Seuraa 
Viestejä15

Kännykkäni laturimen sähköjohdosta kului yhdestä kohtaa reikä kumiseen sähköjohdonsuojukseen. Voiko tämä aiheuttaa sähköiskun?

Kommentit (8)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Neutroni
Seuraa 
Viestejä31261

Joskus noista, varsinkin huonommista, menee kapasitiivisesti läpi jotain. Se voi jossain oloissa vähän näpäyttää. Olisin kuitenkin enemmän huolissani vaurioituneen pienjännitekaapelin tulipalovaarasta.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Jos kännykkää ladataan kissasähköllä, niin sähköiskun vaara on olemassa.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Gemini
Seuraa 
Viestejä1573

Voiko kumiton sähköjohto aiheuttaa sähköiskun?

Voi aiheuttaa.

Brainwashed: "Olen haukkunut hihhulointia kaikissa muodoissaan niin rankasti koko aikuisikäni, että olisi jeesustelua puoleltani esittää mitään muuta."

Gemini
Seuraa 
Viestejä1573

Voiko kumiton sähköjohto aiheuttaa sähköiskun?

Voi aiheuttaa.

Brainwashed: "Olen haukkunut hihhulointia kaikissa muodoissaan niin rankasti koko aikuisikäni, että olisi jeesustelua puoleltani esittää mitään muuta."

Gemini
Seuraa 
Viestejä1573
Neutroni

Joskus noista, varsinkin huonommista, menee kapasitiivisesti läpi jotain. Se voi jossain oloissa vähän näpäyttää. Olisin kuitenkin enemmän huolissani vaurioituneen pienjännitekaapelin tulipalovaarasta.

Juu. Esimerkiksi interferenssihoitolaite (vs. TENS)  perustuu signaalin amplitudimodulointiin. Menetelmällä päästään ihon n. kapasitiivisen pintakerroksen lävitse jolloin saadaan energia syvemmälle kudokseen.  Jos modulointi jätetään pois elävään kudokseen voidaan syöttää amppeerien virta , kunnes lämpövaikutuksen kautta hermosto reagoi.

Gemini
Seuraa 
Viestejä1573
Vänni

Toisiopuolella on n.5v jännite josta ei saa sähköiskua.

Ei pidä paikkaansa edes ihmisen mittakaavassa. Riippuu taajuudesta (juu, nollasta lähes sinne kasi kylelleen) sekä pienillä taajuuksilla ja jännitteillä ihon rikkonaisuudesta.

Mutta pitää paikkansa käytännössä/ arkikielessä.

Älkäämme leikkikö sähköllä.  Kaikki kiva pois, and heaven you see....

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat