Seuraa 
Viestejä27432

Olen syönyt herkullisia eineksiä. Ristoranten pizza speciale on hyvää. Siinä on salamia, mozzarellaa, tomaattia ja pestoa. Ei tartte tuunata.

Maksalaatikko on hyvää.

Hernekeitto on hyvää.

Jos makkarat lasketaan einksiksi, niin niitäkin olen syönyt tosi hyviä. Esim. Tapolan musta makkara on ihanaa 

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (167)

ToriPas
Seuraa 
Viestejä67
Vatkain

Olen syönyt herkullisia eineksiä. Ristoranten pizza speciale on hyvää. Siinä on salamia, mozzarellaa, tomaattia ja pestoa. Ei tartte tuunata.

Maksalaatikko on hyvää.

Hernekeitto on hyvää.

Jos makkarat lasketaan einksiksi, niin niitäkin olen syönyt tosi hyviä. Esim. Tapolan musta makkara on ihanaa 

Nimenomaan maksalaatikko on erinomaisen hyvää einesruokaa. Myös ei pidä väheksyä silakkalaatikkoa, jota ainakin muinoin sai, hinta vaan hirvitti, semminkin kun ottaa raaka- aineiden hinnat huomioon. Ylipäätään tuntuu siltä, että suurten tuottajien suurina määrinä tuotettujen eineiden makua ja laatua moititaan pääasiassa sen vuoksi, että ko. eineitä tuottaa suuri tuottaja suurina määrinä.

bergepanther
Seuraa 
Viestejä4819
Vatkain

Maksalaatikko on hyvää.

Hernekeitto on hyvää.

Jeps, em ovat minusta ihan hyviä eineksiä, myös jotkin valmislasagnet on kolahtaneet, kalapuikot myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Simplex
Seuraa 
Viestejä3033

Erään K-kirjaimella alkavan kauppaketjun pakastealtaasta on löytynyt välillä ihan kelvollista, mikrossa sulatettavaa sushia.

Lisäys: Sushin laatu vaihtelee välillä "tämähän on ihan melkein kuin tuore sushi" ... "aika onnetonta" sen mukaan kenen valmistajan sushi on kyseessä.

aes
Seuraa 
Viestejä173

Maksalaatikko on kyllä joo... en ole koskaan syönyt hyvän makuista kotitekoista maksalaatikkoa, oma- tai kenenkään muun tekemää. Aina on jotenkin... jälyä. Uskon, että se on mahdollista saada maukkaaksi kun opettelee ja kokeilee tarpeeksi monta kertaa, mutta eipä maksa vaivaa kun eineshyllystä tietää mitä saa (ja paistaa vielä pannulla voissa).

Toisaalta laitoskeittiöidenkin (koulut, armeija, jne) maksikset ovat olleet ihan hyviä, lienevätkö pöllineet Saarioiselta reseptin?

MooM
Seuraa 
Viestejä7536

Pakastepizzoja tulee syötyä välillä. Pirkan kiviuunipizzat ja tietyt Ötkerit ovat parhaita. Lapset haluavat välillä lettuja (veri+pinaatti on se perussetti). Thaikuutio on välillä kiva lounas (red chili), vaikka hinta vs. määrä on sietorajalla. Kivikylän lihapullat ja jonkun toisen valmistajan (vihertävä/punainen etiketti) kreikkalaiset pullat ovat minusta hyviä.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

asdf
Seuraa 
Viestejä11901

Pakasteesta olen syönyt kohtuullisia eineksiä. Joitakin pizzoja ja joskus jotain valmisaterioita, jotka sisältävät jotain lihaa, lisuketta ja kastiketta. Pirkan pakastesushi oli yllättävän hyvää. En tosin sulattanut mikrossa, vaan huoneenlämmössä. Jotkut pakaste-etanat valkosipulivoissa olivat uunissa lämmitettynä lähes ravintolatasoa. Maksalaatikko on eineksenä harvoin syötynä hyvää. Hyviä eineslihapullia en ole syönyt, mutta enpä ole montaa eri merkkiä kokeillutkaan. Ehkä joskus kannattaisi.

En tiedä kuinka paljon mielikuva vaikuttaa, mutta en muista syöneeni eineksiä, jotka olisivat itse alusta asti valmistettua ruokaa parempaa. Tuntuu, että hätäisestikin valmistettu, ei edes ihan nappiin mennyt omatekoinen ruoka on aina eineksiä parempaa. Tiedä sitten, miten sokkotestissä kävisi. Mutta voivat jotkut einekset tosiaan olla kohtuuhyviäkin.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31260

Hyviä eineksiä on olemassa, mutta herkullisiksi en sanoisi mitään niistä, jos vertailuna on itse tehty vastaava ruoka. Paikassaan tietysti eineskin voi olla herkullinen elämys, jos on kova nälkä eikä ruuanvalmistusmahdollisuutta.

Minä pidän eniten joistain pakastepizzoista ja joistain itämaisista annoksista. Yleensä en kuitenkaan malta olla lisäilemättä niihin omiani (justoa, chiliä ym.). Sitä en käsitä miten joku voi pitää siitä ällöttävästä valmismaksalaatikoista. Äidin tekemä maksalaatikko on hyvää, mutta kaupallisessa tuotteessa on rusinoita ja kertaluokkia liikaa siirappia.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238

Jaan Neutronin käsityksen. Jotkin einekset ovat ihan ok, mutta sanan "herkullinen" varaan jollekin aivan muulle.

Ei silti varmaan olisi mitään estettä ihan aidosti herkullisen eineksen tekemiseksi teknisessä mielessä.

Jotkin pakastepelmenit ovat lähennelleet herkullisuuden statusta, mutta niitä on pitänyt tuunata aika paljon. Joskus myytiin pakastettua thai-ruokaa semmoisissa puolen litran vetoisissa pusseissa, olivat parempia kuin nuo mainitut kuutiot, ja muuten olisin väittänyt herkullisiksi, mutta thai-ravintoloiden ruoka on kuitenkin parempaa.

Tomaattivuohenjuustokeitto on hyvää. En muista valmistajaa.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

ToriPas
Seuraa 
Viestejä67

Myös pakastealtaasta löytyvä pinaattikeitto on hyvää ja kohtuuhintaista. Ei tosin vedä vertoja itsetehdylle nokkoskeitolle. Virossa löytyy puolen litran lasipurkeissa seljankaa ja borshkeittoa. Varsinkin jälkimmäinen on niin hyvää, ettei kyllä itse viitsi alkaa moista värkkäämään. Ja pakastepelmenit myös on syötävän hyviä. Sekä surimitikut. Jos niitä nyt eineksiksi lasketaan.

Tannu Hanskanen
Seuraa 
Viestejä2134

Pakastepinaatti ja pakastevihannekset ovat ihan hyviä. Mutta nehän eivät eineksiä olekkaan. Eineksiä ei voi herkullisiksi kutsua, kun itse tehty aina hakkaa nämä herkulliset lisä-aineistetut einekset.

Lisä-aineettomat ja luomusta tehdyt einekset voisivat makuvertailussa pärjätäkkin. Tupakoitsijan on toki ihan sama syödä mitä tykkää, kun ei makuja muutenkaan maista, tai haista.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Tannu Hanskanen

Lisä-aineettomat ja luomusta tehdyt einekset voisivat makuvertailussa pärjätäkkin.

Kokemukseni mukaan eivät. Niihin kohdistuu tavoite tehdä terveellistä, ja yleensä se toteutetaan maun kustannuksella.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18401

Maksalaatikko (vain s-alkuisen valmistajan tuotos), kylmänä suoraan rasiasta naamaan - nam!

Toinen hyvä on kaalilaatikko. Muuten tekis ite, mutta kun tulee tehtyä koko komppanialle kerralla ja kukaan muu taloudessa ei syö, niin.

Sitten toki jotkut makkarat (kai ne on eineksiä nekin, mä ainakaan niitä ite valmista) niinko bratwursti tai chorizo, on hyvää. Eritoten kerma-simappi-curry sotkoksen kera.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238

Maksalaatikko lie niitä ainoita ruokia, joista en pidä yhtään. Kaalilaatikostakin enemmän, mutten kyllä erityisesti siitäkään. En siis eineksenä enkä minään muunakaan versiona.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat