Kommentit (13)

Jaska50
Seuraa 
Viestejä9

Aikaa myöten 3d tulostus tulee tavalliseen terveydenhoitoon, kuten kuulokojeiden korvakappaleiden tulostukseen. Ne voitaisiin tehdä tutkimuksessa paikan päällä.

Ei silti, kuulon apuvälineissä tulee tapahtumaan vielä paljon mekaanista, elektronista ja biologista kehitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5372
Jaska50

Aikaa myöten 3d tulostus tulee tavalliseen terveydenhoitoon, kuten kuulokojeiden korvakappaleiden tulostukseen. Ne voitaisiin tehdä tutkimuksessa paikan päällä.

3D-tulostuksen tärkein lääketieteellinen sovellus on, että voidaan tulostaa murtuneelle kädelle tai jalalle lasta. Ei tarvitse enää vaivanloista ja hankalaa kipsausta.

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

pkinnunen
Seuraa 
Viestejä464
penni

Aikaa myöden 3D tulostetaan parempia metalliseoksia kuin nykyään osataan tehdä. Sitten saadaan keveitä pyssyjä.

varsinkin kuitujen kera....

Tietämyskone
Seuraa 
Viestejä198

Jos arvata saa niin eiköhän tuossa käy kuten elävässä elämässä muidenkin keksintöjen kanssa. Toinen perusvieteistä saapi tulostelemaan "kaikkea kivaa", eikä se ole tällä kertaa kateus.

01000101 01001110 01001001 01000001 01000011

Tietämyskone
Seuraa 
Viestejä198
Veli H.

Kun itse mittaa ja itse tulostaa, niin ei muut tiedä sen kokoa

Mutta mitä sillä sitten tekee? Käyttää varavehkeenäkö? Itse ajattelisin kylläkin sitä opponenttia

01000101 01001110 01001001 01000001 01000011

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Väistämättä tulee mieleen, että polymeeriin voi vaikuttaa holografi-tyyppiselläkin valotuksella. Eli luodaan tukiranka eli lujite läpinäkyvän polymeerin sisällä.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643
Tietämyskone
Veli H.

Kun itse mittaa ja itse tulostaa, niin ei muut tiedä sen kokoa

Mutta mitä sillä sitten tekee? Käyttää varavehkeenäkö? Itse ajattelisin kylläkin sitä opponenttia

Tällähän on kovasti ulottuvuuksia. Kaikkihan tapahtuu nykyisin verkon yli kuten sexuaaliset aktiviteetit. Tapeelliset fyysiset välineet voidaan lähettää bitteinä sättäilyparin kesken ja tulostaa sekunnissa. Materiaalin pitäisi ehkä olla kierrätettävää etteivät kaatopaikat täyty sanonko millä.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Minijehova
Seuraa 
Viestejä7941
JPI

Kun vielä saataisiin 3D-tulostin jolla voi printata 3D-tulostimia.

Mielestäni sellainen oli jo. Tai ainakin keräämässä rahoitusta. Ei jaksa googlaa...

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Simplex
Seuraa 
Viestejä3033
Puuhevonen
Jaska50

3D-tulostuksen tärkein lääketieteellinen sovellus on, että voidaan tulostaa murtuneelle kädelle tai jalalle lasta. Ei tarvitse enää vaivanloista ja hankalaa kipsausta.

Aika vaatimattomia lääketieteellisiä sovelluksia ajattelet. Nyt ollaan kehittelemässä jo sisäelimien tulostusmenetelmiä, mm. munuainen, virtsarakko, haima ja maksa ovat työlistalla:

http://www.ted.com/talks/anthony_atala_printing_a_human_kidney

Esim. munuainen tulostuu työpäivässä. Tietenkin prosessia edeltää solulinjalla solujen kasvattamista, mutta periaatteessa muutamassa viikossa potilaalle voidaan valmistaa hänen omista soluistaan valmistettu uusi sisäelin. Oma arvaukseni on se, että 10+ vuoden kuluttua tekniikka on käytössä yliopistosairaaloissa.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat