Kommentit (6)

salai
Seuraa 
Viestejä7650

"Lehden ensimmäinen numero ilmestyi 10. lokakuuta 1980. Yleistajuinen tiedelehti perustettiin suomalaisen tiedeyhteisön aloitteesta."

Minulle on jäänyt muistikuva, että ensin ilmestyi joku näytenumero.

Neuvostoliittolaisilla oli jo 1960-luvulla hyvin kehittyneet tietokoneet, joilla NASA tuotti feikatut kuukuvat ja filmit. Palstalla asian paljasti nimimerkki Academician.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vanha jäärä
Seuraa 
Viestejä1572
Heikki Hopo

Mitä Oldschoolia tuo nyt on? Rasterinäytöt ja kaikki.

Tektronix 4010 vektoripiirtoinen muistikuvaputki vasta oli jotakin. Kun sen himmeää kuvaa tuijotti hämärässä huoneessa, niin tiesi tekevänsä tietokonegrafiikkaa. Nuorisolle tiedoksi, että laite oli oikeastaan kuvaputkipiirturi, jossa alkeellinen vuorovaikutus oli mahdollista.

Vanha jäärä

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1650

Reifengas kirjoitti:

Matriisikirjoittimien tulostusjäljestä ei tykätty.

Minä en tykännyt myöskään siitä äänestä, kuulosuojaimet olisivat olleet paikallaan.

Tosi kestäviä laitteita tosin olivat, luulen että viimeisenä jää yksinäinen unohdettu matriisikirjoitin jossain pärisemään kun ihmiskunta on jo kadonnut.

pmk
Seuraa 
Viestejä1855

Vanha jäärä kirjoitti:

Heikki Hopo11.09.2015 klo 02:36

How "oldschool" graphics worked

Mitä Oldschoolia tuo nyt on? Rasterinäytöt ja kaikki.

Tektronix 4010 vektoripiirtoinen muistikuvaputki vasta oli jotakin. Kun sen himmeää kuvaa tuijotti hämärässä huoneessa, niin tiesi tekevänsä tietokonegrafiikkaa. Nuorisolle tiedoksi, että laite oli oikeastaan kuvaputkipiirturi, jossa alkeellinen vuorovaikutus oli mahdollista.

Meillä oli tuollainen 4010 rumpupiirturin vieressä, jolla hoidettiin piirrosten "Esikatselu" toiminto, ettei turhaa kulutettu tuntia epäonnistuneiden kuvien piirtämiseen piirturilla.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat