Seuraa 
Viestejä9265

En edes tiedä millä sanoilla sitä pitäisi kutsua, onko se mahdollisesti ollut joku studio-mainos mitä elokuvien alussa tulee vai jotain muuta, tiedän vain sen että se tuli jonkun vanhan VHS-elokuvan ihan alussa, niinkuin nuo studiomainokset, varmaan jonkun lastenelokuvan alussa kerta pienenä sitä nähnyt. Se oli hieman pidempi kuin nuo studiomainokset yleensä, siinä meni jotain filmiä ja sitä liikuttavaa hammaspyörästöä tai kameramekanismia tai vastaavaa, siinä se liikkui jotenkin rytmikkäästi nykäyksittäin samalla kun soi sellainen kiva musiikki. Mielikuvassani tuo animaatio siis kuvasti jotain kameran tai videoprojektorin filmimekanismia ja se oli jännä se. Haluaisin löytää sen jostain tai edes tietää mistä oli kyse. Parasta olisi jos sen löytäisi youtubesta, mutta en tiedä millä hakusanoilla etsiä, kun en tiedä tarkemmin mistä oli kyse. Muistaako joku muu vastaavaa? Eli mahdollisesti joku studio- tai muu mainos, joita tulee elokuvan alussa, vanha sellainen, ja siinä animoitiin filmin liikkumista hammasrattaistossa musiikin tahdittamana. 

くそっ!

Sivut

Kommentit (19)

asdf
Seuraa 
Viestejä11899

Muistan tuon, muttei se ollut minkään studion tunnari. Luultavasti jonkun firman VHS-jakelua hoitavan tytäryhtiön tunnus. Veikkaan Esselteä.

Saatan muistaa väärin, mutta luulen, että se ratas oli tuo liikemerkin "pyörä". Liikemerkki on kasetin alareunassa. Se voisi olla myös Egmontin tai Nordisk filmin tunnari tai myös R-kioskien Vip-videoklubin. En löytänyt Youtubesta. Kyllä harmittaa, kun jäi mietityttämään. Omista VHS:stäkin olen luopunut jo vuosikymmen sitten.

Edit: Vaihdettu kuva toimivaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
RaahenTiikeri
Seuraa 
Viestejä973

mulla edelleen satoja vhs-kaseteja ja parit toimivat laitteet.Tosin ei ole pariin vuoteen tullut pyörteltyä.Ja nyt nekin muuton seurauksena kellarissa.asdf tosiaan kuvailee tuossa esselten logoa.Mutta en usko,että se on se mitä aloittaja tavoittelee,koska minunkin mieleen tulee joku muu enemmän aloittajan kuvailemaa muistuttava?

Minä en luovu VHS:stä ennen kuin viimeinen kasettini on paskana.Niin nostalginen laitteisto tuo on.

Ja sitä paitsi,eihän DVD:eissä ja Blue-ray:ssä tule ees mukana vanhoja mainoksia ja mtv:n tunnuksia,tai leffan alkuun vahingossa tallentuneita Tulosruutuja nuorine Jari Porttiloineen.

Ei kai kukaan vahoja leffoja oikeasti kato sen ite leffan takia?

Ei sillä,ei leffoja tule nykyään juurikaan katsottua.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845

Muistan jotain kuvatun kaltaista. Se tullenee mieleen itsekseen, jonka jälkeen raportoin muistuman tänne, sikälis, mikälis muistan ja huomaan ja löydän tämän säikeen uudelleen.

On myös itsellä kuutiometri vhs-kasetteja. Katsoin koko läjän läpi alusta loppuun 2005 tai 6 kun oli leikkaushaava keskisessä vartalossa, eikä pystynyt muuhun, kuin tramaleja popsimaan ja torkkumaan telkkarin eessä. Tuli silloin katsottua tv-tarjontaakin mahd. paljon, jotta kasettivaranto riittäisi pitempään. Säännöstelin siis. Eka viikko meni istuessa. Sitten pääsi jo pötkölleenkin. Se oli kyllä pirun pitkä viikko. Vieläkin naurattaa se kymmenen buranan resepti jonka sain kun epiduraalipuudutus lopetettiin ja lähdin kotiin potemaan.

Tuli muuten mieleen, että olin tuolloin kuolla nauruun. Oli pitkä viilto mahassa tikattu harvakseen. Pikku lääkepöllyssä aloin katsoa sarjaa jossa esiintyi "marisevia miehiä". En muista kuka oli vuorossa, mutta se oli niin nappi juttu, että ehdin juuri ja juuri sulkea töllön ennen kuin oli suolet sylissä.

Eli kannattaa pitää kotiapteekki kunnossa ja viihdettä varastossa n. 2 viikon tarpeisiin, aivan samoin kuin ruoka- ja muitakin tarpeita. VSS-ohjeistus ei tosin mainitse viihdettä. Siihen pitäisi ehdottaa muutosta. Vaikka kuka enää edes muistaa mitä VSS lyhenne tarkoittaa? No, se tulee kyllä taas tutuksi herra Putlerin myötä.

Hauskaa Loppuelämää ja Hyvää Uutta Kylmää Sotaa Kaikille!

- Ubi bene, ibi patria -

asdf
Seuraa 
Viestejä11899
RaahenTiikeri

asdf tosiaan kuvailee tuossa esselten logoa.Mutta en usko,että se on se mitä aloittaja tavoittelee,koska minunkin mieleen tulee joku muu enemmän aloittajan kuvailemaa muistuttava?

Tarkoitin, että muistan itsekin aloittajan kuvaileman animaation, jossa ratas pyörittää filmiä, ja arvelen sen olevan Esselten tunnus ja siinä se filmiä pyörittävä ratas olisi ollut Esselten liikemerkin pyötä. Voi olla, että muistot ovat sekoittuneetkin. Muistelisin vielä, että sellainen tunnari olisi ollut jonkun R-kioskin poistolaarista ostamassani The Untouchabes -vuokranauhassa. Oli sellaiset rumat keltaiset isot Esselte video / CIC Video -kuoret siinä. Tällaiset:

(Keltaiset oli siis ne muoviset kuoret, siksi tuossa kuvassa ei näy keltaista.)

Toope
Seuraa 
Viestejä25203

Ihmisillä on vapaa valinta. Minä valitsen olla katsomatta.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

asdf
Seuraa 
Viestejä11899
Vatkain

FIx-galleria. Nyt kahdesti. 

Näkyykö nuo muilla???

No johan on perkele. Mulla näkyy kahden elokuvan VHS-kansikuva, toinen on Milagron niityt ja toinen Lahjomattomat. Molemmat on Elitistin Fix-galleriasta. Ihme touhua.

Se Esselten ratas, mistä olen puhunut, on tarkoitus olla tällainen:

Edit: Testasin toisella koneella, ja tällä näkyy vain Fix-galleria. Mutta joka tapauksessa tuollaista kuvan ratasta olen tarkoittanut.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
asdf
Toope

Ihmisillä on vapaa valinta. Minä valitsen olla katsomatta.

Ei auennut, mihin tämä liittyy.

Varmaan homokarnevaali euroviisuihin.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat