Seuraa 
Viestejä13176

Haluan bussikuskiksi tai rekkakuskiksi, mutta minulla ei ole kun C-kortti.  Eikä mitään pätevyyksiä. 

TIetääkö kukaan työnantajaa mikä kustantaa minulle nämä kaikki luvat ja byrokratian. Katselin ilmoituksia niin odottavat että pitää entuudestaan olla, vaikka en ole ikänä edes kuorma-autolla ajanut paitsi 2007 autokoulussa.

Löysin myös hyvän huoltomiehen homman, mutta vaatii tieturvakorttia mikä lienen, eikö työnantajan kuulu maksaa nämä itse. Eikä odottaa että työntekijöillä on kaikki. Niinhän päättäjät ovat tarkoittaneet että yrittäjät maksavat tämän lisääntyneen korttiviidakon ja byrokratian. 

Pirkanmaalta pitäisi löytyä. Laittakaa vinkkiä jos tiedätte sen onko työnantajia millä tarvetta työntekijöille.

Voin antaa facebookin profiilin tai sähköpostin, kun tietoa joku haluaa luovuttaa.

Pitäis saada jotain normaali tai hyvä palkkaisia töitä että voisin elämässä päästä eteenpäin.  

Sivut

Kommentit (19)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
tiäremiäs

Haluan bussikuskiksi tai rekkakuskiksi, mutta minulla ei ole kun C-kortti.  Eikä mitään pätevyyksiä. 

TIetääkö kukaan työnantajaa mikä kustantaa minulle nämä kaikki luvat ja byrokratian. 

Puolustusvoimat?

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
NytRiitti
Seuraa 
Viestejä3199
Aweb
tiäremiäs

TIetääkö kukaan työnantajaa mikä kustantaa minulle nämä kaikki luvat ja byrokratian. 

Puolustusvoimat?

Eiks intti kustantais vaikka suihkari-kortin, kelpais jollekin halpalentofirmalle

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176

Mol.fi palvelu on kuollut, lähinä nyt kysynkin että tietääkö joku yrittäjiä tai vastaavia tahoja. Suhteilla ja verkostojen kautta työpaikat menevät.

Puolustuvoimista en tiedä, mitä on tarjolla. En ole enää asevelvollisuusikäinen. 

Hannu Tanskanen on liian vanha neuvomaan, että lähinä työelämässä olevia ja siitä jotain tietäviltä kysyn vinkkejä.  70-luku meni jo.  Mielellään haluan vastauksia 20-50-vuotiailta tai jotain asiasta tietäviä.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
tiäremiäs

Kerroin juuri, että mol.fi olevat työnantajat olettavat että kaikki luvat ja byrokratia on suoritettu. Vaikka työantaja kuuluu ne maksaa.

Ei kuulu. Koulutus ja siihen kuuluvat luvat kuuluvat yleensä työntekijälle itselleen. Kuten esim. tarjoilija ja elintarviketyöläinen joutuu (ainakin yleensä) hommaamaan itse hygienia- ja anniskelupassinsa.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Kannattaa ottaa kaunis lusikka kauniiseen käteen ja mennä kouluun. Esimerkiksi johonkin tällaiseen:

http://www.hel.fi/hki/ammatillinen/fi/Aikuiskoulutus/Tutkinnot/Bussinkuljettaja

Joskus aikoinaan saattoi maksattaa lääninhallituksella nuo koulutukset. Nykyisestä tilanteesta en niin tiedä. Tosin ei tuo 200...500 € omasta pussista pulitettuna pahalta tunnu.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176

Kyllä päättäjät ovat tarkoittanut että työnantaja maksaa, hinta kaiketi tunhansia euroja, ennen riitti kesätöihin pelkkä kuorma-auton c-kortti. Nykyään pitää olla pätevyydet. 2000-5000 euroa hinta.

Koulutusta olen suunnitellut, mutta olen ajatellu että etsin työnantajan eka että saan työpaikan.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Aweb
tiäremiäs

Kerroin juuri, että mol.fi olevat työnantajat olettavat että kaikki luvat ja byrokratia on suoritettu. Vaikka työantaja kuuluu ne maksaa.

Ei kuulu. Koulutus ja siihen kuuluvat luvat kuuluvat yleensä työntekijälle itselleen. Kuten esim. tarjoilija ja elintarviketyöläinen joutuu (ainakin yleensä) hommaamaan itse hygienia- ja anniskelupassinsa.

hygienia ja anniskelupassit maksaa kymmeniä  euroja, eikä anniskelupassia edes tarvitse jos on työnantajan edustaja mikä omaa oikeudet paikalla.  

Mikä esim. on tieturvakortti jne. näitä lippuja ja lappuja riittää. Ei työntekijä saatika työnantaja ole edes ajantasalla näistä kaikesta.

Tannu Hanskanen
Seuraa 
Viestejä2134
tiäremiäs

Kyllä päättäjät ovat tarkoittanut että työnantaja maksaa, hinta kaiketi tunhansia euroja, ennen riitti kesätöihin pelkkä kuorma-auton c-kortti. Nykyään pitää olla pätevyydet. 2000-5000 euroa hinta.

Koulutusta olen suunnitellut, mutta olen ajatellu että etsin työnantajan eka että saan työpaikan.

Haluat siis töitä alalta, johon sinulla ei ole a) tutkintoa b) kokemusta alasta

Voi olla, että työnantajat ottavat mieluummin kokemusta omaavan ja reippaan nuoren kuorma-autonkuljettajan vanhemman kokemusta omaamattoman työttömän sijaan? Miksi sinua joku palstalla oleva suosittelisi? Kokematon untuvikko, joka pahimmillaan voi pistää pienen yrityksen kuljetuskaluston remonttiin ammattitaitonsa puutteen johdosta?

Terveisin ikäloppu vanhus, jonka neuvot eivät kelpaa.

Simplex
Seuraa 
Viestejä3033

Jos et itse usko itseesi ja hanki koulutusta etukäteen, niin miksi kenelläkään yrittäjällä tulisi olla sinuun uskoa ja investoida muutamia satasia ja aikaa hänelle tuntemattomaan henkilöön.

"Moi tulin ajamaan teille bussia, mutta en ole halunnut hankkia pätevyyttä kun en halua itse maksaa koulutustani."

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Tannu Hanskanen
tiäremiäs

Haluat siis töitä alalta, johon sinulla ei ole a) tutkintoa b) kokemusta alasta

Voi olla, että työnantajat ottavat mieluummin kokemusta omaavan ja reippaan nuoren kuorma-autonkuljettajan vanhemman kokemusta omaamattoman työttömän sijaan? Miksi sinua joku palstalla oleva suosittelisi? Kokematon untuvikko, joka pahimmillaan voi pistää pienen yrityksen kuljetuskaluston remonttiin ammattitaitonsa puutteen johdosta?

Terveisin ikäloppu vanhus, jonka neuvot eivät kelpaa.

Työnantaja voi kouluttautua ja sitoutua. Niin olen valmis työskentelemään. 

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900
tiäremiäs

Työnantaja voi kouluttautua ja sitoutua. Niin olen valmis työskentelemään. 

Mikähän koulutus työnantajan pitäsi hankkia? Epäpätevien työntekijöiden rekrytointikoulutus?

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat