Seuraa 
Viestejä13176

Itse haluan että tämä käytäntö katkeaa suomessa, missä saa 9 euroa päivä ja työttömyyskorvauksen.

Työstä kuuluu maksaa palkkaa, itse olin viime syksynyä esim. rekrykoulutuksessa, missä luvattiin töitä, mutta kierrettiin kuukauden määräaikaisena työsuhteella koko systeemiä.

Haluaisin hakea joltain taholta korvauksia, mutta en tiedä mistä ja miten.     

Ilmais työnteko syö myös oikeasti työpaikkoja, esim. ja juurikaan omien havointojen ja nettipalstoilta luettujen tietojen mukaan ei oikein edes arvosteta, eikä siksi edes perehdytetä työn tekoon.  

Onko Eu:n tuomioistuin ainoa taho mihin voi valittaa. Työnvähyys on ainoa työttömyyden syy, eikä siihen juuri minkäälainen kuntoutus auta.  Suomessa ihmiset ovat liian auktoriteettiuskovia. nielevät kaiken mitä virkamiehet keksii, sitten ihmetellän että talous on päin mäntyä.

Te-toimisto ja kyseinen firma on minulle 3 kuukauden palkan velkaa ja ekäkekertymän. Miten pystyn perimään takaisin. 

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Saadaan katkaistua tietenkin sillä että nostetaan tuet niin isoiksi että työttömät pellet voivayt jäädä kotiin kittaamaan kaljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Niin no onhan tuossa tuommoinen vaarallinen "miksi maksaa kenellekkään palkkaa kun orjat tekee ilmatteeksi?"-ajatus.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176

Näin on ja tätä käytetään nykyään härskisti, myös korkeakoulutetuissa ammateissa.  Onhan näitä, erilaisia esim. rekrykoulutusksia missä opetellaan 6 kk töitä ja voi päästä töihin, mutta annat työpanoksen eka ilmaiseksi, eikä takeita että edes pääsee.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6668

Ne joilla on valta ei halua lopettaa orjuutta. Eiväthän he nyt ihan tyhmiä ole.

Sinänsä en oikein hahmota teitä orjatyöläisiäkään. Jos kuntoutusjuttuja, niin silloin ilmainen työ mielestäni ihan ok. Muussa tapauksessa en ymmärrä, miksi suostutte olemaan linssiin kustavina? Suomi on maa jossa kun kerran tippuu myös jää alas. Enemmän kapitalistisissa maissa helpompi könytä takaisin. Talouskasvu lopetettiin aktiivitoimilla toivoen lisäorjatyövoimaa eliitille.

Vierailija

Oikeastaan kyllästyttää toimitella tiliotteita kaupungin sosiaalivirastolle. Joten just sen verran vois tehdä hommia palkkaa vastaan että noista tiliote-säädöistä pääsisi. 

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176

Olen ymmärtänyt, että näitä te-toimiston harjoitteluita ei juuri edes työantaja arvosta, eli käyttää vain ilmaisia työntekijöitä.  Pitää itse olla toki niin paljon munaa että osaa kieltäytyä ja vaikka sen takia että saa karenssin. tekee vaikka pimeää bisnestä sen ajan. Myy kirpputorilla vaikka tavaraa tai siivoaa pimeästi kotisiivouksia jne.  

Onhan tästä tutkimuksia, että nämä kuntoutusjutut ja vastaavat ei toimi.  Esim. nuorisotakuu hyvä esimerkki, oli niin huono projekti että kukaan ei edes puhu siitä enää.

Reiska
Seuraa 
Viestejä5335
HuuHaata

Ne joilla on valta ei halua lopettaa orjuutta. Eiväthän he nyt ihan tyhmiä ole.

Sinänsä en oikein hahmota teitä orjatyöläisiäkään. Jos kuntoutusjuttuja, niin silloin ilmainen työ mielestäni ihan ok. Muussa tapauksessa en ymmärrä, miksi suostutte olemaan linssiin kustavina? Suomi on maa jossa kun kerran tippuu myös jää alas. Enemmän kapitalistisissa maissa helpompi könytä takaisin. Talouskasvu lopetettiin aktiivitoimilla toivoen lisäorjatyövoimaa eliitille.

Siin onki sellanen hauska juttu, että jos et mene tai hankit ittelles potkut, nii saat parin kk karenssin. Siin sit miettii et meneekö sossuun vai muuttaako puistoo. Tietty sossustakaan taida pariin viikkoon saada mitää, vaikka asiat oliski kunnossa.

Per se

Tannu Hanskanen
Seuraa 
Viestejä2134

Ilmaistyöthän loppuvat sitten, kun ihmiset lakkaavat menemästä ilmaistöihin. Varsin simppeliä. Ilmeisesti ne ihan mukavia hommia kumminkin ovat, kun niin monet niissä käyvät ja lehdissäkin osa kehuskelee hyviä kokemuksiaan.

Vierailija

Kai se silleen niinku pitkäaikaistyöttömän kannalta on epsilonin verran parempi

a) pakata ruuveja 12h/vko ja saada siitä jotain pientä extraa

kuin

b) rampata tyhjän päiten 40h/vko jollain "tätä fonttia käytän hakemuksessa"-kurssilla eikä mitään extroja.

Tai en tiijjä. Suattaapi olla tapauskohtaista.

Ratkaisuhan tähän on tietty se että tuommoiset ruuvinpakkaushommat lopetetaan välittömästi ja työttömät kaikkien tukien menettämisen uhalla arpomaan sitä fonttia hakemukseen tai tulee sukkasaippuaa ja turpaan lähisnagarilla.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat