Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Työkoneilla pitäis olla ehdottomasti palomurit kuinka paljon tai minä aikoina pääsee vapaasti netissä seilaamaan. Ihan vois kerätä myös statistiikkaa kuinka paljon henkilö käyttää työaikana varsinaisen työn ulkopuoliseen surffailuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Jodi
Seuraa 
Viestejä2187

Niin se ennen puhelimen kyttääminenkin söi. Kaukopuhelut täytyi tilata ja kytätä koska sen saa. Nyt voi kilautta mistä ja mihin tahansa ja saa infoa samalla laitteella. Voi surkeus. Suunnattomasta harppauksesta kaivetaan vikoja.

Mutta tässä oli mies, jolta puuttui aivoista yli puolet, ja kaikki oli normaalisti. Miehen ÄO oli 75, eli normaalin alarajoilla. Hän työskenteli valtion virkamiehenä, oli naimisissa ja hänellä oli kaksi lasta. -Jani Kaaro

asdf
Seuraa 
Viestejä11906

Mitäs jos työkseen tarvii jatkuvasti kaivaa netistä tietoja?

Kun tein kesätöinä ensimmäisiä toimistoitä, nettiyhteydet teki tuloaan firmoihin. Silloin piti nettiä käyttäessä naksuttaa tunnukset sisään ja odotella kytkeytymistä. Netin käyttö oli sen verran harvinaista, että katsottiin kieroon, jos oli yhteys koko työpäivän päällä ja välillä ainakin kesätyöntekijä joutui perustelemaan, minkä takia tarvii jonkun tunnuksia. Kesätyöntekijälle niitä ei alkuaikoina tilattu. Hidasti helvetisti työntekoa.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
SamikoKu

Työkoneilla pitäis olla ehdottomasti palomurit kuinka paljon tai minä aikoina pääsee vapaasti netissä seilaamaan. Ihan vois kerätä myös statistiikkaa kuinka paljon henkilö käyttää työaikana varsinaisen työn ulkopuoliseen surffailuun.

Monilla työpaikoilla on jo nyt tietyt verkkosivut estojen takana tai sitten niillä surffaaminen on kielletty. Yksittäisen käyttäjän verkkoliikennettä ei saa valvoa, ellei ole jtn perustelltua syytä, mutta kaikki työpaikat keräävät nykyään dataa verkkosivuista kootusti. Eli mihin suuntaan verkkoliikenne firmasta menee.

Työtehoseura ymv. instanssit myös on tutkineet tuota netin käyttöä työaikana muuhun kuin työntekoon. En jaksa googlata, mutta löytynee netistä.

Hämmentää.

BCK
Seuraa 
Viestejä6960

Nettiin, someen jne. voi koukuttua siinä missä peleihinkin, tai kemiallisiin aineisiin. Kuinkahan paljon nettiriippuvuutta on tutkittu?

installer
Seuraa 
Viestejä9908

Epäilen että suurin osa Suomen työpaikoista on sellaisia joissa työnteko on ihan jotain muuta kuin tietokoneen ääressä työskentelyä ja täten tuo klikkailuongelma ei taida koskettaa kuin pientä osaa duunareista.

Voi tietysti olla että olen väärässä.

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
installer

Epäilen että suurin osa Suomen työpaikoista on sellaisia joissa työnteko on ihan jotain muuta kuin tietokoneen ääressä työskentelyä ja täten tuo klikkailuongelma ei taida koskettaa kuin pientä osaa duunareista.

Voi tietysti olla että olen väärässä.

Arvelen että yllättävää kyllä on tullut mahdollisiksi myös esim.rakennustyömailla ja vaikka tehtaillakin älypuhelimista ja tableteista johtuen, ainakin tämmöistä on tullut kuultua vaikkakin ilmeisen pienessä mittakavassa.

Pääasiallisesti koskettaa toimistotyöntekijöitä ja ainakin itse voin tunnusta että se aika jonka teen töitä tietokoneella häiriintyy kyllä aika kivasti jos innostun selailemaan uutisia tai vaikka tätä palstaa, voimakas tavoite on vähentää moista, koska häiriö vie työtehoja ja samalla laskutusta jopa ihan näkyvästikin.

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1651
asdf

Mitäs jos työkseen tarvii jatkuvasti kaivaa netistä tietoja?

Kun tein kesätöinä ensimmäisiä toimistoitä, nettiyhteydet teki tuloaan firmoihin. 

...

Hidasti helvetisti työntekoa.

Heh.

Silloin kun minä aloittelin niin faksi oli huippukeksintö ja teknolaite. Sähköposti ja netti ohittivat sen esim. Japanissa vasta aika myöhään, silloin niitten talouskin jämähti.

Niin se kävi täälläkin. Kun tietokoneet tulivat, aika kului työmaalla, mutta mitään ei oikeasti tapahtunut kuin muutamilla ihmisillä, jotka osasivat niitä uusia välineitä käyttää hyödyksi.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
bergepanther

Pääasiallisesti koskettaa toimistotyöntekijöitä ja ainakin itse voin tunnusta että se aika jonka teen töitä tietokoneella häiriintyy kyllä aika kivasti jos innostun selailemaan uutisia tai vaikka tätä palstaa, voimakas tavoite on vähentää moista, koska häiriö vie työtehoja ja samalla laskutusta jopa ihan näkyvästikin.

Mulla on semmonen tapa, että ruokkiksella ja ennen/jälkeen kahvitauon saa olla muutaman minuutin netissä. Fb en käytä töissä, entisessä työssä luin palstaa mutta en kommentoinu ja luin vaan puhelimella.

Hämmentää.

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Vatkain
bergepanther

Mulla on semmonen tapa, että ruokkiksella ja ennen/jälkeen kahvitauon saa olla muutaman minuutin netissä. Fb en käytä töissä, entisessä työssä luin palstaa mutta en kommentoinu ja luin vaan puhelimella.

Minusta oiva tapa, pitää pyrkiä soveltamaan. Kuten asdf totesi jotkut joutuvat käyttämään nettiä työaikana suht paljon, sama itselläkin, karttapalveluja ja tuotevalmistajien sivuja tms ja siinä samalla on helppo sitten hetkeksi "livetä" , Fb ja Twitter kyllä yleensäkin jäävät iltaan, mutta helppohan niitäkin on käyttää varsinkin kun omasta työajasta vuodessa ehkä puolet kuluu päätteen ääressä muutoin liikkeellä.

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187

Putkinäkö mikä ennen nettiä leimasi työmaita on nyt vähentynyt. Asiat ja tapahtumat välittyvät monipuolisemmin ja yleensä saavuttavat ihmisiä.

Mutta tässä oli mies, jolta puuttui aivoista yli puolet, ja kaikki oli normaalisti. Miehen ÄO oli 75, eli normaalin alarajoilla. Hän työskenteli valtion virkamiehenä, oli naimisissa ja hänellä oli kaksi lasta. -Jani Kaaro

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
bergepanther
Vatkain
bergepanther

Minusta oiva tapa, pitää pyrkiä soveltamaan. Kuten asdf totesi jotkut joutuvat käyttämään nettiä työaikana suht paljon, sama itselläkin, karttapalveluja ja tuotevalmistajien sivuja tms ja siinä samalla on helppo sitten hetkeksi "livetä" , Fb ja Twitter kyllä yleensäkin jäävät iltaan, mutta helppohan niitäkin on käyttää varsinkin kun omasta työajasta vuodessa ehkä puolet kuluu päätteen ääressä muutoin liikkeellä.

Joo, saattaa se itelläki lipsahtaa jos pitää nettiä käyttää, tai siis selaimessa työskennellä. Sitten se on aika helppoa, jos käyttää vaan eri ohjelmia. Mutta aika hyvin mulla on pitänyt. Kiire auttaa myös, jos on tylsää niin sama idlailla netissä.

mutta kyllä raskaan työnkin voi välillä katkaista, ja kannattaakin katkaista, muutama uutinen lukemalla. Eräänlaista pomodore-tekniikkaa siis.

Hämmentää.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat