Seuraa 
Viestejä2644

Ihminen on sosiaalinen eläin isossa mittakaavassa. Ihmiset hakee seuraa sekä livessä että netissä.

Luulen että sosiaalisten tarpeiden tyydyttäminen ei ole kiinni niinkään määrästä, vaan laadusta.

Riittää vain muutama kunnon ihminen (tai jopa vain yksi) tyydyttämään sosiaaliset tarpeesi.

Mun on pakko toisaalta myöntää, että usein tulee ahdistunut ja masentunut mieli, kun olen odottanut isompaa sidettä muihin ihmisiin.

Kysymys muille: Onko sulle tärkeätä että syntyy ihmisiin isompi henkinen side?

(Koska luulen että se on se mitä moni hakee).

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Kommentit (5)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432

Eipä erityisemmin ole tärkeää luoda mitään henkisiä siteitä ali-ihmisiin. Minulla on yksi ystävä ja kumppani, sekä riittävän hyvät suhteet äetiin. Olen tyydytetty.

Hämmentää.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Vatkain

Eipä erityisemmin ole tärkeää luoda mitään henkisiä siteitä ali-ihmisiin. Minulla on yksi ystävä ja kumppani, sekä riittävän hyvät suhteet äetiin. Olen tyydytetty.

Ketä noi "ali-ihmiset" ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
deep'n'dark
Vatkain

Koko muu ihmiskunta, tietenki.

Hämmentää.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844

Olen ajautunut harrastamaan satunnaisosiaalistelua, yhden päivän juttuja. Jos sattuu joku kiva ihminen hollille (joka, oletettavasti, jostain kumman syystä kokee minutkin kivana), juttelen sen ajan mikä meille on suotu. Tällaisia kohtaamisia tulee hyvin harvoin, mutta tuleepa kuitenkin. Voisihan sitä olla vaativampikin, ja haikailla ja himoita itselleen ikiomaa kaveria joka ei petä eli pysyy kanssa kaverina, mutta kovin tuntuu olevan vaikeaa semmoista löytää. Ne kaksi jotka ehkä olisivat olleet uskollisia, menivät ja kuolla kupsahtivat kumpikin. Kaveruutta vannonut eksä ilmoittaa itsestään pari kertaa vuodessa. Joku vuosi ei varmaan enää sitäkään.

Kyllähän se laatu rulettaa tässäkin asiassa. Ei siitä loppujen lopuksi ole mitään erikoista iloa jos väkisinkaveeraa kaikkien kanssa. Kohtelias pyrin olemaan ja ystävällinen sekä asiallinen, mutta en ala tuputtamaan seuraani väkisin jokaiselle vastaantulijalle vain sen takia että pitäisi olla sosiaalinen, tai muuten. En minä oikeastaan enää tiedä että mikä se "tai muuten on", kun tuntuu tämä elämä tästä suttaantuvan keskenäänkin. Onhan se välillä vähän onttoa, mutta eipä nuo autuuden partaalla ole kaikki nekään ihmiset joiden elämässä ollaan kokoajan muissa ihmisissä liki 24/7.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Vatkain
deep'n'dark
Vatkain

Koko muu ihmiskunta, tietenki.

En ole nyt aivan varma että miten tosissasi tätä mieltä olet, mutta esim. itse olen epäillyt ihmisten tykättyvyyttä kauan. Olen erkaantunut massasta ja kuljeskelen omaa polkuani. Oisko tässä ketjussa lopultakin mahdollisuus kysenalaistaa muut ihmiset????

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat