Seuraa 
Viestejä177

Keskisuomessa on aloitettu poliisitutkinta häirikön vuoksi jolla oli n.200 eri nimimerkkiä.

http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/poliisi-tutkii-keskisuomalaisen-keskustelupalstaan-liittyvaa-rikosta/1995346

Kukaan ei ole hyödytön:
Aina voi olla edes huonona esimerkkinä

Kommentit (12)

Algoth Naama
Seuraa 
Viestejä51

Liekköhän ollut useampi yhtaikaa käytössä, vai tehny aina vaan uuden, kun  entinen on pannattu.

Meinaan vaatii melkoisen kirjanpidon jos 200 nimmaria on yhtaikaa käytössä, miten niitä muuten muistaisi.

Ihmetyttää miksi on noin vihkiytynyt trollaattori, että on edes viitsinyt.

Pikaveneellä käy nopsaan Virossa!

asdf
Seuraa 
Viestejä11899

"Rikostutkinta liittyy jyväskyläläiseen mieheen, joka on rekisteröinyt palstalle yli 200 käyttäjätunnusta. Tunnusten rekisteröimisen tarkoituksena on ollut keskustelupalstan häiriköinti."

Hehhee, kuulostaapa tutulta. Paitsi että tuo on aivan läst siisonia, tällä palstalla henkilö, jolla oli kolminumeroinen määrä nimimerkkejä palstan häiriköintiä varten, tavattiin jo vuosia sitten. Häntä vastaan ei tosin tietääkseni nostettu syytteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
T Hanskanen
Seuraa 
Viestejä222
asdf

"Rikostutkinta liittyy jyväskyläläiseen mieheen, joka on rekisteröinyt palstalle yli 200 käyttäjätunnusta. Tunnusten rekisteröimisen tarkoituksena on ollut keskustelupalstan häiriköinti."

Hehhee, kuulostaapa tutulta. Paitsi että tuo on aivan läst siisonia, tällä palstalla henkilö, jolla oli kolminumeroinen määrä nimimerkkejä palstan häiriköintiä varten, tavattiin jo vuosia sitten. Häntä vastaan ei tosin tietääkseni nostettu syytteitä.

Kyllä siinä yhdelle miehelle tuohua riittää niin pitkä on pohjolan valoisa yö, Irwiniä siteeraten.

SDP on yhteiskunnan versio tietokoneviruksesta.

Munakas mies
Seuraa 
Viestejä145

Sieltä poistui jokuaika sitten moderointi, lehti ilmoitti, että kirjoittajat vastaavat itse kirjoituksistaan raastuvassa, erikoista että tätä äijää syytetään sähköisen viestinnän häirinnästä, ei niinkään kunnianloukkauksesta tms., joskin kuulin että oli julkaissut jonkun henkilötietojakin palstalla, saa nähdä mitä tästä tulee, joutaisi minun puolesta sulkea tuollainen vihanpito palsta.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä44718
Seireeni

Sieltä poistui jokuaika sitten moderointi, lehti ilmoitti, että kirjoittajat vastaavat itse kirjoituksistaan raastuvassa, erikoista että tätä äijää syytetään sähköisen viestinnän häirinnästä, ei niinkään kunnianloukkauksesta tms., joskin kuulin että oli julkaissut jonkun henkilötietojakin palstalla, saa nähdä mitä tästä tulee, joutaisi minun puolesta sulkea tuollainen vihanpito palsta.

Kirjoitko siellä Seinreeni nimimerkillä vai jollain muulla?

Ongelma mielestäsi ei olekkaan tässä 200 nikin henkilössä vaan ko palstassa?

jussipussi
Seuraa 
Viestejä44718
Algoth Naama

Ihmetyttää miksi on noin vihkiytynyt trollaattori, että on edes viitsinyt.

En ymmärrä kysymystäsi, eikö juuri vihkintyneen trollaattorin luulisi todennäköisesti viitsivän?

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä10738
jussipussi
Seireeni

Kirjoitko siellä Seinreeni nimimerkillä vai jollain muulla?

Ongelma mielestäsi ei olekkaan tässa 200 nikin henkiössä vaan ko palstassa?

Itseäni ihmetyttää tässä tapauksessa ehkä eniten miten itseään muita (huomattavasti) älykkäämpänä pitävä ei pysty pitämään nikkejään salassa, vaikka omasta mielestään laulaa muut mennen tuleen suohon verbaalisilla/kirjallisilla kyvyillään.

Hienot man boobsit tosin.

asdf
Seuraa 
Viestejä11899
Seireeni

Sieltä poistui jokuaika sitten moderointi, lehti ilmoitti, että kirjoittajat vastaavat itse kirjoituksistaan raastuvassa (--)

Aika rankka tyyli, mutta luulisi tuolla palstan rauhoittuvan. Ainakin tämän 200 nimimerkin esimerkkitapauksen jälkeen. Voi tuo tietysti karkoittaa kirjoittajiakin.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä44718
asdf
Seireeni

Sieltä poistui jokuaika sitten moderointi, lehti ilmoitti, että kirjoittajat vastaavat itse kirjoituksistaan raastuvassa (--)

Aika rankka tyyli, mutta luulisi tuolla palstan rauhoittuvan. Ainakin tämän 200 nimimerkin esimerkkitapauksen jälkeen. Voi tuo tietysti karkoittaa kirjoittajiakin.

Näin siinä joskus käy että todellisuus ylittää mielikuvituksenkin rajat...

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047

Onko tämän ketjun aukaissut trolli itse, jota syytetään? Otsikko ei ainakaan ole sääntöjen mukainen ja kuvaava.

Ja ihan hyvä, että tietoliikenteen häirinnästä lätkäistään pikku sakko, voi hillitä hieman joitakin. Tosin poliisin resurssejahan tuossa menee hukkaan työtunteina luultavasti äärimmäisen paljon, kun byrokratia on tehotonta ja tapauksesta seuraa veronmaksajille suurempi sakko kuin itse tekijälle.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845

Teon kuvaus ei täytä kyseisen rikoksen tunnusmerkistöä. Selkee paikka tehdä rikosilmoitus väärästä ilmiannosta. Uskoisin tehoröllien kuitenkin 99% olevan rassukoita joilta ei mikään käytännön elämän vähääkään monimutkaisempi kuvio suju. Ihminen joka saa asioita reaalimailmassa aikaiseksi, ei ehdi eikä halua alkaa rakentaa tehoröllien  röllivirtuaalitodellisuutta.

- Ubi bene, ibi patria -

Munakas mies
Seuraa 
Viestejä145
Pacanus Rusticanus

Teon kuvaus ei täytä kyseisen rikoksen tunnusmerkistöä. Selkee paikka tehdä rikosilmoitus väärästä ilmiannosta. Uskoisin tehoröllien kuitenkin 99% olevan rassukoita joilta ei mikään käytännön elämän vähääkään monimutkaisempi kuvio suju. Ihminen joka saa asioita reaalimailmassa aikaiseksi, ei ehdi eikä halua alkaa rakentaa tehoröllien  röllivirtuaalitodellisuutta.

Ett taida olla oiken perillä tästä asiasta, kun poliisi on jo ottanut asian tutkittavakseen tuskin siinä vaiheessa voidaan tehdä ilmoitusta väärästä ilmiannosta.

Miehen henkilöllisyys on selvitetty hänen käyttämiensä tietokoneiden IP-osoitteiden perusteella.

Rikoslain mukaan rangaistus tietojärjestelmän häirinnästä on sakkoja tai enintään kaksi vuotta vankeutta.

Poliisi vahvisti torstaina ottaneensa tapauksen tutkintaan. Rikosilmoituksen asiasta tekiKeskisuomalaista kustantava Keski-Suomen Media Oy.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat