Seuraa 
Viestejä1112

Mistä saisi kestäviä sukkia? Ne tahtovat minulla kulua niin nopeasti ainakin kantapäästä.

Mistä voisi kestäviä sukkia valmistaa?

Kommentit (15)

Yoken Suru
Seuraa 
Viestejä426
karahka

Mistä saisi kestäviä sukkia? Ne tahtovat minulla kulua niin nopeasti ainakin kantapäästä.

Meillä on siis yhteinen taipumus, olemme voimakkaita kanta-astujia! Kih..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
iMuke
Seuraa 
Viestejä1352

Kotkan Prismassa oli joitakin vuosia sitten (mikkeliläisiä?) sukkia, jotka olivat todella kestäviä. Kävin siellä juuri kun kaikki sukat olivat luonteensa mukaisesti muuttuneet parittomiksi, mutta enää ei ollut niitä myynnissä. Ostaisin jos niitä jos jostain löytäisin. En muista enää nimeä, mutta luulisin tunnistavani logon kun näen sen.

MooM
Seuraa 
Viestejä7535

Poly-jotainkuiduista tehdyt kestää parhaiten. Luonnonkuidut ei niin hyvin. Sekoitteet on minusta parhaita.

Lisäksi sopiva koko sukissa ja kengissä, ja jalkojen hoito auttaa. Liian pitkät kynnet tuhoaa kärjet ja raastinrautamaiset kantapäät syö sukkaa. 

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Vierailija
karahka

Mistä voisi kestäviä sukkia valmistaa?

Kestäviä sukkia sai entisestä neuvostoliitosta. Ostin kymmenen paria aikanaan Thaskentista ja ne kesti toistakymmentä vuotta vielä perestroikan jälkeenkin. Kapitalistit eivät tee kestäviä sukkia koska ne ei lisää myyntiä.

Nuo sukat oli nilkkasukkia ja kestävimmät mitä minulla on ikinä ollut. Sukan käyttöikä oli varmaan satakertainen verrattuna nykysiin hötöpaskoihin. Kohtalaisen paksuja toki olivat, mutta myös äärettämän mukavat ja hengittävät jalassa. Niissä oli "sukkarunko" ja pehmytosuus. Sukkarunko oli jotain vahvaa lankaa jonka päälle oli nidottu kuluva osuus.

Onneksi täällä tarvitsee sukkia äärettömän harvoin.

Vomies
Seuraa 
Viestejä2888

Ei liity juuri tähän, mutta itse valitsen sukkia, joissa ei ole resoria sukkien suussa. Mielestäni se voi haitata verenkiertoa. Jos minulla on sukkia, joissa on resori, niin leikkaan saksilla resorit löysäksi muutaman sentin välein.

Vaka vanha Väinämöinen, tietäjä iänikuinen.

karahka
Seuraa 
Viestejä1112

Mitenkäs, kun itse olen alkanut miettimään eläinten oikeuksia yms. Niin on käynyt mielessä villasukan korvaaminen akryylisukilla? Sopiiko akryyli sukan raaka-aineeksi?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
karahka

Mitenkäs, kun itse olen alkanut miettimään eläinten oikeuksia yms. Niin on käynyt mielessä villasukan korvaaminen akryylisukilla? Sopiiko akryyli sukan raaka-aineeksi?

Mitähän tuohon nyt sanois.

Jos tuotantoeläimiä ei ihminen saisi mitenkään hyödyntää, ne lakkaisivat olemasta tuotantoeläimiä, joten sangen moni laji kuolisi aika nopeasti sukupuuttoon, ja palvelisiko se nyt sitten yhdenkään lajin oikeuksia.

Ja mitä tulee akryyliin... ihanko oikeasti öljytuotanto on mielestäsi eläinten oikeuksien mukaista?

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

karahka
Seuraa 
Viestejä1112
Aweb
karahka

Ja mitä tulee akryyliin... ihanko oikeasti öljytuotanto on mielestäsi eläinten oikeuksien mukaista?

En tiedä...

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11580
Aweb
karahka

Mitähän tuohon nyt sanois.

Jos tuotantoeläimiä ei ihminen saisi mitenkään hyödyntää, ne lakkaisivat olemasta tuotantoeläimiä, joten sangen moni laji kuolisi aika nopeasti sukupuuttoon, ja palvelisiko se nyt sitten yhdenkään lajin oikeuksia.

Mainittakoon villan osalta erityisesti, että lammas pitää jo eläinsuojelulain puitteissakin keritä vähintään kerran vuodessa, mieluiten kahdesti. Sen turkki (villa) kasvaa jatkuvasti ja eläin kärsii jos sen taakaksi kehittyy monivuotinen huovuttunut panssarointi, joka lisäksi on epähygieninen eli lisää tauti- ja loisriskiä.

Nykytilanne on siten absurdi, että villa on useille lampureille lähinnä ongelmajätettä. Siitä ei kukaan tahdo maksaa riittävästi niin että edes puhdistus- ja kuljetuskustannukset peittyisivät. Villa päätyykin useimmiten rovioon tai kaatopaikalle. Suomessa oli hiljattain yksi villoja vastaanottava teollinen kehräämö, mutta hekin edellyttivät suuria toimituseriä ja hinta oli lähinnä nimellinen. En ole varma onko se vielä olemassa. Pieniä palvelukehräämöjä on joten harrastus- ja hyväntekeväisyysmielessä tai periaatteen vuoksi villat saa yhä langaksi Suomessakin jos on valmis maksamaan. Muutoin taitaa villan tuotanto sekä jalostus tekstiileiksi tapahtua planeettamme nurjalla puolella meistä päin katsoen. Alkeelliset olot ja lapsityövoima niin karjanhoidossa kuin tekstiiliteollisuudessa pops ja rocks. Laivakonttirahti on halpaa. Suomessa kaikki kallista.

karahka
Seuraa 
Viestejä1112

Miettinyt, että millaista olisi, jos ei olisi minkäänlaisia tuotantoeläimiä. En minä kyllä osaa sanella mitään yleisiä lakeja maailmaan, mutta se vain tuntuu oikealta.
En välttämättä ole oikeassa, mutta keskustelua aiheesta pitäisi saada mielestäni enemmän.

MooM
Seuraa 
Viestejä7535
karahka

Miettinyt, että millaista olisi, jos ei olisi minkäänlaisia tuotantoeläimiä. En minä kyllä osaa sanella mitään yleisiä lakeja maailmaan, mutta se vain tuntuu oikealta. En välttämättä ole oikeassa, mutta keskustelua aiheesta pitäisi saada mielestäni enemmän.

Tuo on aika lähellä vegaaniuden ajatusta. Sitä voi jokainen toteuttaa omassa elämässään, jos tuntuu hyvältä.

Minä en pidä pahana tuotantoeläinten hyödyntämistä, jos niillä on kohtuulliset olot sekä fyysisesti että henkisesti ja eläin on syntynyt siihen ympäristöön. Voin tällä perusteella käyttää lihaa, maitotuotteita ja vaikka villaa ja nahkaa. Mutta tietenkin niin koti- kuin tuotantoeläinten pito on eläimen hyväksikäyttöä ja jos se tuntuu itsessään epäeettiseltä, ymmärrän dilemman.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

karahka
Seuraa 
Viestejä1112

Kiitos, kyllä minä oikeassa elämässä jotenkin hyväksyn muilta lihan syömisen. Itseltäni en oikein ja lisäksi pelkään, että jumalat tai avaruusolennot rankaisevat minua,jos syön lihaa tai maitotuotteita. Mutta en minä oikeasti ole sellainen tiukkapipo kuin minkä kuvan kirjoitusteni perusteella voi saada. Pitää nyt katsoa tulevaisuudessa, alanko täysvegaaniksi vai jotain muuta... Se mitä tapahtuu, tapahtuu.

Vomies
Seuraa 
Viestejä2888
karahka

Miettinyt, että millaista olisi, jos ei olisi minkäänlaisia tuotantoeläimiä. En minä kyllä osaa sanella mitään yleisiä lakeja maailmaan, mutta se vain tuntuu oikealta. En välttämättä ole oikeassa, mutta keskustelua aiheesta pitäisi saada mielestäni enemmän.

Olen jotensakin samaa mieltä. Itse kävin joskus asian tiimoilta epämiellyttävää ajattelua. Tuo on mielestäni näin äkkipäätä hyvä, että pitäisi saada asian tiimoilta keskustelua. Itse ajattelin aikoinaan niin, että koska sitä on kaupassa, niin käytän sitä. Jos minä en käytä sitä, niin ei se muuta maailman lihankulutusta. Jos ihmiset muuttaisivat kulutustottumuksiaan ja eivät käyttäisi lihaa, niin silloinhan sen tuottajat eivät menestyisi. Yleisen keskustelun kautta lihan käyttöä voitaisiin vähentää, esimerkiksi jos osoitettaisiin eläinten samankaltaisuus ihmisiin. Tulin muuten miettineeksi asiaa sitä kautta, kun olin parisuhteessa ja sitä kautta minusta alkoi tuntumaan, että samaa "lihaa" me olemme, tai jotenkin sinne päin. Ihmiset ovat pitäneet jopa uskonnon kautta oikeutettuna käyttää eläimiä. Tämä on ehkä rakennettu siten, että on näin annettu oikeutus tappaa ja syödä eläimiä. Olen menettänyt lähes kokonaan uskon ja oikeutuksen syödä lihaa. Toisaalta jos ajattelemme itseämme lajina muiden joukossa, olemme saavuttaneet hallitsevan aseman ja käytämme muita eliöitä. Tästähän on monia elokuviakin, kun avaruuden oliot tulevat käyttämään meitä. Nythän on ollut keskustelua, että kalatkin tuntevat kipua. Irrallisena asiana, joku turisti oli kuvannut sukeltaessaan uivan kalan pään, jossa oli evät tallella ja parin sentin suikaleet pään ylä- ja alapuolella. Kalastajat olivat käsitelleet kaloja ja heittäneet perkuujätteet mereen. Tuo laittoi ajattelemaan jotain.

Vaka vanha Väinämöinen, tietäjä iänikuinen.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat