen venäläisestä. Kasvonpiirteiden lisäksi lienee kyse just tuosta pukeutumisesta?

MooM
Seuraa 
Viestejä7548

Kyllä keskimäärin niistä kansallisuuksista, joita näkee kohtuullisen usein (kuvina, videolla ja varsinkin livenä) tulee jonkinlainen tunnistuskuvio. Esimerkiksi monilla venäläisillä on jotain piirteitä, jotka erottuvat. Joskus näitä näkee ihmisissä, joita ei tiedä venäläisiksi, esimerkiksi Antti Kurhisesta (BB-tmsjulkkis) tuo tuli heti mieleen ja ilmeisesti hän onkin puoliksi (?) venäläinen. Toisaalta myös esim. Daniel Graig on minusta hyvin slaavilaisen näköinen, mikä btw on aika outo mielleyhtymä Bondia katsellessa.

Pukeutuminen ja käytös on sitten toinen asia. Varmaan nuo etelän kauppamiehet soveltavat jotain yhdistelmää kasvonpiirteistä ja muusta. Tunnistustarkkuus on välillä hämmentävän hyvä ihan ilman mitään puhettakaan, vaikkakin omassa perheessäni se ei ihan toimi. Ensimmäinen arvaus miehestä on usein norjalainen ja minusta saksalainen/hollantilainen, varmaan kolhon nenän ja kapeiden kasvojen takia. Suomalainen on ylensä toinen tai kolmas arvaus. Toisaalta eipä noita eri vaihtoehtojakaan kovin hurjasti ole tällaisille kalpeaihoisille ja vaaleasilmäisille turisteille.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä10766

Etelä-europpalaisen perimäni ja nuoruuteni 1980-luvulla vieton takia, jolloin ei vielä kovin paljon ulkomaalaisia suomessa, sain usein kuulla hai! ootsie heimolainen? kommentteja - heimolaisilta itseltään - milloin missäkin.

Nykyään ei enää.

Kiitos siitä kuuluu teille, mamut.

ovolo
Seuraa 
Viestejä6412
Brainwashed

Etelä-europpalaisen perimäni ja nuoruuteni 1980-luvulla vieton takia, jolloin ei vielä kovin paljon ulkomaalaisia suomessa, sain usein kuulla hai! ootsie heimolainen? kommentteja - heimolaisilta itseltään - milloin missäkin.

Nykyään ei enää.

Brainwashed on sitten luultavasti kuullut seuraavankin tapauksen. Mannelta varastettiin kello, johon hän tokaisi: "Hai, kello meni nyt omakustannushintaan!" Tai sen, että suomalaiset lohkovat Suomen romanilapsista, että he pääsevät eläkkeelle heti syntymänsä jälkeen.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Mutta kuvistahan puuttui toinen suomalainen tyyppi. Suotallaajat. Eroaa aivan radikaalisti tuollaisista tietsikkasuomalaisista ja -ruotsalaisista.

Huono tutkimus.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643
faq1

Se että mulla ei edes ollut suomalaisten suosimaa Hankkija-lippistäkään päässä.

Korkokengät, tuulipuku ja hankkijalippis. Siinä vasta kansallispuku. Mitä jos seuraava euroviisuehdokas olisikin tuollainen kansallispukuinen?

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3608
Brainwashed

Nykyään ei enää.

Brainwashed

Nykyään ei enää.

Omapahan on asianne.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Chiara
Seuraa 
Viestejä1123
faq1

Korkeista poskipäistä ne meidät tuntee.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat