Seuraa 
Viestejä1

Miksi kannattaa pukeutua talvella tummiin vaatteisiin ja kesällä vaaleisiin vaatteisiin?

kiitos!

Kommentit (6)

Eusa
Seuraa 
Viestejä16184
GL10

Miksi kannattaa pukeutua talvella tummiin vaatteisiin ja kesällä vaaleisiin vaatteisiin?

kiitos!

Miksi olet jatkanut housuihin laskemista?

En keksi syitä miksi talvella tummiin ja kesällä vaaleisiin, täällä Suomessahan ilmaston ja ilmiasun kannalta asia on tasan päinvastoin.

Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

JPI
Seuraa 
Viestejä26804
Eusa
GL10

kiitos!

Miksi olet jatkanut housuihin laskemista?

En keksi syitä miksi talvella tummiin ja kesällä vaaleisiin, täällä Suomessahan ilmaston ja ilmiasun kannalta asia on tasan päinvastoin.

Musta imee enemmän valoa kuin musta => lämpiää. Toisaalta musta säteilee lömpöä parhaiten. Kolmaalta, myös valkeita vaatteita käytetään talvella (vertaa Talvisota, heh), Neljäältä: ootko varma , että muistia käytetään talvelle enemmän kuin vaaleita, vai onko kymysys vain siitä, että kesäällä käytetään "muuten vain" värikkäämpiä vaateita kuin talvella, koska kesä on "muuten vain" väreiltään värikkäämpi kuin talvi?

3³+4³+5³=6³

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ertsu
Seuraa 
Viestejä6916

Etelässä käytetään valkoisia vaatteita, paitaa, housuja ja lippiksiä, koska valkoinen väri heijastaa auringon säteilyä ja on siten viileämmän tuntuinen. Itse huomasin kummallisen ilmiön, kun olin pukeutunut mustaan takkiin. Ulkolämpötila oli jotain +5 astetta, mutta auringon paisteessa se tuntui ikäänkuin lämmittävältä. Siis varjosta auringonpaisteeseen kävellessä se tuntui lämmittävältä.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Olen jämähtänyt talvikuosiin. Eli samat vaatteet kesät talvet. Mutta orpo olo olisi vaaleissa housuissa talvella.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

korant
Seuraa 
Viestejä8326

Lämmönkannalta edullisinta lienee käyttää mustavalkoisia kuteita siten että kylmällä ilmalla musta on aurinkoon päin ja valkea varjoon. Kesällä hellesäällä sitten päinvastoin. Silloin tosin pitäisi opetella kävelemään takaperin tai kylki edellä. Sekin voi lämmittää. Tai sitteen vaan takin ja housujen kääntö.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7845

Nojuu.. Enpä olis tuommostakaan sääntöä muistanut muistuttamatta. Koskenee ns. juhla-asuja, eikä käyttövaatteita. Juhlapuvuissa taas on suuri merkitys juhlan ilmapiirillä ja kontekstilla, eli Euroopassa tyypillisesti mahd. tummaa hautajaisiin. Autoliikkeen puksut on töissä mustissa "rippipuvuissa". Hitto että mä nauroin kun se takavuosina tuli tavaksi, enkä vieläkään pysty totisella ihmeellä niitä kattomaan. Itselläni on tuttavapiirissä/suvussa väkeä jotka pukeutuvat. Itsekin pistän usein kravatin, mutta en pikkutakkia kuin hautajaisiin. Viimeksikin oli tiedettähenkilön tasakympeillä pukuhousut, valkoinen paita, solmio... ja vapaa-ajanliivi suurine taskuineen .-) Ihmiset hiukan pitkään zuumaili, etenkin vanhat.

Toki hautajaisissa pitää kunnioittaa perinteitä. Sain kehuja viimeksi paljon vanhuksilta. Moni tuli kertomaan, että olen kuin ilmetty isoisäni.

- Ubi bene, ibi patria -

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat