Seuraa 
Viestejä11580

Onhan se kiva kirjoittaa ja lukea niistä jännistä tai arkipäiväisistä asioista joita itse kukin todella on tehnyt, syönyt, juonut, lukenut, tuntenut jne.

Mutta ihmisen suuruus on mielessämme. Ajattelemme paljon enemmän kuin ehdimme tehdä, ajattelemme suurempia, kauniimpia, hienompia - tai julmempia ja inhottavampia - asioita kuin koskaan saamme syystä tai toisesta tehdyksi. Joten kokeillaanpa tällaista rinnakkaisketjua, jossa voi kertoa siitä, mitä on ajatellut tänään - mutta jota nimenomaan ei ole tehnyt.

Yksi kategoria voi olla surkeasti epäonnistuneet suuret aikeet. Jos on ajatellut vaikkapa siivota vessan, lukea tenttiin, paikata risat housut, lähteä lenkille tai muuta, joka jää sitten tekemättä, niin ainakin aikeensa voi siten ilmaista tässä ketjussa vaikkei voikaan sanoa sitä tehneensä.

Toinen kategoria tietysti on puhtaasti ajatuksen merillä seilaavat pikku ajatelmien paatit ja suurten filosofioiden risteilijät.

Kolmas kiinnostava kategoria voisi olla sensuroidut aikeet. Olipa kyse vihanpurkauksesta pettäjäpuolisoa, v-maista pomoa, hullua naapuria, tai harmittavia luontokappaleita kohtaan, tässä voi avautua mielen alkukantaisten syöverien kummuttamista murhanhimoisista ja väkivaltaisista ajatuksista. Tai toki myös mahdottoman rakkauden ja intohimon tuntemuksista, jotka terve järki, sosiaalinen normisto, lupaukset ja luottamus, taikka silkka looginen mahdottomuus estää. Sekä kaikesta siltä väliltä.

Neljänneksi luokittelussa voisi muodostua vielä toteuttamattomat aikeet jotka kuitenkin voisivat tapahtua.

Viides kategoria olkoon "omat täytteet", eli siis saa kertoa mistä tahansa väljästikin otsikon alle kuuluvasta.

Ajattelin tänään leipoa sämpylöitä, savustaa vihanneksia, tehdä BBQ-kastikkeen, tehdä pulled porkia ja kehitellä kukkakaalista jonkinlaisen lisukkeen. Lisäksi ajattelin koeajaa auton. Ajattelin aiemmin että tänään olisi lepopäivä mutta mitä vielä. Olen ehtinyt ajatella itselleni hommia niin että nyt on joka tapauksessa ristiriita ja jokin ajatuksistani joutuu taipumaan ja jäämään toteutumattomaksi.

Kommentit (12)

Anomalia
Seuraa 
Viestejä1784

Jotta kirjoittajia kohdeltaisiin täällä tasapuolisesti, niin vaadin tämän ketjun laittaamista lukkoon ja avaajalle viikon bannit!

Uudistunut virkamies: jokainen päivä on samankaltainen.

Erakko
Seuraa 
Viestejä1860

Olin ajatellut tänään rekisteröityä ruotsalaiselle sivustolle, jolta saa ladattua vanhan Volvo -pyöräkuormaajan varaosakuvaston. Ostin nimittäin hiljattain sellaisen. Aikeeksi jäi.

Piti minun ottaa selvää, mitä pitää tänä syksynä byrokraateille ilmoittaa. Joku maa -analyysi siinä kummittelee. En muista keväästä, pitikö minun sellainen syyskuun loppuun mennessä viedä maataloustoimistoon. Aikeeksi jäi. 

Rästiin jäi ensi kevään lannoitetarpeen laskeminen.

Patoalueella minä olen rampannut. Upotin viikolla kaksi kaivonrengasta syvälle turpeen alapuoliseen hiesuun. Siitä uppopumppu tyhjentämään ojat kuiviksi. Eilen puhkaisin vedelle väylän ojarummun alle, rumpu kun oli turhan korkealla. Hyvin meni muoviputki hiesun läpi, kun pumppasi samalla vettä. 

Tänään olen tarkkaillut, ettei hiesu täytä kaivoa ( kaivossa betonipohja ) ja että pumppu toimii. Nyt on vesi tarpeeksi alhaalla. Kunhan perunat on nostettu, kaivetaan salaojia. Kenties vaikka perunaa joskus sinne.

Hyvä elämä on rakettitiedettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Aikoinaan tuli luettua Solzhenitzynin kirja vankileirien saaristo.

Nyt on tästä työkokeilusta sellaiset fiilikset että olen se aasi kuka otti gulagilla extra-hommia isompaa leipäannosta vastaan. 

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11580

Erakko kirjoitti:

Piti minun ottaa selvää, mitä pitää tänä syksynä byrokraateille ilmoittaa. Joku maa -analyysi siinä kummittelee. En muista keväästä, pitikö minun sellainen syyskuun loppuun mennessä viedä maataloustoimistoon. Aikeeksi jäi. 

Ai niin perkele. Turbovaihteella väännetty viime ajat rästihommia ja rästin rästejä sekä akuutteja kiireitä, niin unohtuipa tämäkin. No kai sen vielä ehtii. Eli siis tänään ajattelin että tämähän homma se pitääkin hoitaa ensi tilassa, siispä etsimään näytteenottovälineistöä huomenna, ajattelen nyt. Saas nähdä.

Kauas
Seuraa 
Viestejä21

"leipoa sämpylöitä", kappas, ajattelin ihan samaa tuossa pari tuntia sitten. En tosin saanut aikaiseksi, vielä. Ihanaa voidella uunituoretta sämpylää...

Tietenkin oli pitkä listaa muita täysin hyödyttömiä ajatuksia.

~ Jonkun tärkeän henkilön joku tärkeä lause ~

Aatteleppa ite
Seuraa 
Viestejä35

Anomalia++ kirjoitti:

Jotta kirjoittajia kohdeltaisiin täällä tasapuolisesti, niin vaadin tämän ketjun laittaamista lukkoon ja avaajalle viikon bannit!

Izzy Demsky oli ryssä.

A man is incomplete until he is married. After that, he is finished.

Vierailija

Ajattelin että mikähän näitä vanhoja aiheita taas nostelee, onkohan jotain uudistuksia taas menossa vai joku satunnaisgeneraattoriko näitä ilmoille potkasee?
Ei silti, ihan hyvä aihe tämä on.

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1650

SamikoKu kirjoitti:
Ajattelin että mikähän näitä vanhoja aiheita taas nostelee, 

Kaikessa pitää säästää. Näin emme hukkaa liikaa rajallisia sanomaresursseja.

Asialle kuin asialle löytyy jo entuudestaan ketju.

Sitä paitsi vanhoja on kiva kaivella.

Hawk
Seuraa 
Viestejä40

Jaa-a.. Mistähän sitä aloittaisi...

Laajennan tuota aikaväliä hieman, tässä on ollut hetken jo kaikenlaista kesken. Jos kaikki tähän luettelemalla saisi itsellekin hieman järjestystä asioihin.

Asunnon hankinta, opiskelut päättyivät jo hetki sitten, mutta asun silti solussa. Asuntoa pitäisi hakea heti kun ehtii, mutta arkena töiden jälkeen ei jaksa / ehdi / viitsi / ole muuten vain sopivaa hetkeä. Joka päivä tuo kummittelee takaraivossa.

Töitä pitäisi hakea. Pätkätyössä, joka päättyy vielä tämän vuoden puolella. Uutta pitäisi hakea jo kovaa kyytiä, mutta samat "syyt" kuin yllä. Arki on vain jotenkin niin rasittavaa, että kaikki veto työpäivän jälkeen pois. Kämppisten jatkuva elämä ja älämölö eivät helpota tuota asiaa, ei ole oikein paikkaa tai aikaa missä vetäytyä ajatuksiinsa...

Passi pitäisi uusia. Tämä kuukausi eli huominen vielä aikaa. Tänään piti, onhan tässä vielä aikaa ja kuvat on palvelimella. Nimenomaan kuvat vielä palvelimella tämän kuun, passilla aikaa kesän loppuun.

Muuten vain täydellinen rentoutuminen on ollut kateissa jo pidemmän aikaa, harrastaa tekisi kovasti mieli mutta taas, arki uuvuttaa eikä missään välissä ole sopivaa hetkeä etsiä "omaa" harrastusta, jonka parissa viihtyy. Tuntuu että viikonloputkin menevät ohi ennen kuin ehtii aamupalaa lauantaina syödä. Sinänsä kyllä onnenpotku että tämänhetkinen työ loppuu aikanaan tiettynä päivänä, ei edes suoraan oman alan hommaa ja keskinkertainen palkka. Keikkalaisena jää etuudetkin saamatta.

Tässäpä näitä.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11580

Meta-ajattelin tänään. Ajattelin siis että mitäköhän vittua tuolla pääkopassa oikein tapahtuu kun se toimii (jos tätä sanaa nyt voi käyttää) kuten toimii eli ajattaa itseään umpikujaan kaikenlaisilla päättömillä ajatusansoillaan. Joskus olisi kenties helpompaa jos ei turhia ajattelisi.

Ajattelin myös elämää; kohtaloa, sattumaa ja valintoja elämänpolkujemme määrittelijöinä.

Ajattelin lopettaa tiettyjen ristiriitoihin johtavien asioiden ajattelemisen. Mutta en siihen vielä päässyt.

Ajattelin sellaistakin, että pitänee lähteä huomenissa taas ajelemaan kaupuntiin autolla, toki perin kärttyisänä, kun möivät turjakkeet varaosaliikkeestä kerrassaan sopimattoman osan! (<-Jarlalle terkkuja, saa käyttää!)

asdf
Seuraa 
Viestejä11901

SamikoKu kirjoitti:
Ei silti, ihan hyvä aihe tämä on.

No kerro ihmeessä, mitä itse ajattelit tänään.

Mä ajattelin, että kävipä siskolleni kertakaikkiaan paskamaisesti, kun oli polkupyörällä lenkillä koiransa kanssa, törmäsi autoon ja hänet vietiin siitä ambulanssilla sairaalaan. Toisaalta ajattelin, että hyvä tuuri, kun ei ilmeisesti mitään pysyvää haittaa tapahtunut, mutta lääkäri halusi pitää hänet varmuudeksi yön sairaalassa tarkkailussa.

Ajattelin myös, että oon aika onnellisessa asemassa, kun tunnen monta ihan mahtavaa ihmistä. Ja diggaan myös siitä, että mulla on puoli rasiaa mansikoita jääkaapissa. Ja Supergrassista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat