Seuraa 
Viestejä5

Tervehdys kaikki matematiikasta kiinnostuneet.

Haluan tässä virittää keskustelua Riemannin Zeta-funktiosta.

Olen paneutunut aiheeseen varsin intensiivisesti,koska ongelma alkoi kiinnostaa jo vuosia sitten.

Kiinnostus minulla on pysynyt yllä,koska löysin mielenkiintoisen ja hedelmällisen lähestymistavan geometrian kautta,joka avautuu Farey-jonon geometrisesta asetelmasta.

Farey-jonohan on kinnteässä yhteydessä Zeta-funktioon,jonka ositti Landau jo v 1924.

Kertoilen lisää aiheesta,kun saan ensin keskustelukumppaneita tällä avauksellani heräteltyä.

Joten odotan kommentteja

makko

Kommentit (11)

JPI
Seuraa 
Viestejä26804
Kari Luostari

Tervehdys kaikki matematiikasta kiinnostuneet.

Haluan tässä virittää keskustelua Riemannin Zeta-funktiosta.

Olen paneutunut aiheeseen varsin intensiivisesti,koska ongelma alkoi kiinnostaa jo vuosia sitten.

Kiinnostus minulla on pysynyt yllä,koska löysin mielenkiintoisen ja hedelmällisen lähestymistavan geometrian kautta,joka avautuu Farey-jonon geometrisesta asetelmasta.

Farey-jonohan on kinnteässä yhteydessä Zeta-funktioon,jonka ositti Landau jo v 1924.

Kertoilen lisää aiheesta,kun saan ensin keskustelukumppaneita tällä avauksellani heräteltyä.

Joten odotan kommentteja

makko

Olisihan se kiva saada miljoona dollaria.

No sattumalta tässä jokin aika sitten lueskelin kirjaa Recreations in the Theory of Numbers, Albert H. Beiler. Siinä oli lyhyt juttu Farey Tales (heh) noista luvuista. En niistä sen kummemmin innostunut, mutta totta tosiaan, kun nyt googlasin, niin yhteys Riemannin zetaan ja hypoteesiin löytyy!!! Mielenkiintoista.

3³+4³+5³=6³

Eusa
Seuraa 
Viestejä16180

Riemannin zeta kuvaa aika suoraan kvanttimekaanisen energiasyklin renormalisaatioita.

Omassa keskuudessani kehittelemäni todistus lähtee kehittyvien lisäjako-osien kahdentumisesta, mikä johtaa nollakohtien reaaliosan 2^n-modulaarisuuteen, jonka merkinvaihtosymmetria voi toteutua vain arvolla 1/2.

Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Eusa
Seuraa 
Viestejä16180

Riemannin zeta kuvaa aika suoraan kvanttimekaanisen energiasyklin renormalisaatioita.

Omassa keskuudessani kehittelemäni todistus lähtee kehittyvien lisäjako-osien kahdentumisista, mikä johtaa nollakohtien reaaliosan 2^n-modulaarisuuteen, joka tuottaa merkinvaihtosymmetriaa vain arvolla 1/2.

Vielä pitää osoittaa, että nollakohtia on mielivaltaisen monta ja samalla tulee todistus Goldbachin otaksumalle. Erillinen formaali todisteluketju on minulla kirjoitusvaiheessa varsin pitkällä, logiikka on kunnossa, mutta alkulukuaksiooman kertaamisen hillitsemispyrkimyksiä vielä jatkan, kun sopivasti aikaa harrastukselle järjestyy...

käyttäjä-8851
Seuraa 
Viestejä5

Minä pääsin sisään geometrisesta aserelmasta,joka avautuu puoliympurästä säteellä puoli,joka

on samalla farey-jonon lähtöasetelma.Sieltä sain avattua aivan uskomattoman maailman ja

homma pohjautuukin ovelalla tavalla Fibonacci-lukujonoon ja kultaiseen leikkaukseen ja logaritmiseen spiraaliin.En missään ole nähnyt aiemmin viittausta tähän minun löytämääni näkökulmaan,joka minua ihmetyttää.Muisttinpanoa mulla on noin 70 sivua ja teen sen puhtaaksi ja esitän sen jollekin taholle,mutta en vielä tiedä minne ja missä.

Spanish Inquisitor Jr
Seuraa 
Viestejä2386

Jos sulla on oikeasti hyviä ideoita Riemannin probleemaan, niin tuskin tämä palsta nyt ainakaan on se paikka, jonne niitä esittää, koska kyseisen hypoteesin asiantuntijat eivät suurella todennäköisyydellä täällä vieraile. Mutta laita näkyviin jotain, niin palstan matemaatikot voivat sitten kommentoida (niitäkin löytyy).

Vanha nimimerkki Spanish Inquisitor uudelleensyntyneenä.

käyttäjä-8851
Seuraa 
Viestejä5

No lähtökohtana on puoliympyrä,jonka sisään konstruoidaan neliö,jonka yksi sivu on puoliympyrän halkaisijalla ja toisen sivun kärjet ympyrän kehällä.puoliympyrän säde on 1/2.

Neliön käristä,jotka ovat puoliympyrän kehällä ,piirretään suorat halkaisijan alkupisteeseen ja/tai loppupisteeseen (symmetria.

Se näistä suorista,jola lävistää neliön toisen sivu ja kaa sen sivun jatkuvaan suhteeseen samoin neliön kauimmaisen pustysivun suhde (kolmion kateetti) ympyrän halkaisijalla olevaan kateettiin on .618 jne jne.

Eusa
Seuraa 
Viestejä16180

Tuossa on normi fii-kehitelmä. Miten tuo kultaisen leikkauksen suhde ratkaisee Riemannin hypoteesia?

Tarkoitatko, että kun Farey-jonossa mennään pidemmälle, löytyy Riemannin zetan kuvaus, joka sisältää kaikki kompleksit arvopolut (kahdentumislisämenetelmällä?) ja nollakohdat löytyvät johdonmukaisista spiraaleista jotenkin... Mutta miten? Miten tässä kuvautuu nollakohdan reaaliosa ½. Ilmeisesti viittasit, että suurimman puolikaaren halkaisijalla on jotain tekemistä sen kanssa... 

Intuitiivisesti tulee mieleen, että piirtäisin täyden ympyrän, hakisin integraalia molemmin puolin halkaisijaa ja osoittaisin, että nolla tulee vain silloin, kun kuvaajan x-ulottuma on tasan arvoon 1/2. Zeta(s):n s voisi olla Farey-etäisyys x-akselilla (reaaliosa) + kaarikehitelmistä imaginaariosuus mukaan... jotain sellaista - pitäisi vain huolehtia, että kuvaaja todella kuvaa Riemannin zetaa jne.

Sun tarvii selostaa lisää ja laittaa kuvia, jos haluat tulla ymmärretyksi.

Eusa
Seuraa 
Viestejä16180

Jaha. 73/(100)^2 <> 1/137.036. Taidat olla vain aika numerologi. Jos kuvittelet asteiden, joka on ihmisen valitsema asteikko, liittyvän hienorakenteeseen, tuskinpa sinulta tulee Riemannin zetasta sen hurskaampaa tekstiä. Kiitos kuitenkin kivan aiheen avauksesta.

Cargo
Seuraa 
Viestejä979
Kari Luostari
No,kun juuri tuo ominaisuus on eräs kulmakivi zeta-funktio asiassa.

Toivottavasti et ole käyttänyt aikaasi tuohon yhtä humalaista viikonloppua enempää

" sähkö (se sähkö, jota tuotetaan mm. voimalaitoksissa) ei ole energiaa "
- Vastaaja_s24fi

“Jos et ole kaksikymppisenä vihreä, sinulla ei ole sydäntä. Mutta jos et ole nelikymppisenä perussuomalainen, sinulla ei ole aivoja.”
- Cargo

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat