Voiko se mitenkään toimia?
Kuvitellaan, että EmDriveä käyttävä avaruusalus alkaa kiihdyttämään hetkellä t=0 ja tilannetta tarkkaillaan toisesta kiihtymättömästä avaruusaluksesta:
Jos laite antaa vakiovoiman F kun siihen syötetään teho P, niin pätee P*t = 1/2*mv^2 = F^2*t^2/(2m). missä m on aluksen massa, v sen nopeus suhteessä kiihtymättömään alukseen ja t kiihdytysaika. Tuosta seuraa, että ajan hetkellä t= 2mP/F^2 aluksen kineettinen energia ylittää sen EmDrivessä käyttämän energian. Toisaalta jos moottorin kehittämä voima vähenee aluksen nopeuden kasvaessa seuraavasti:
F= √(2mP/t), kasvaa kineettinen energia käytetyn energian Pt kanssa samaan tahtiin ilman ylimääräisen liike-energian ilmestymisestä jostakin (vakuumienergiasta?).
Kuitenkin jos EmDriveä käyttävän aluksen vierellä olisi kulkenut toinen avaruusalus samalla kiihtyvyydellä sen kanssa ja se olisi lopettanut kiihdytyksen tiettynä ajanhetkenä t=T , niin tilanteen tulisi vastata sen kannalta alkuperäistä tilannetta. Siis sitä tilannetta, että EmDrive käynnistettäisiin vasta hetkellä t=T, jolloin sen työntövoiman tulisi tuolla hetkellä olla sama kuin ensimmäisen tilanteenkin alussa. Vaikuttaa siltä, että liikkeen suhteellisuus menee perseelleen tuon ihme vimpaimen kanssa, tai sitten se pumpaa itseensä energiaa vakuumista eli onkin "ikiliikkuja"?
Mielipiteitä tai tietoa EmDrivestä tätä koskien.
3³+4³+5³=6³
Voiko se mitenkään toimia?
Kuvitellaan, että EmDriveä käyttävä avaruusalus alkaa kiihdyttämään hetkellä t=0 ja tilannetta tarkkaillaan toisesta kiihtymättömästä avaruusaluksesta:
Jos laite antaa vakiovoiman F kun siihen syötetään teho P, niin pätee P*t = 1/2*mv^2 = F^2*t^2/(2m). missä m on aluksen massa, v sen nopeus suhteessä kiihtymättömään alukseen ja t kiihdytysaika. Tuosta seuraa, että ajan hetkellä t= 2mP/F^2 aluksen kineettinen energia ylittää sen EmDrivessä käyttämän energian. Toisaalta jos moottorin kehittämä voima vähenee aluksen nopeuden kasvaessa seuraavasti:
F= √(2mP/t), kasvaa kineettinen energia käytetyn energian Pt kanssa samaan tahtiin ilman ylimääräisen liike-energian ilmestymisestä jostakin (vakuumienergiasta?).
Kuitenkin jos EmDriveä käyttävän aluksen vierellä olisi kulkenut toinen avaruusalus samalla kiihtyvyydellä sen kanssa ja se olisi lopettanut kiihdytyksen tiettynä ajanhetkenä t=T , niin tilanteen tulisi vastata sen kannalta alkuperäistä tilannetta. Siis sitä tilannetta, että EmDrive käynnistettäisiin vasta hetkellä t=T, jolloin sen työntövoiman tulisi tuolla hetkellä olla sama kuin ensimmäisen tilanteenkin alussa. Vaikuttaa siltä, että liikkeen suhteellisuus menee perseelleen tuon ihme vimpaimen kanssa, tai sitten se pumpaa itseensä energiaa vakuumista eli onkin "ikiliikkuja"?
Mielipiteitä tai tietoa EmDrivestä tätä koskien.
3³+4³+5³=6³
Aiheesta on jo oma ketju olemassa.
http://www.tiede.fi/keskustelu/4001731/ketju/mahdoton_moottori
" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein
No niinpäs näkyy olevan, kiitos. On näemmä ollut viime aikoina hieman epäaktiivinen.
3³+4³+5³=6³
Tuon laitteen oleellinen ongelma on se, että se ei voi toimia tunnetujen fysiikan lakien mukaan. Se rikkoo liikemäärän säilymislakia ja varmaan siinä sivussa kaikkia muitakin. Kirjoitin jo johonkin, että jos tuo tosiaan toimii, fysiikka tarvitsee ison remontin. Siksi on hieman hämmentävää, että ihan vakavastiotettavat tahot ovat varovaisen toiveikkaita. Paperilla tuo keksintö on samaa tasoa hydriinojen, kestomagneettimoottorien ja ilmakuplaikiliikkujien kanssa - eli räikeässä ristiriidassa kaikkein keskeisimpien luonnonlakeina pidettyjen ilmiöiden kanssa.
Ensinnäkin hydrinot perustuvat vanhoihin hyviin luonnon lakeihin. Kvanttimekaniikka ei kuulu niihin.
Enemmän aiheeseen:
https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=lMhLVeSlIMnfywPVuYGgAw&url=http://www.blacklightpower.com/wp-content/uploads/theory/theorypapers/F%255E2%2520paper102307.pdf&ved=0CBwQFjAA&usg=AFQjCNFlftjB7vafQtFrPkXL5g_aBMzdCg&sig2=DapnoZ2ByKHCkHdP4B1Exw
EmDrive voi hyvin perustua samaan GUT-CP teoriaan mihin hydrinotkin.