Seuraa 
Viestejä1112

Selkounet ovat unia, joissa olet tullut tietoiseksi, etteä tämähän on unta. Voit  tehdä mitä vain ja vain mielikuvitus on rajana. Usein yritän lentää tai harrastaa seksiä.

http://www.hoyhensaaret.info/index.php?sivu=selkounet

Onko muilla kokemuksia näistä?

Kommentit (13)

karahka
Seuraa 
Viestejä1112

Eräässä unessa kyselin vastaantulijoilta, että tiedättekö tämän olevan vain unta. En saanut vastauksia, mutta jäi mieleeni mielenkiintoisena kokemuksena.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238

On joitakin kokemuksia. Valitettavasti tuo mielenkiintoinen unitila tuppaa päättymään ennen kuin ehtii tehdä mitään kovin ihmeellistä.

Jotkut ilmeisesti ovat opetelleet vaivuttamaan itsensä tuollaiseen horrokseen tietoisesti. Eli sehän on ymmärtääkseni unen ja valveen välinen olotila, jossa edelleen hereillä oleva tietoinen mieli pystyy ohjailemaan uneen vaipuneen tajunnan tapahtumia.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
karahka
Seuraa 
Viestejä1112
optimistx
karahka

Selkounet ovat unia, joissa olet tullut tietoiseksi, etteä tämähän on unta. Voit  tehdä mitä vain ja vain mielikuvitus on rajana. Usein yritän lentää tai harrastaa seksiä.

http://www.hoyhensaaret.info/index.php?sivu=selkounet

Onko muilla kokemuksia näistä?

On. Esim. minulla.

Sinä kysyt sadoittain kysymyksiä, mutta harvoin osoitat, että vastaus sinua on kiinnostanut. Jos oikeasti haluat tietää kysymyksiesi aihepiireistä, niin eikös kannattaisi ensin käyttää googlea ja wikipediaa ja sitten, kun vastausta sieltä ei löydy, niin kysyä täältä?

Tosin kai saa täälläkin kysyä vaikka sata kysymystä joka päivä ja seuraavana päivänä jatkaa ilman että on edes vilkaissut muiden vastausyrityksiä. Mutta lukijat (ainakin minä) väsyvät yrittämään vastata, jos vastauksista ei OSOITETA välittävän. Silloin jää kysymyksinensä vielä enempi yksin kuin nyt.

Tuo voi olla totta. Pääni vain on yleensä täynnä kysymyksiä, mutta olen huono keskustelija. Tavallisessakin kanssakäymisessä olen vähän kehno, kun en keksi muuta kuin kysyttävää. Mutta kyllä vastaukset kiinnostavat minua, en vain tiedä mitä vastaisin kysymyksiini vastanneille.

karahka
Seuraa 
Viestejä1112
-:)lauri

Näen selkounia varsin usein. Noin kerta pari viikossa.

Itse en enää nykyään näe juurikaan selkounia tai en ainakaan muista niitä, mikä on mielestäni kurja juttu.

Harmony
Seuraa 
Viestejä96
karahka

Eräässä unessa kyselin vastaantulijoilta, että tiedättekö tämän olevan vain unta. En saanut vastauksia, mutta jäi mieleeni mielenkiintoisena kokemuksena.

Tein kerran tuota samaa valveilla ollessani. Sain melko tympeitä vastauksia.

karahka
Seuraa 
Viestejä1112
Aweb

On joitakin kokemuksia. Valitettavasti tuo mielenkiintoinen unitila tuppaa päättymään ennen kuin ehtii tehdä mitään kovin ihmeellistä.

Jotkut ilmeisesti ovat opetelleet vaivuttamaan itsensä tuollaiseen horrokseen tietoisesti. Eli sehän on ymmärtääkseni unen ja valveen välinen olotila, jossa edelleen hereillä oleva tietoinen mieli pystyy ohjailemaan uneen vaipuneen tajunnan tapahtumia.

Tapaatko esim. lentää näissä unissa? Kerran muistan kun yritin lentää skeittilaudalla. Kerran taas olin kissalleni enkelinä unessani, mikä oli aika mielenkiintoinen kokemus.

karahka
Seuraa 
Viestejä1112
Harmony
karahka

Onko sinulla kokemuksia selkounista? Tai unihalvauksista, joista kirjoitin toiseen viestiketjuun?

Harmony
Seuraa 
Viestejä96
karahka
Harmony
karahka

Onko sinulla kokemuksia selkounista? Tai unihalvauksista, joista kirjoitin toiseen viestiketjuun?

Selkounista on, unihalvauksista ei. Selkouniakin on valitettavan harvoin.

optimistx
Seuraa 
Viestejä852
karahka

...

. Pääni vain on yleensä täynnä kysymyksiä, mutta olen huono keskustelija. Tavallisessakin kanssakäymisessä olen vähän kehno, kun en keksi muuta kuin kysyttävää. Mutta kyllä vastaukset kiinnostavat minua, en vain tiedä mitä vastaisin kysymyksiini vastanneille.

Ehdit näköjään kommentoida repliikkiäni, jonka poistin huomattuani googlen käyttökehotukseni aiheettomaksi. Joten pyydän anteeksi erehdystäni tässä kohdin.

Hämmästyksekseni olen huomannut, että skitsofreniastasi huolimatta on inspiroivaa yrittää keskustella kanssasi. Tuntuu, ettei minun tarvitse olla niin tiukkapipoinen ja täsmällinen kuin kokeneen tieteenharrastajan kanssa,  vaan voi leikitellä ja antaa huimienkin ajatustenjuoksujen ilmestyä palstalle.

Ehkä siksikin tekee mieli säilyttää keskusteluja sellaisina, että niitä jatketaan eikä vaieta kuoliaaksi.

1. Päätä, mikä (tutkimus-)tulos TUNTUISI mukavalta
2. Etsi tulosta tukevia todisteita, hylkää kaikki muut todisteet
3. Pysy kannallasi lopun elämää ja toista sitä kaikille herkeämättä.
4. Valmis!

http://www.tiede.fi/keskustelu/66231/ei_yliopistollinen_tutkimus_taikako...

karahka
Seuraa 
Viestejä1112

Kerran yritin lähteä lentoon, mutta törmäsin seinään vai oliko se ikkunaan.

Yhdessä unessa aloin seuraamaan jotain melkeinpä näkymätöntä olentoa ja se huusi, että "saatanan kakara". Jotenkin siitä tuli mieleen isoisäni. AIka jännää.

Vierailija

Näin pari viikkoa sitten selkounta, jossa heti ensimmäiseksi aloitin tarkkailun. Minulla on pakkomielle unen aistikokemusten analysointiin, silloin kun tulen unesta tietoiseksi. Tällä kertaa onnistuin aika hyvän tovin ihmettelemään pihalla olevien autojen maalipinnoilla kimaltelevia vesipisaroita ja muita visuaalisia yksityiskohtia. Yleensä kiinnitän huomioni kaikkeen sellaiseen, mikä tuntuisi, että voisi olla aivoille vaikeaa generoida. Jos liikun, tarkkailen parallaxia, näyttääkö se realistiselta. Tällä kertaa tosiaan ihmettelin optista realismia, näyttikö valo taittuvan vesipisaroissa autojen maalipinnoilla realistisen näköisesti ja muutenkin, oliko kokonaisvaikutelma virheetön. Virheitä nimenomaan etsin. Mutta en löydä niitä. Kaikki tuntunut aina olevan oikein. Värit näkyy ja kaikki yksityiskohdat mitä vain keksin katsoa, tuntuvat näkyvän oikein. Mutta tästä päästäänkin kysymykseeni.. miten voisin vakuuttua siitä, että ne näkyy siellä unessa oikeasti oikein, eikä uni vain uskottele minulle niin? Jälkeen päin hereillä ollessani on enää mahdoton sanoa, koska ne näkymät eivät jää minulla valokuvamaisesti muistiin, en enää muista miltä ne tarkkaan ottaen näyttivät. Muistan vain suunnilleen mitä tarkkailin, lähinnä perspektiivejä ja ajatuksiani. Ainakin olin unessa vakuuttunut. Mutta niin sitä on unessa kaikesta muustakin. Lehmät voi lentää ja se voi tuntua täysin realistiselta ja normaalilta. Voisipa unia nauhoittaa.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat