Seuraa 
Viestejä165

Älykkyystestiä on monenmoista, tässä olisi yksi nopea ja simppeli testi, joka ei todennäköisesti anna mitään kovin syvällistä ja tarkkaa kuvaa, mutta jos isompi joukko suorittaa tämän saman testin, kyllä se jotakin kertoo.

No niin, tieteen valiot. Käykääpä mittaamassa kykynne ja ilmoittakaa tulos rehellisesti tässä ketjussa.

http://fi.what-character-are-you.com/d/fi/1851/index/11257.html?utm_source=Facebook&utm_medium=desktop&utm_campaign=trafficcheck"

Tein testin huvikseni ja sain tulokseksi 178. Ei aiheuttanut hämmästystä koska olen ollut laajemmassa testissä muutaman kerran ja siksi perillä asiasta jo etukäteen.

"Vau! ÄO:si on jossakin 170 ja 185 tietämillä! Niinpä kuulut siihen valikoituun 0,1 prosenttiin ihmisistä, jotka saavat noin korkean tuloksen. Olet poikkeuksellisen älykäs ja näet ratkaisuja siellä missä muut näkevät ongelmia. Oletkohan edes tietoinen siitä, että olet nero? Sinun ÄO:lläsi sinussa on ainesta suureksi tiedemieheksi tai keksijäksi! Joten älä tuhlaa lahjojasi tyhjänpäiväisiin, turhiin tehtäviin!"

In alimentum sanitas.

Sivut

Kommentit (77)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

You have an IQ of 83!
Your IQ lies somewhere between 70 and 84. Around 14 percent of the people have a result in this interval. Perhaps you had trouble concentrating in school, and even today your mind still wanders. Instead of reading, thinking over, and filling out cumbersome tax returns, you instead choose to lose yourself in daydreams, go shopping, or watch TV. But that's not necessarily a bad thing, as we are all different!

Vähän meni yläkanttiin, mutta ei sen niin väliä.

ovolo
Seuraa 
Viestejä6399

Tuolla testillä ei kylläkään tutkita älykkyyttä, vaan enimmäkseen omaksutun tiedon tasoa. Eli lähinnä höpö-/ viihteellinen testi. 178 tuli, mutta tiedän että todellinen älykkyyteni on paljon vähemmän. Hyvässä lykyssä saattais mennä yli sadan..

kariluoto
Seuraa 
Viestejä165

Sitäpä sitä. Tutkitaan, miten tehokkaasti/älykkäästi ihminen osaa käyttää omaksuttua tietoa. Periaatteessahan tämä on samanlainen, kuin muutkin testit tehtävien osalta, mutta tämä on äärimmilleen supistettu ja osittain puutteellinen. Periaatteessa kuitenkin jonkin verran suuntaa antava. Tulos arvioidaan kai oikeiden vastausten määrän ja käytetyn ajan perusteella.

In alimentum sanitas.

MooM
Seuraa 
Viestejä7535

Teinpä sitten minäkin. Eiköhän tuosta jokainen perusfiksu saa 178, jos on huolellinen noiden numerotehtävien kanssa. ÄO varmaan korreloi jonkin verran, mutta ei tuo lukeman suuruus ole mitenkään ennuste oikean testin tuloksesta.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

pöhl
Seuraa 
Viestejä934

Mitenköhän tämä on mittaavinaan ÄO:tä? Sain tuloksen 178, mutta mitä se oikeastaan kuvastaa, kun ei ole annettu skaalaa, miten älykkyys ja numeroarvo korreloivat. Toisaalta voiko älykkyydelle edes antaa numeerista kriteeriä, kun omasta mielestäni ihminen voi olla älykäs tai älytön riippumatta siitä, miten hän kyseiseen testiin vastaa.

kariluoto
Seuraa 
Viestejä165

Odotetaan nyt hiukka ja katsotaan, miltä lukemat näyttävät, kun foorumin tenorit kuten Jussipussi ja muut käyvät testissä.

Mitä arvelette, saavatko hekin tuon standardin 178 pojoa?

Olisiko joku valmis pieneen vedonlyöntiin? 

In alimentum sanitas.

molaine
Seuraa 
Viestejä2229

178. Booring. Pahoittelut ketjun aloittajalle. Tämän testin perusteella tuo kuvaus ei välttämättä pidä paikkaansa :).

Ilkka Luoma:
"Näyttäisi olevan samoja ip-osoitteita kuin täällä ;-)"
"Mobiili ip löytyy helposti, kun sen osaa ja tietää täysin laillisen ohjelman, niin ja että osaa käyttää sitä. Lakimiehet eivät ole löytäneet laillisen ja myynnissä olevan ohjelman käytöstä mitään laittomuutta! Koodi - Särki 887."

molaine
Seuraa 
Viestejä2229
kariluoto

Odotetaan nyt hiukka ja katsotaan, miltä lukemat näyttävät, kun foorumin tenorit kuten Jussipussi ja muut käyvät testissä.

Mitä arvelette, saavatko hekin tuon standardin 178 pojoa?

Olisiko joku valmis pieneen vedonlyöntiin? 

noh, noh. Ei kai noin älykäs ihminen ala vertailemaan älykkyyttään muiden kanssa tällaisen 10-kohdan höpö-pikatestin perusteella? Moisen kilpailun tulos ei muutenkaan validoisi kofeiiniväittämiä puoleen tai toiseen...

Ilkka Luoma:
"Näyttäisi olevan samoja ip-osoitteita kuin täällä ;-)"
"Mobiili ip löytyy helposti, kun sen osaa ja tietää täysin laillisen ohjelman, niin ja että osaa käyttää sitä. Lakimiehet eivät ole löytäneet laillisen ja myynnissä olevan ohjelman käytöstä mitään laittomuutta! Koodi - Särki 887."

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä14302

Linkki vei minulla varmaan jonnekin eri paikkaan kun siellä ei ollut mitään testiä vaan ilmoitus siitä että sivu arvaa ÄOni:

Arvaammeko ÄO:si oikein?

Oletko koskaan miettinyt kuinka älykäs oikeastaan olet? Oletko ylisuorittaja vai melko keskiverto? Tämän testin avulla arvaamme ÄO:si! Lyödäänkö vetoa?

Minun vähäisellä älyllänikin voi sentään havaita että arvaaminen on hieman eri asia kun testaaminen.

Sivu ei tunnu edes kovin hyvältä arvaamaan kun minulle arvasi korkeamman kun mitä olen joskus testissä saanut.

Sensuuri kärjistää yhteiskunnan polarisaatiota.

kariluoto
Seuraa 
Viestejä165

En minä koskaan vertaile älykkyyttäni, enkä pidä älykkyyttä kovinkaan suuressa arvossa. Tunnen älykkäitä ihmisiä, jotka ovat käytännössä umpityhmiä ja vittumaisia. Älyn käyttäminen järkevästi on paljon tärkeämpää. Sitä kutsutaan viisaudeksi.

Kofeiiniväittämät on jo todistettu aikoja sitten ja kehittämääni hoitoa käytetään ympäri maailmaa. Pidätkö minua niin tyhmänä, että kuvittelisin "kaivon likaamisen" todistavan mitään muuta, kuin että sortuisin samalle tasolle vastustajieni kanssa.

In alimentum sanitas.

kariluoto
Seuraa 
Viestejä165
Pseudohippi

Linkki vei minulla varmaan jonnekin eri paikkaan kun siellä ei ollut mitään testiä vaan ilmoitus siitä että sivu arvaa ÄOni:

Oletko koskaan miettinyt kuinka älykäs oikeastaan olet? Oletko ylisuorittaja vai melko keskiverto? Tämän testin avulla arvaamme ÄO:si! Lyödäänkö vetoa?

Minun vähäisellä älyllänikin voi sentään havaita että arvaaminen on hieman eri asia kun testaaminen.

Sivu ei tunnu edes kovin hyvältä arvaamaan kun minulle arvasi korkeamman kun mitä olen joskus testissä saanut.

No paljonko sait? Sehän tässä on tarkoitus saada selville, kuten aloituksessa mainitaan.

In alimentum sanitas.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä14302
kariluoto
Pseudohippi

No paljonko sait? Sehän tässä on tarkoitus saada selville, kuten aloituksessa mainitaan.

Avauksessa puhutaan jostain testistä mutta minä tosiaan päädyin arvaussivulle. Että eri paikkaan varmaan kun muut. Sinänsä arvaus oli sama kun mitä se testisivu oli antanut näköjään vastaukseksi useimmille muille.

Sensuuri kärjistää yhteiskunnan polarisaatiota.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat