Seuraa 
Viestejä1572

Aihe tuli mieleen siitä, kun olen jonkun tovin tuhonnut vanhoja kuittiarkistojani, eli yli puolikymmentä mapillista tavaraa. Koska en haluaisi henkilökohtaisia tietojani yleiseen jakeluun, en ole halukas laittamaan kaikkea suoraan paperinkeräykseen, sillä on helppo kuvitella, mitä tarkoilla osoitetiedoilla, henkilötunnuksilla ja asiakasnumeroilla voi rikollinen tai pelkästään ilkeä mieli askarrella.

Koska minulla on melkoisen onneton joka kodin paperisilppuri, olen lajittellut materiaalin sekä suoraan paperinkeräykseen menevään ja toisaalta silppuriin laitettavaan. Siksi olen ihmetellyt, miksi normaaleissa laskuissa nimi- ja osoitetiedot on pitänyt toistaa niin monta kertaa. Lisäksi verottajalla, TraFilla ja vakuutusyhtiöillä näyttää olevan kilpailu siitä, kuinka monta kertaa ihmisen henkilötunnus voidaan samassa dokumentissa toistaa. Huipputulokset ovat todella huimia.

Onneksi verkkopalvelujen lisääntyessä on onneksi kyse poistuvasta ongelmasta. Mutta toisaalta, mistä minä tiedän, kunka monta krakkeria on minunkin tietojani tälläkin hetkellä tonkimassa eri toimijoiden palvelimissa ja ottamassa parempaan talteen?

Vanha jäärä

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat