Miksi putkiremontteja tehdään?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä vikaa niihin putkiin tulee ajan mukana ja miksi?

Eivätkö ne putkien seinämät ole puolen sentin paksuista kuparia tai sinkkiä tms. jonka ei luulisi äkkiä kuluvan puhki. Liitoksetko pettävät vai mikä?

Sivut

Kommentit (43)

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Kupariputkissa messinkijuotokset pettävät. Myös eroosiokorroosio rikkoo putkia. Teräsputket syöpyvät ja tukkeutuvat. Halkeavat pitkittäissaumastansa. Kierteet syöpyvät. Viemäriputkissa valurautaseinämät ohenevat. Muoviputket kovettuvat ja ensimmäisen sukupolven muoviviemärit (kellanharmaa) hajoavat mutkapaikoista ja muuten muuttuvat hauraaksi. Vesputkien sulkuventtiilit jumittuvat eikä niitä voi vaihtaa kun kylmävesiputkien kierteet irtoavat samalla.

Jatkuva paikkaaminen on kallista. Ja parkettiremontit.

Mutta muuten voidaan kyllä olla tekemättä mitään paikkausten välillä.

Hyvin tehty viemäriremontti tarkoittaa myös kylppäreitten täysremonttia.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007

Meillä tuli kupariputkiin pistesyöpymiä. Ovat kuulemma tavallisia 70-luvun kupariputkissa. Kai8kki käyttövesiputket uusiksi ja samalla meni lämmitysputketkin, kaikki uutta komposiittia. Sen pitäisi asentajan mukaan kestää maailman tappiin

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Miksei putkia tehdä jäästä, niin ei kulu kallista kuparia hukkaan?

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Miksei putkia tehdä jäästä, niin ei kulu kallista kuparia hukkaan?

Eikö kulta olisi parempi materiaali?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Kuten omakotitalo-keskustelussa olen kertonut, meidän vanha keittiöstä tuleva valurautaputki oli useiden metrien matkalta täynnä perunanpesussa vuosikymmenten aikana kertynyttä multaa. Putki oli niin tukossa, että kaikki viemärivesi oli suodattunut tuon multakerroksen läpi, mitään reikää ei ollut enää olemassa. En tiedä kuinka tukossa paskaputki oli, koska se jäi betonin alle ja uudet putket vedettiin eri paikasta. Tukossa sekin kuitenkin on päätellen siitä, että vesi tulvi autotallin lattialle lattiakaivosta (salaojaputket kun ovat yhteydessä viemäriputkiin). Lisäksi putkien metalli oli ruostunut ja haurastunut ja täynnä reikiä, joista osa kyllä saattoi tulla putkia irrotettaessa.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Niin, kuten jo onkin vastattu, putkiremontteja tehdään siksi, että vanhat putket ovat "kuluneet" käyttökelvottomiksi, lähes.

Putkiremonttia voidaan verrata vaikkapa auton huoltoon, kaikki ihmisen tekemät rakennelmat tarvitsevat huoltoja ja korjauksia.

Lisäksi suurimpiin rakennelmiin arvioidaan yleensä myös maksimi käyttöikä. Esim sillat tai vaikka ydinvoimalat.

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Vierailija

Hauskaa katella "uusavuttomien" ihmettelya; jos kaadat perunanpesusavea ilman riittävää vesimäärää lavuaariin,nin onko vika viemärissä vai käyttäjässä??? Voi kai ne potut pesasta kattilassa ja vedet vipata ikkunasta/WC-kuupasta etteenpäin? tiiä sitten.........

Vierailija

Joillakin Uudenmaan pohjavesialueilla kupariputket syöpyvät muutamassa vuodessa. Ainakaan viimevuotisten uutisten yhteydessä ei syytä varmuudella tiedetty. Ilmiön on kuitenkin katsottu liittyvän pohjaveteen tai keinopohjaveteen.

Titaani kestäisi, mutta on hiton kallista. Mikä olisi vahva ja kohtuullisen hintainen ratkaisu? Mites alumiini kestää syöpymistä?

Vierailija

Turhaan haukut "uusavuttomiksi".

Aweb on hankkinut vanhan rintamamiestalon ja ei ole siinä kait vielä päivääkään asunut virallisesti...ellei nyt ole kimpsut ja kampsut kanneltu sinne?
Ennen se vesi tuli kaivosta ja sitä oli rajallisesti useissa kaivoissa. Ennemminkin on uusavuton jos on tuollainen näsäviisas kaupungin kerrostaloloukusta.

Olin itse se joka suositteli vaihtamaan valurautaviemärit kasvuston takia. Aweb ensin arpoi asiaa ja on varmasti nyt tyytyväinen kun teki vaihtopäätöksen
Vaihdoimme itse vanhaan taloon pvc-viemärit valurautaviemäreiden tilalle muutama vuosi sitten, siitä kokemus.
En tiedä onko se siitä perunoiden pesemisestä... meillä oli samaa kasvustoa myös wc:stä tulevassa putkessa. Varmaankin lämmin, kostea ja ravinnerikas ympäristö suonut kasvamisen.

Vierailija

Puutkin voivat tunkea juurensa viemäriptkiin saumoista. Ennen ei tiiviyden suhteen oltu niin tarkkoja ja routakin putkia siirteli. Myös huono maan tiivistys voi aiheuttaa siirtymän.

Vierailija
konsta
Mites alumiini kestää syöpymistä?

Eipä oikein kestä, kun on kaiken lisäksi epäjalo metalli. Alumiini kun tuppaa regoimaan voimakkaasti emäksiin ja happoihin, niin se ei auta asiaa yhtään.

Vierailija

Kerrostaloissa voisi olla kuivakäymälät, ja kaupoissa voitaisiin myydä vain pestyjä perunoita.

Itse en ole käyttänyt kotisuihkua 10 vuoteen, koska suihkutan ja saunon kuntosalillani. Säästän siinä n. 500 euroa vuodessa.

Vierailija

Kuivakäymälät olis ihan jees!
Perunoiden peseminen ei ehkä ollut tuon valurautaviemäriongelman syy..hajoavathan ne isotkin viemärit maan alla.

Kuivakäymälöiden ongelmana on ihmisten ennakkoluulot. Luullaan et se haisee, ei toimi ja on kamalan epämielytttävä tyhjennellä.
1. Se ei haise, siihen tehdään ilmavirtaus keräyssäiliöstä katolle. Hajut kulkevat koko ajan poispäin DC:stä.
2. Toimiihan se paremmin kuin WC, ei siinä ole mitään hienoa tekniikkaa.
3. Ei sakokaivojakaan ole tarvinnut itse tyhjennellä, joten tällekin alalle on omat firmansa ja tulisi hetkessä innokkaita lisää. Rahalla saa jos ei itse uskalla.

TV1 ja "paska juttu" oli hyvä ohjelma

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Pilallisen ja väärin hoidetun kuivakäymälän tunnistaa todellakin hajusta. Jos jätöksensä vaivautuu peittämään kuorikkeilla yms. eloperäisellä mujulla, syntyy ihan hajuton ja hygieeninen komposti. Jos pöntössä on pelkkää pashaa ja wirtsaa, löyhkä on ihan sietämätön.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat