Seuraa 
Viestejä3191

Idea HSL:lle

(jutun lähde www.nanobitteja.fi)

Kommentit (15)

Vanha jäärä
Seuraa 
Viestejä1572

Kun kymmenmillinen karkaistu lasi ei kestä suomalaisella bussipysäkillä, niin rohkenen epäillä, että äärimmäisen kestävien erikoispaneelien korkea hinta estää idean käytön Suomen pysäkkikatoksissa.

Vanha jäärä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5372
Vanha jäärä

Kun kymmenmillinen karkaistu lasi ei kestä suomalaisella bussipysäkillä, niin rohkenen epäillä, että äärimmäisen kestävien erikoispaneelien korkea hinta estää idean käytön Suomen pysäkkikatoksissa.

No, siinä on teinien vanhemmat ihmeessään kun kotiin tupsahtaa 10 000 euron lasku bussipysäkin aurinkopaneeli-lasin rikkomisesta, mikä tietenkin tarttui valvontakameran kuvaan. :-)

Toi on ihan hauskanoloinen ajatus ja saattaisi lisätä bussipysäkkien viihtyvyyttä. ja siten kenties se ei provosoisi sen rikkomista niin paljon kuin iso ja kylmä ja ahdistava mainostaulu.

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187

Niin ja vihreässä pikku paskapäässä ei kustannukset merkkaa mitään. Joukkoliikenne kituu jo kalleuttaan. Joko se on vajaakäytössä tai tungetaan kenkälusikalla fäyteen.

Mutta tässä oli mies, jolta puuttui aivoista yli puolet, ja kaikki oli normaalisti. Miehen ÄO oli 75, eli normaalin alarajoilla. Hän työskenteli valtion virkamiehenä, oli naimisissa ja hänellä oli kaksi lasta. -Jani Kaaro

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Minä kun olen aina luullut, että kasvien toimintaan tarvitaan auringonvaloa. Nyt on keksitty kasveja, jotka yhteyttävät pimeässäkin.

Todella nerokasta!

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006

Ei ehkä kannata meitä nuorisoa syyttää lumenaurausmiesten tekemistä tuhoista. Jos vihjailu syyllisyydestämme jatkuu, emme maksa eläkkeitänne ja sen jälkeen heitämme teidät villieläimille.

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187

Lumitalvena aura hajotti peltisen pysäkkikopin kokonaan kuten sarjan postilaatikoita tuossa lähellä.

Mutta tässä oli mies, jolta puuttui aivoista yli puolet, ja kaikki oli normaalisti. Miehen ÄO oli 75, eli normaalin alarajoilla. Hän työskenteli valtion virkamiehenä, oli naimisissa ja hänellä oli kaksi lasta. -Jani Kaaro

syytinki
Seuraa 
Viestejä9381
CE-hyväksytty

Ei ehkä kannata meitä nuorisoa syyttää lumenaurausmiesten tekemistä tuhoista. Jos vihjailu syyllisyydestämme jatkuu, emme maksa eläkkeitänne ja sen jälkeen heitämme teidät villieläimille.

Ihan hyvä ajatus. Silleen säästyy rahnaa vanhentuneen nuorison omiin eläkkeisii.

Mutta miksi vain villieläimille. Voi meitit syöttää myös tarhaketuille- tai minkeille. 

NytRiitti
Seuraa 
Viestejä3191
o_turunen

Minä kun olen aina luullut, että kasvien toimintaan tarvitaan auringonvaloa. Nyt on keksitty kasveja, jotka yhteyttävät pimeässäkin.

Todella nerokasta!

Jodi
Seuraa 
Viestejä2187

Ja sen tuotteet olisi edullisempaa kasvattaa etelässä ja tuoda lentorahtina.

syytinki
Seuraa 
Viestejä9381
Jodi

Ja sen tuotteet olisi edullisempaa kasvattaa etelässä ja tuoda lentorahtina.

No niinhän sitä tehdäänkin. Saattavat kyllä tulla rekassakin.

Eivät ole vielä älynneet, että paluukuormaksi voisi pistää närpiöläisiä.

Vanha jäärä
Seuraa 
Viestejä1572
CE-hyväksytty

Olen nähnyt omin silmin pari kertaa, kun "lumiaura" potki pysäkkikatoksen rikki. Tosin olen nähnyt rikkonaisia katoksia myös toistaitoisten traktorimiesten jäljiltä. Molemmat syyt mahdollisia.

Vanha jäärä

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Nyt minä ymmärrän. Päivällä pysäkkikatoksen aurinkopaneelit lataavat akkuja, ja syntynyttä aurinkosähköä käytetään yöllä kasvien valaisemiseen.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

NytRiitti
Seuraa 
Viestejä3191
o_turunen

...

Nyt minä ymmärrän. Päivällä pysäkkikatoksen aurinkopaneelit lataavat akkuja, ja syntynyttä aurinkosähköä käytetään yöllä kasvien valaisemiseen.

...

Homman taloudellisuus ei ehkä kansakunnan kannalta ole niin hyväkuin se ehkä viljelijälle saattaisi olla. Kesällä päivisin ajetaan tukihinnalla valtakunnan verkkoon ja talvisin taas yöllä sieltä.

(Solanum Lycopersicum Tiny Tim esim., ei noita normaaleja vaatehuonekasveja)

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat