Seuraa 
Viestejä2644

Joo, tää voi olla mielenkiintoista. Eli mitä sananlaskuja, mottoja tai filosofisia pätkiä arvostat?

Joskus ihminen saattaa saada voimaa tai hyötyä pelkistä sanoista tai lauseista jolloinka varbaalinen maailma toimii auttajana eri tilanteissa. Itse kun teen musaa, sain muutama päivä sitten tosi fiksun moton: "Allow yourself to suck when making music" Tämä oli mielestäni loistava tapa lähestyä asiaa.

"Tulee mitä tulee" (satakoot taivaalta vaikka kiviä)"

Ei pidä luottaa että tulee paremmat ajat, -pitää odottaa että meteoriitti tai asteroidi tippuu päähän ja kuolet. Ei ainakaan pety. :D

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Sivut

Kommentit (39)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
MrKAT

"Inhoan mottoja ja sananlaskuja. Ne on typeriä".

"Me Kaksoset ja Vaa'at emme usko astrologiaan".

Otaksuen että olet itse taitava suustasi enemmän kuin motot ja sananlaskut?

optimistx
Seuraa 
Viestejä852

"Yksi hullu kysyy enempi kuin kymmenen viisasta ehtii vastata"

Oops, poliittisesti epäkorrektia kieltä näköjään ennen puhuttiin. Korjaan:

"Yksi mielenterveyskeskusyksikön asiakas kysyy enempi kuin 10 mahdollisesti tulevaa mielenterveyskeskusyksikön asiakasta ehtii vastata"

1. Päätä, mikä (tutkimus-)tulos TUNTUISI mukavalta
2. Etsi tulosta tukevia todisteita, hylkää kaikki muut todisteet
3. Pysy kannallasi lopun elämää ja toista sitä kaikille herkeämättä.
4. Valmis!

http://www.tiede.fi/keskustelu/66231/ei_yliopistollinen_tutkimus_taikako...

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
optimistx

"Yksi hullu kysyy enempi kuin kymmenen viisasta ehtii vastata"

Oops, poliittisesti epäkorrektia kieltä näköjään ennen puhuttiin. Korjaan:

"Yksi mielenterveyskeskusyksikön asiakas kysyy enempi kuin 10 mahdollisesti tulevaa mielenterveyskeskusyksikön asiakasta ehtii vastata"

Mun naapuri sanoo aina että ihmisille ei pitäisi sanoa "hullu". Syy että kun hullun näkisit niin olisit hiljaa.

optimistx
Seuraa 
Viestejä852
deepndark

Mun naapuri sanoo aina että ihmisille ei pitäisi sanoa "hullu". Syy että kun hullun näkisit niin olisit hiljaa.

Ei pitäisi nykyään niin sanoa.

Ennen sanat hullujenhuone, vaivaistalo, kunnanvaivainen, neekeri olivat aivan oppikirjatermejä ja viranomaistenkin käytössä.

Sitten tuli Orwellin 1984 ja uuskieli. Kirjassa vallanpitäjät muokkasivat kieltä niin, ettei voinut ilmaista heille hankalia ajatuksia.

Nykyään kaunistelu on yhtä kilpajuoksua ja vanhoja kirjoja pitäisi polttaa. Kukaan ei uskalla sanoa minulle "Oletpa sinä lyhyt", vaan pitää kohteliaasti lausua "Oletpa sinä vertikaalisesti ulottuvuusrajoitteinen".

---

Näköjään 2 lukijaa on alaspeukuttanut edellisen repliikkini. Mietitytti, mistä syystä. Jos syy on sairastuneiden pilkkaamisen näkeminen siinä, niin ehkä on hyvä tietää, että olen ollut itsekin potilaana, ja aika tavalla tekemisissä mielenterveysongelmaisten kanssa. Olen huomannut jopa olevani ylpeä siitä, kuten filmitähdet, joilla on ihan ikioma "shrink" ("kallonkutistaja", psykiatri).

1. Päätä, mikä (tutkimus-)tulos TUNTUISI mukavalta
2. Etsi tulosta tukevia todisteita, hylkää kaikki muut todisteet
3. Pysy kannallasi lopun elämää ja toista sitä kaikille herkeämättä.
4. Valmis!

http://www.tiede.fi/keskustelu/66231/ei_yliopistollinen_tutkimus_taikako...

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
optimistx
deepndark

Ei pitäisi nykyään niin sanoa.

Ennen sanat hullujenhuone, vaivaistalo, kunnanvaivainen, neekeri olivat aivan oppikirjatermejä ja viranomaistenkin käytössä.

Sitten tuli Orwellin 1984 ja uuskieli. Kirjassa vallanpitäjät muokkasivat kieltä niin, ettei voinut ilmaista heille hankalia ajatuksia.

Nykyään kaunistelu on yhtä kilpajuoksua ja vanhoja kirjoja pitäisi polttaa. Kukaan ei uskalla sanoa minulle "Oletpa sinä lyhyt", vaan pitää kohteliaasti lausua "Oletpa sinä vertikaalisesti ulottuvuusrajoitteinen".

Oletpa sinä epästondismaisesti yläsuuntaisesti.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8643

Elämä opettaa. Jos ei muuta niin hiljaa kävelemään.

Minkä taaksensa jättää sen edestänsä löytää.

Puheet konttaa kotia. (pohjanmaan murteella).

Niin nukkuu kuin petaa.

Deodorantti ei petä - ellet yritä pettää deodoranttia (70-luvulta).

Mies tulee räkänokastakin muttei tyhjän naurajasta.

Vähän hullu saa ollakin kunhan ei ole tyhmä.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432

Kärsi, kärsi! Kirkkaamman kruunun saat.

Muistuttaa mua siitä että sillon ku kaikki menee elämässä pieleen niin miten monin kerroin mahtavalta tuntuu kun se vitutus kerran loppuu. Samoten semmoset saavutukset maistuu makeimmilta, joiden eteen on oikeasti pitänyt nähdä vaivaa. Ja että kärsimys ei koskaan jatku ikuisesti.

Tää on mun mielestä erityisen hyvä muistaa maanisdepressiivisen ihmisen. Vaikka eihän sitä masennuksessa jaksa tähänkään uskoa.

Hämmentää.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644

Kärsimys ei jatku ikuisesti senkin takia koska me kaikki tullaan joku päivä kuolemaan. Ehkä tämä lohduttaa - ehkä ei. Maailmassa on se vika että oravanpyörää poljetaan vaikka moni ei enää jaksa ja silloin tulee mammaa ikävä. Empatiaa ja eettisyyttä olen aina kunnioittanut. Hoitoalalla on ollut useita mahtavia ihmisiä auttamassa kun olen ollut rikki.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat