Seuraa 
Viestejä426

Olen yrittänyt diagnostisoida itseäni mahdollisen mielitaudin osalta.

Kovin on vaikeaa, kun itse olen huomannut oireita maanis-depressiivisyydestä eli kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä, skitsofreniasta, kaikenlaisista kammoista mm. torikammo ja esiintymiskammo, keskittymishäiriöitä, toisaalta myös on autismia jonkunverran, sosiopatiaakin lienee hieman ja välinpitämättömyyttä toisten turhista ongelmista. Yleisistä peloista ovat lähinnä kuolemanpelko ja syöpäkauhu vaivanneet.

Sitten on vielä vino pino erilaisia pakkomielteenomaisia tarpeita kuten, pätemisen tarve, suklaanhimo ja kolikkopeliaddiktio. Lisäksi olen viinaanmenevä ja oluen suurkuluttaja.

Mitään nappeja en käytä - olisiko aihetta?

Kommentit (6)

karahka
Seuraa 
Viestejä1112

Itse en ole juonut skitsofreniaan sairastumisen jälkeen. Tai no riippuu vähän siitä, että milloin katsoo skitsofenian alkaneen. Ennen sitä join silloin tällöin, mutta yleensä aika paljon kerralla. Nyt ei viitsi tämän sairauden ja lääkityksen kanssa alkaa pelleilemään. Alkoholi on ainut päihde, jota olen kokeillut. Enkä aio muuta koittakaan. Voi tulla vain lisää ongelmia.

Mielestäni viimeistään siinä vaiheessa, kun et pärjää enää normiarjessa ja jos olotila on niin heikko että koet tarvitsevasi apua, niin apua tulisi jotenkin hankkia. Itse soitin 112-hätänumeroon ja pääsin hoitoon. Olotila oli tosi paha, enkä olisi jaksanuit enään yhtäkään yötä tai päivää ilman apua.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Yoken Suru

Kovin on vaikeaa, kun itse olen huomannut oireita maanis-depressiivisyydestä eli kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä, skitsofreniasta, kaikenlaisista kammoista mm. torikammo ja esiintymiskammo, keskittymishäiriöitä, toisaalta myös on autismia jonkunverran, sosiopatiaakin lienee hieman ja välinpitämättömyyttä toisten turhista ongelmista. Yleisistä peloista ovat lähinnä kuolemanpelko ja syöpäkauhu vaivanneet.

Sitten on vielä vino pino erilaisia pakkomielteenomaisia tarpeita kuten, pätemisen tarve, suklaanhimo ja kolikkopeliaddiktio. Lisäksi olen viinaanmenevä ja oluen suurkuluttaja.

Diagnoosi:homo sapiens.

Voit toki halutessasi nauttia ravintosi tabletti-pelletteinä.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Onhan se toki hieman sama kuin joku sanois että mittaa kulis pituus ja ympärysmitta ja ilmota sitte. Riippuu rehellisyydestä.

karahka
Seuraa 
Viestejä1112

Sitä voi kyllä yksikseen alkaa tekemään jos jonkinmoista diagnoosia. Tuo sktisofrenia kiinnostaa, kun itsellä on sellainen. Miten tauti määritellään. Onko se niin, että kun oireet tulevat tarpeeksi suuriksi, niin voisi diagnoosina olla skitsofrenia. Mikä sitten mahtaa olla se tarpeeksi suuri. Itse älysin varmaan ihan viime tipalla soittaa hätänumeroon ja sieltä se ambulanssi tuli pitkän kakskyt minuuttisen jälkeen.

Toisen kerran hakeuduin hoitoon, kun tuntui että oireet olivat pahenemaan päin ja soitin terveyskeskukseen ja sinne sain ajan samaksi illaksi. Aivan liian pitkä aika odottaa kun meinaa joutua psykoosin valtaan. Kaveri sitten heitti terveyskeskukseen.

ALuksi skitsofreniadiagnoosissa yms mielensairausksissa pelottaa hullun leima. Miten perhe, ystävät ja tuttavat suhtautuvat? Pääsenkö koskaan takaisin normaaliin elämään? Perheeni oli ollut yhteydessä asuinpaikkani terveydenhuoltoon, koska käytökseni oli muuttunut pahasti. Tämä tapahtui jo ennen tuota, kun soitin itselleni ambulanssin. Heidän ansiosta hoitoon hakeutuminen ei tuntunut enään niin pahalta.  En tiedä, olisinko saanut soitettua ambulanssia, jos perheeni ei olisi ollut yhteydessä terveydenhoitoon.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Yoken Suru

Miksi? Mene hoitoon, kyllä ne siellä diagnosoi.

Yoken Suru

Jos koet, että et arjestasi selviä, niin ehkä olisi.

Hämmentää.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907

Niin taipumusta meillä jokaisella on jos minkälaiseen.

Miten nämä oireet näkyvät toimintakyvyssäsi? Kuinka pitkälle mopo on lähtenyt keulimaan? Onko ongelmasi itsesi liian syvällinen itseanalyysi?

Oleellista on oireiden vakavuus. Saan minäkin kaikenmaailman hulluja mielikuvia päähäni pitkin päivää, joista osa on ihan hienoja oivalluksia. Oma ongelmani on horrokseen vaipuminen (pientä paniikkiakin on olemassa), kun ympäristö eri kiinnosta. En tiedä, onko tilalle mitään varsinaista diagnoosia. Diagnoosi ei edes ole olleelinen juttu vaan ongelmiensa ymmärtäminen ja hallinta. Diagnoosit ovat ilmasta tempaistuja leimoja, joilla ei yleensä ole mitään objektiivista testiä.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat