Seuraa 
Viestejä27432

No niin. PKN voitti UMK:n ja lähtee toukokuussa edustamaan Suomea Euroviisuihin Wieniin, Itävaltaan.

Mietin kauan, että avaanko tämän keskustelun psykologiaan vai yhteiskuntaan, mutta avaan sitten tähän. 

Mitäpä mielipiteitä teillä on PKN:stä? Voittiko oikea bändi? Voittiko paras biisi vai äänestettiinkö tässä nyt keharit jatkoon koska händikäppi ja suvaitsevaisuus? Vai kävikö niin, että suomalaisilta yllättäen löytyikin se huumorintaju? Kyky nauraa itselle ja olla ottamatta niin vakavasti sitä Suomikuvaa? Vai kävikö niin, niin kuin tällaisissa kisoissa usein, että kokonaisuus ratkaisee, eli erikoisuus ja hyvä show?

Entä mitä mieltä olette Euroviisuista yleensä? Tänä vuonna Euroviisuihin osallistuu kutsuvieraanan myös Australia, joka on kova viisufani. Viisuja seurataan Australiassa suorana lähetyksenä ja ohjelmalla on miljoonia seuraajia. Viisujen juhlavuoden kunniaksi Aussit pääsevät nyt itse osallistumaan.

Onko Viisut tarpeellinen kisa? Viisujen ympärille on rakentunut monia lieveilmiöitä ja erilaisia alakulttuureita. Onko jo etäännytty liian kauas koko Euroopan laajuisista musiikkifestivaaleista vai pitääkö festareiden ollakin juuri tällaiset, aikansa kuva?

Seuraatteko itse Viisuja? Minä seuraan, yleensä pitää kisakatsomo rakennella ja parina vuotena mulla on ollut puhelimessa Viisusovellus. Ohan se jännää kun saa jännätä 

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (115)

Reisimasa
Seuraa 
Viestejä406

Eiköhän tässä äänestetty koska "händikäppi ja suvaitsevaisuus". Siihento viittaa jo sekin, kun bändiä tai biisiä on jossain kritisoinut, niin useimmiten joku tulee aina ulisemaan, että "ai koska vammasia? Olet paska ihminen!!!", johon sitten tuppaan vastaamaan, että "ei, vaan koska biisi on paska. Itse sinä sen vammaisuuden kaivoit esiin". Eli jatkuvasti ollaan puolustelemassa vammaisia, vaikka kritisoisit ainoastaan biisiä. Olen muutamalle ulkomailla asuvalle toverille ja sukulaisellekin kertonut, että Suomi pistänee kisoihin ihan helvetin surkean bändin. Ovat jokainen todenneet, että PKN saattaa hyvinkin voittaa, ei tosin biisinsä ansiosta.

Itse viisuja seuraan lähinnä maaottelukiiman vuoksi. Seuraisin silmä kovana varmaan puolukanpoimintaakin, jos vaan järjestettäisiin tarpeeksi suuret ja kansainväliset puolukanpoimintakisat. Kymmenisen vuotta olen niitä seuraillut, 5-10 hyvää biisiä on tullut vastaan, joita on jaksanut popittaa toisinaan vapaa-ajallakin, mutta onhan ne biisit lähes poikkeuksetta surkeita tai neutraaleja.

My feeling always is, if I thought of it, somebody else has thought of it

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6669

Ainoa asia mikä tuossa henk. koht. ärsyttää on ylläolevassa viestissäkin osaltaan esitetty. Eli totaalijumittajat joiden maailma on niin mustavalkoinen että suvaitaan vaan se yksi oikea vastaus kaikkeen mukaanlukien makukysymykset.

Tuohon olen aivan totaalikyllästynyt erityisesti kun tiedän miten tuota toimituksissa tehdään, eli krapulassa kun ei oikein työ nappaa näppäillään ne helpoimmat sanat ruudulle tyyliin PKN:t on kaikessa ihan ihqun täydellistä ja muuta esittävät rasisteja. Tämän ärsyttävyys esiintyy pääasiassa siinä, jos joutuu jostain syystä harrastamaan small talkia puolituttujen ja tuntemattomien kanssa. Ilman sitä median hölmöilyt ei oikeastaan voisi vähempää kiinnostaa.

PKN:stä tehty elokuva oli mielestäni ihan viihdyttävä. Musiikki on ok, muttei sellaista mitä hakeutuisin kuuntelemaan. Vammaisuus Euroviisuissa olisi ok ja jopa plussaa, mikäli ei tosiaan mentäisi siihen mustavalkoisuuteen joka mediassa tapahtuu taas 100% varmasti ja enemmistö kansasta seuraa lampaina perässä taas  tätäkin vouhotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
wisti
Seuraa 
Viestejä13788

Euroviisut on karnevalistinen show, jossa monenlaisilla ulkomusiikillisilla tekijöillä on kovasti painoa. Enpä tiedä, olisinko itse äänestänyt juuri heitä, mutta Euroviisujen hiotun teeskentelyn maailmaan PKN sopii raikkaana tuulahduksena kuin varvas päähän. Ensin kysytään, miksi ja kohta, että miksi ei! Pändistä voi tulla ilmiö ja se voi voittaa jopa koko kisan. Suomen uskon saavan joka tapauksessa myönteistä julkisuutta roppakaupalla. Peesaan tässä jälkiviisas Isokalliota.

Reisimasa
Seuraa 
Viestejä406
wisti

Suomen uskon saavan joka tapauksessa myönteistä julkisuutta roppakaupalla. Peesaan tässä jälkiviisas Isokalliota.

Varmasti näinkin, mutta kaikki ei ole samaa mieltä. http://www.eurovision.tv/page/news?id=pertti_kurikan_nimipaeivaet_win_umk_in_finland tuollakin nyt on porukka huutelemassa kuinka paskoja ihmisiä suomalaiset on, kun äänestivät keharipoppoon viisuihin. Saapi nähdä kuinka tässä nyt sitten käy. Itse veikkaan, että tie tyssää semiin, tai sitten ollaan voittotaistossa. Varmaa on, että ainakin tulee mielipiteitä jakamaan.

My feeling always is, if I thought of it, somebody else has thought of it

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1720

PKN voitti vain koska ovat vammaisia, tämä nyt on päivänselvää kaikille. So what, suurin osa euroviisujen biiseistä on saman puppupoppi-generaattorin läpi vedettyä paskaa ja voiton ratkaisee ulkoiset tekijät ja kansallisuus. PKN pärjää samoilla eväillä kuin lordikin. Muut finalistit olivat sitä perinteistä kolmetoista tusinassa porukkaa.

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

offmind
Seuraa 
Viestejä16787
Mr Bauglir

PKN voitti vain koska ovat vammaisia, tämä nyt on päivänselvää kaikille. So what, suurin osa euroviisujen biiseistä on saman puppupoppi-generaattorin läpi vedettyä paskaa ja voiton ratkaisee ulkoiset tekijät ja kansallisuus. PKN pärjää samoilla eväillä kuin lordikin. Muut finalistit olivat sitä perinteistä kolmetoista tusinassa porukkaa.

Tai ehkäpä voitto irtosikin siksi, että PKN ei esitä sitä samaa puppupoppi-generaattorin läpi vedettyä paskaa kuin kaikki muut ja loppujen lopuksi aitous painoi vaa'assa enemmän kuin säälipisteiden antaminen.

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432

Minä itse asiassa ihan tykkään siitä piisistä. Se on hyvä. 

Tässä oma luonnehdintani illan finalisteista: Shavan intialaispiisi, ärsyttävä ja liian erikoinen. Satin Circus = laadukasta poikapoppia á la Softengine, nähtiin jo viime vuonna. Solju = hyvä piisi ja erikoisuuskin riittää, mutta harmi vaan että tyttö ei osannu laulaa. Järjestyshäiriö = laadukasta suomikasarirokkia, hukkuu liikaa massaan kuitenkin jotta olisi noussut voittajaksi. Norlan El Misionario = Suomessa? Really? Hei haloo. Opera Skaala = Hyvä veto, hyvä biisi, taiten esitetty, mutta so last season. Tsekkaa Cezar Romaniasta (2013) ja Malena Ernman Ruotsista (2009). Jouni Aslak = Tosi laadukasta eltonjohn/georgemichael poppia. Pärjää hyvin laulukisoissa, mutta ei showkisoissa. Angelo De Nile = Hevipiisi ei tarpeeksi hevi, Angelolla vielä tekemista hevilaulun ja eritoten nahkahousuhevin laulamisen kanssa.

PKN piisi tuntuu hyvältä ja menevältä, tuoreelta. Sähkökitara ja säröt ni oon jo aika pitkälle voitettu. Lisäksi persoonallinen ote ja mielenkiintonen kokonaispaketti. Paras tästä porukasta.

Hämmentää.

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1720
offmind

loppujen lopuksi aitous painoi vaa'assa enemmän kuin säälipisteiden antaminen.

Juujuu, varmaan se oli justiinsa nuin 

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1651

Punk on asennemusiikkia ja PKN on punkkia parhaimmillaan. Nykyään ei kunnon kapinaa tahdo kuulla enää missään.

Toinen asia on, että punk ei ole "tyypillistä" euroviisupopgenreä. Se ei haittaa, sillä perinne muuttuu, yhä useammassa maassa musiikkimaku siirtyy pikkuhiljaa blingblingistä hieman kokeellisempaan ja ja aidompaan suuntaan. Noista -stan- ja machomaista tuskin paljoa pisteitä heruu, mutta muualta ehkä kyllä.

Menestyksellekin on mahdollisuuksia, onhan PKN jo "valloittanut" maailmaa elokuvallaan.

Onnea pojille!

BCK
Seuraa 
Viestejä6960
George Hanson
 Noista -stan- ja machomaista tuskin paljoa pisteitä heruu, mutta muualta ehkä kyllä.

Mitenhän Venäjällä suhtaudutaan vammaisiin? Luulisi, että yhtä nuivasti kuin homoihin ja transuihinkin? 

Viime vuonna muistan lukeneeni, että Venäjä aikoi sensuroida Conchita Wurstin kokonaan ohjelmasta.  Tietääkö kukaan, näyttikö Venäjä ohjelman loppua lainkaan, missä ko. henkilö voitti koko kisan?

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432

^Tietääkseni näytti ja sitä ei lopulta sensuroitu.

Punk on muuten yllättävän suosittua itäisessä Keski-Euroopassa. Jos kapakan radiokanavalta ei tule omakielistä gangstaräppiä, niin sitten tulee punkkia. Maat Slovakia, Tshekki, Puola, Unkari.

Hämmentää.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432

Tervo bloggaa Ylellä:

Pertti Kurikan Nimipäivät tekee Suomi-kuvalle hyvää. Suomi tulee vaikuttamaan satojen miljoonien katsojien edessä suvaitsevaiselta, inhimilliseltä, avosyliseltä, rennolta, iloiselta, nykyaikaiselta, vähemmistöjä kunnioittavalta ja omaperäiseltä.

Me kaikki tiedämme, että Suomi ei ole tällainen, mutta tässähän olikin kyse Suomi-kuvasta.
http://yle.fi/uutiset/jari_tervo_aina_mun_pitaa/7838362

Hämmentää.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432

No niin, tätä mää ootinki. PKN on vedonlyöntisuosikki!

PKN have become bookies’ favourites to win the Eurovision Song Contest as they were picked by Finnish viewers to represent the country.

The quartet is a punk band made up of men with learning disabilities and have now been tipped to win the whole contest.

http://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/eurovision-song-contest-2015-finland-5254427

Hämmentää.

Nature
Seuraa 
Viestejä9091

Sääliksi käy ja myötähäpeää tunnen. Jos ei suomesta löydy kilpailukykyisiä biisejä niin ei sinne kisoihin farssinkaan kanssa kannata mennä. Tämä 'muka suvaitsevainen' asenne on lähinnä huvittavaa. Vammaisia vastaan minulla ei mitään ole.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6669

Joo kyllä PKN ja vammaiset tulee olemaan vielä suuri teema vaaleissa toisten hädällä ja erilaisuudella ratsastavien pintakiipijöiden keskuudessa.

Toivolan Janilta vähän alkurummutusta:

http://blogit.iltalehti.fi/jani-toivola/2015/03/02/pertti-kurikan-nimipaivat-voi-muuttaa-maailmaa/?ref=tpa

"Kritiikki on aivan oikea ja unelmien sanoittamisen ytimessä. YK:n vammaisten oikeuksien sopimus on kyettävä ratifioimaan ja toivottavasti myös PKN omalta osaltaan lisää tätä painetta."

Tulossa taas iskuja vyön alle ja muuallekkin, koska ne on huonoja ihmisiä jotka ei tajua että sokeallakin pitää olla oikeus lennonjohtajaksi jos oikein vaan haluaa.

Homoja en tietääkseni tunne, mutta muutamia suomenruotsalaisia kylläkin. Suomenruotsalaiset tuppaa puhumaan sujuvaa suomea, ja väittäisinpä että monet esimerkiksi pääkaupunkiseudulla ovat olleet noin koko elämänsä kyllästyneitä pakkoruotsiin (ilman että heitä itseään asia voisi vähempää kiinnostaa). Tai siis siihen, että ovat sen ansiosta "päässeet" mukaan keskusteluihin kyseisestä asiasta. Voisin kuvitella perushomolla olevan vastaavia tuntemuksia nykyään kiitos jatkuvan rummutuksen, ja parin vuoden päästä sitten perusvammaisella joka saa niskaansa täysin vääristyneillä voimakkailla mielipiteillä varustetut massat selittämään kuinka he mukaymmärtävät ja mukahaluavat ratkoa ongelmat.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat