Seuraa 
Viestejä11901

Tämä on varmastikin käsitelty jo tällä palstalla, mutta kysyn nyt kuitenkin, että onko häntäluulla jokin tarkoitus, ajatellen nykyihmistä?

Tästä nimittäin oli työpaikalla kerran puhetta ja hirveän fiksun ja sivistyneen oloinen nainen kertoi, että häntäluun hermosto jotenkin liittyy ihmisen jalkojen toimintaan ja totesi, että ilman häntäluuta jalat eivät pelaisi.

Olin hetken aikaa ihan, että jaa, niinköhän se tosiaan.

Myöhemmin kuulin, että ko. neito on aikas himouskovainen, joten toki tuli kreationistipropaganda mieleen.

Mutta miten tuo oikeasti on, kun ei ny jaksa itse ottaa asioista selvää?

Kommentit (3)

Reiska
Seuraa 
Viestejä5334

Kait se vaan on surkastunu häntä, niinko joillai käärmeillä on jäänteet jaloista. Häviskö häntä sit sen takia et pakarat kasvo suojaamaa persreikää ja häntä alko hiertämää..

Per se

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Ihan vain tiedoksi. että ihmisellä ovat tallessa selkärangan vieressä hännän liikutteluun soveltuvat lihakset. Niitä pitäisi treenata, jos on selkävaivoja. Mutta miten heiluttaa olematonta häntää? Mielikuvaharjoitteita tarvitaan ainakin.

Onko selkärankaisia, joilla selkäranka loppuisi ilman viitettä häntään?

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
asdf

Tämä on varmastikin käsitelty jo tällä palstalla, mutta kysyn nyt kuitenkin, että onko häntäluulla jokin tarkoitus, ajatellen nykyihmistä?

Tästä nimittäin oli työpaikalla kerran puhetta ja hirveän fiksun ja sivistyneen oloinen nainen kertoi, että häntäluun hermosto jotenkin liittyy ihmisen jalkojen toimintaan ja totesi, että ilman häntäluuta jalat eivät pelaisi.

Olin hetken aikaa ihan, että jaa, niinköhän se tosiaan.

Myöhemmin kuulin, että ko. neito on aikas himouskovainen, joten toki tuli kreationistipropaganda mieleen.

Mutta miten tuo oikeasti on, kun ei ny jaksa itse ottaa asioista selvää?

On tolla näkyy tehtävä Vaikka häntäluu onkin surkastuma, sillä on monien muiden surkastumien tavoin nykyäänkin tehtäviä. Sen tiedetään olevan kiinnittymäkohta yhdeksälle lihakselle, ja se toimii myös eräänlaisena iskunvaimentimena istuutuessa.  
http://fi.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4nt%C3%A4luu

Toisaalta sitä ei kuitenkaan tarvita kovin kipeästi Erittäin sitkeän ja päivittäistä elämää haittaavan kivun hoidoksi voidaan tarvita häntäluun osittaista poistoa. 
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00226

Hämmentää.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat