Seuraa 
Viestejä41238

Kyllästyimme huonoon TV-kuvaan ja hajoileviin modeemeihin. Puhelinmyyjä Soneralta tarjosi ns. viihdepakettia, johon kuuluu langaton laajakaista-modeemi + kaapeli-TV:n laajuiset TV-kanavat ja digibox. Onnistuin empiessäni vielä saamaan kaupan päälle ilmaiseksi langattoman sisäverkon TV:lle. Alunperin oli siis antennitalous, jossa varsinkaan kesällä ei näkynyt kuin ykköskanava jotenkuten. Paketin lopullinen hinta ei ole juuri sen kalliimpi kuin langattoman, hyvälaatuisen modeemin hinta tulisi olemaan + normaali laajakaistamaksu.

Laitteet saapuivat toissapäivänä ja pistin ne saman tien paikoilleen. Täytyy ihmetellä, miten ohjelmointi on kehittynyt; kaikki napsahteli paikoilleen kuin itsestään eikä mitään ongelmia ollut. TV-kuvan taso aivan saamarin hyvä, kaikki kanavat näkyivät häiriöttömästi, netti toimii kuin unelma, ei valittamista todellakaan.

Eilen kuitenkin TV-kuva alkoi toimia siten kuin olin alunperin ounastellutkin, eli pätkien ja takellellen. Välillä toimii ihan hyvin, sitten taas pätkii. Joka tapauksessa edelleen oikein hyvä vanhaan verrattuna.

Ongelman lähteitä voi alkaa arvailla: verkkoyhteys (24 megan laajakaista), sisälähettimien toiminta (yhteys näyttää täysiä palkkeja), digibox (virta sammutettu kerran, eikös sen pitäisi vastata boottausta)...

Onkos muilla kokemusta vastaavasta palvelusta? Onko esiintynyt ongelmia ja miten niitä on ratkottu?

Kannattaisiko nuo sisälähettimet sammuttaa välillä? Niiden käyntiin laittaminen on hieman hankalampaa kuin vain virtanapin painamista, mutta ehkä nekin voisi silti sulkea yöksi virrankulutuksen vähentämiseksi + tekisikö boottaus hyvää niillekin? Ja kannattaisiko modeemi sulkea yöksi, tätä olen miettinyt vuosien ajan välillä sulkien, enimmäkseen antaen olla päällä.

Ja viimeisenä: olisko reikien poraaminen seiniin ja kaapelin virittäminen langattomuuden sijaan sittenkin parempi ratkaisu kuvan häiriöttömyyden takaamiseksi ja sähkölaskun pienentämiseksi? Matkaa modeemista digiboksiin on vain n. 15 metriä, mutta modeemi on yläkerrassa ja digibox alakerrassa.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Kommentit (9)

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6917

Itse luovuin TV:stä joskus 2006 enkä ole sen jälkeen kaivannut. Katselen ohjelmia YLEn areenasta tietokoneen ruudulta ja se riittää mulle siihen asti, kunnes joku kanava alkaa lähettämään 3D lähetyksiä. Siinä vaiheessa tilaan NetAnttilasta 3D vastaanottimen.

syytinki
Seuraa 
Viestejä9390
Ertsu

Itse luovuin TV:stä joskus 2006 enkä ole sen jälkeen kaivannut. Katselen ohjelmia YLEn areenasta tietokoneen ruudulta ja se riittää mulle siihen asti, kunnes joku kanava alkaa lähettämään 3D lähetyksiä. Siinä vaiheessa tilaan NetAnttilasta 3D vastaanottimen.

Eikös niitä televisioita voi vielä tulostaa 3D-printterillä.

Hyvin on toiminut nettiTV. Ainut mitä syytä muistaa on tempoa ukonilmalla kaikki piuhat seinästä. Sama se kyllä koskee tavallistakin telkkua.

Ja toimii langattomalla ihan hyvin, vaikka ei se alakerran telkun wi-fi -tikku niitä parhaita olekaan. Se, että josku pätkii, ei ole yllätys.. Hiljanhan Sonera taisi olla melkein seis ja välillä nykii Elisakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ertsu
Seuraa 
Viestejä6917

En näe edelleenkään mitään järkeä hankkia 2D-telkkaria, kun tietokoneen ruudun kuva on samanveroinen. Pientä näyttöä toki pitää katsoa lähempää kuin isoa.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Ertsu

En näe edelleenkään mitään järkeä hankkia 2D-telkkaria, kun tietokoneen ruudun kuva on samanveroinen. Pientä näyttöä toki pitää katsoa lähempää kuin isoa.

Juu, en minäkään, mutta oleellista tuossa oli se, että meillä oli ongelmia myös internetyhteyden kanssa, ja nyt se ongelma korjaantui täysin. Olisin siis joka tapauksessa joutunut sijoittamaan tuohon rahaa lähes saman summan, minkä tuo paketti maksoi nyt, ja samaan syssyyn kanavavalikoima TV:ssä laajeni ja näkyvyys siinäkin koheni, vaikkei täydelliseksi muuttunutkaan.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238

Havaitsin eilen, että eri kanavat näkyvät eri tavalla. Yleisradion kanavissa ja MTV:llä oli lopulta ihan hyvä kuvayhteys (uutisten ajan ja puolet hyvistä ja huonoista uutisista pätki aika paljon, mutta sitten korjaantui lähes täydelliseksi), mutta TV5:llä oli tosi paljon häiriöitä. Olin kuvitellut, että netin kautta kaikki kanavat näkyisivät tasalaatuisina, mutta näin ei siis olekaan. Mistäköhän se johtuu? Sonera saa palvelimilleen eri tasoista lähetystä eri kanavilta? Ilmeisesti.

Olisi hyvä, jos tuommoisessa palvelussa olisi ominaisuus, että jotain ohjelmaa voisi katsoa vaikka muutaman minuutin viiveellä, että kone ehtisi ladata sen kovalevylle, niin että vaikka jonkin elokuvan voisi katsoa häiriöttömästi. Parannettavaa ohjelmoijilta siis löytyy.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907

IPTV toimii jopa ADSL:llä, mutta en suosittele, toimintavarmuuden vuoksi. Kaapelinetti on vakaa ja sinäänsä ihan toimiva. Oletan nopeuden olevan niissä > 50 MB/s, joka riittää keveästi. SD-kanavan nopeus on yleensä alle 5 MB/s ja teräväpiirto voi viedä 15 MB/s, mutta luultavasti alle 8 MB/s. WLANin tominta riippuu paljon etäisyydestä.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Siipiveikkonen
Seuraa 
Viestejä1609

Minäkin tappelin antennien kanssa muutaman vuoden. Hommasin kunnon passiiviantennin ja sain kanavat näkymään. Sitten huomasin, että eihän sieltä tule mitään katottavaa :( 

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

rka1
Seuraa 
Viestejä39

Joo noinhan se on. Huvittavaa, kun ihmiset ostavat jotain 50 tuuman televisioita ja ohjelmat ovat mitä ovat. Itse otin HBO:n ja Neflixin, niin on sarjoja joista valita. Tosin on sielläkin paljon roskasarjoja.

Tannu Hanskanen
Seuraa 
Viestejä2134

Netin kautta saa laadukkaamman tarjonnan ilman mainoksia. Laadukkaita ohjelmapaketteja (ulkomaisia) monenlaiseen makuun. Tietty ei sovellu ihmisille, jotka osaavat vain vähemmistöjen kieliä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat