Seuraa 
Viestejä443

"Eläkeläisten kokemuksista on arvoa sinänsä.

Eläkeläinen kokemuksensa turvin voi olla pelastava lenkki keskustelupalstoilla... Kaikki työ joka tehdään fyysisesti tai oikeaa 'henkeä' käyttäen siunautuvat tuleville sukupolville parempana elämänä.
Ja ns. palkka ylläolevasta:
Meillehän maksetaan eläkkeenä ansioittemme mukaan jo."

Keijo Kullervo

Elämä on ainaista opiskelua kehdosta kuolemaan - ehkä kuoleman jälkeenkin on opiskelua - kuka sen tietää?

Kommentit (2)

Vierailija

Miten ylipäätään kukaan voi vaikuttaa mihinkään?

Sanoilla ja teoilla.

Avaamalla suunsa tai tarttumalla "kynään" voi vaikuttaa. Jos on ajatuksia, ideoita tai mielipiteitä niin niiden esiintuominen on välttämätöntä jos haluaa muutosta. Hiljaisuus ei tuo muutosta, ainakaan sitä mitä itse toivoo.

Pitää myös olla päämäärä ja visio mikäli haluaa jotain muuttaa. Päätön poukkoileminen ja asioiden esittäminen muodossa joka ei puhuttele ei ole kovin tehokasta vaikuttamista. 

Pitää olla koko ajan tuntosarvet ulkona ja hakea otollisia tilaisuuksia. Pitää aistia vyöryn mahdollisuus. Eli jos tiettyä tunnelatausta on havaittavissa niin pieni töytäisy tai kirjoitus voi käynistää vyöryn.

Reilu peli ja eettisyys toimii mielestäni parhaiten. Ihmisillä kuitenkin on sisäänrakennettu oikeudentunto ja pitkässä juoksussa reilu peli ja rehellisyys voittaa vaikka satunnaisia lipojia kulloinkin pinnalla oleville riittää.

Voi myös yrittää vaikuttaa epäsuorasti, piilovaikuttaa ja saada osa ihmisistä ajamaan omaa asiaa tai päämäärää. Silloin tosin on jälkikäteen vaikea määritellä mistä muutos tuli, ainakaan netissä.

Vaikuttamisen keinoja on lukuisia ja viesti pitää muotoilla kohteelle sopivaksi. Pitää arvioida mikä menee läpi, mikä ärsyttää ja mikä jättää parhaan lopputuloksen itse asian kannalta. Tunnesisältöinen tai ärsyttävä tyyli jättää joskus parhaan jäljen, mutta ei voi olla ainoa tapa.

Eli olemalla eläkeläinen vaikuttaminen ei ole mitenkään poissuljettu jos itsellä siihen vain kapasiteettia löytyy. Osa ihmistä saa näkyvyyttä ja heitä kuunnellaan osa taas vaipuu hetkessä mielistä pois.

On myös tehokkaita laittomia keinoja vaikuttaa, mutta sitä tässä kai ei kysytty.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844

Vuosia ajattelin että koska olen mielenterveyseläkeläinen, minulla ei ole mitään asiaa sanoa mistään mitään, tai sanomiset pitää ainakin sanoa niin ettei missään vaiheessa mene möläyttämään mitään statuksestaan.

Lisäksi sivusta seuraten havaitsin että aika moni pipipää ennemmin tai myöhemmin sai jonkin ihme "herätyksen" että nimenomaan heidän piti alkaa mölisemään yhteiskunnan epäkohdista jopa oman pärstänsä ja nimensä esiintuoden. Tuntuu jotensakin huvittavalta että olen väkisinkin kulkenut tuota samaa polkua, vaikka aina kuvittelin ettei politiikka kiinnosta minua millään tavalla. Mutta ilmeisesti se paremman tekemisen puutteessa alkaa kummasti kiinnostamaan... ja varsinkin sitten kun huomaa että yhteiskunnalliset "kollektiiviset" voimat uhkaavat murskata sen näppärän pikku lintukodon johon on itse vetäytynyt, muista ihmisistä sivuun ettei vaan ketään häiritse (lue: ettei vain kukaan häiritsisi minua).

En lopultakaan tiedä voiko netissä lässyttämällä vaikuttaa mihnkään mitenkään. Tai edes lehtiin kirjoittelemalla. Kun vähänkin pidempään lukee jotain lehteä, huomaa että yhdet ja samat nimet tehtailevat mielipidekirjoituksia oikein työkseen. Yleensä vanhemmat miehet (siis eläkeläiset). Jos aina yksi ja sama nimi kurnuttaa milloin mistäkin, noteerataanko sitä enää mitenkään?

Ehkäpä vanhan parran pitää saada pankolta paukkua. Nykyaikana kun yhteiskunta vielä juuri ja juuri mahdollistaa sen että kaikenlaiset kylähullutkin kuten minä saavat riekkua irrallaan ja aukoa päätään, niin ehkäpä hullullekin on parempi käyttää aikansa poliittiseen jäkättämiseen ennemmin kuin johonkin järjettömämpään hommeliin. (Toki masentunut ei välttämättä ole psykoottinen, eli kroonisesti masentuneen jorinat eivät välttämättä ole sieltä hulluimmasta päästä, vaikkeivat mitään pirtsakkaa ilakointia olekaan.)

Sanan miekan kanssa mieluummin heiluen, kuin kirveen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat