Seuraa 
Viestejä11498

Kesä kääntyy syksyyn ja aikaa alkaa löytyä myös ruudun edessä kököttämisee, joten mukava suoltaa kesän keloja cyperavaruuteen.

Kovasti tuntuu ihmisiä yhteiskunnallinen tilanne puhuttavan, Ukrainaa, pakolaisia, isistä ja hallituksen toilailuja, mm. sellaista on informaatioyliannostuksessa ähkivän kansan medialaitteet täynnä, Ja huolestuneilta ihmiset vaikuttavat olevan, pelätään että epäjärjestys lisääntyy ja tulee kaaos.

Kun asiat on järjestyksessä se on kaunista. Mutta mitä järjestykseen tarvitaan?  Hierarkiaa siis arvomaailmaa siis arvostelua, joten avoin ennakkoluuloton keskustelu  on tässä tilanteessa avain.

Minkäslainen järjestys siis hierarkia on tällä hetkellä? Ketä sinä tottelet tai palvelet ? En nyt tarkoita töissä tai harrastuksissa vaan elämässä 24/7. Tai kuka sinua palvelee? Molempia kun tasapainoon tarvitaan. Perheissä nyt ainakin enemmin on ollut jokin järjestys, missä vanhempia totelaan mutta kovin pieniä ja hajalllaan on pyramidit toisistaan. Mitään koko maan kattavaa hierarkiaa ei ole ole olemassa, rahan perässä moni on tietysti, mutta rahalla ei ole moraalia eikä ole sen rengilläkään, joten rahan varaan ei todellista ja kestävää arvojärjetystä rakennetta.

On tyhmää pelätä kaaosta sillä se on jo täällä. Ihmisten on vain tajuttava, että mitään yhteiskunnallista maan kattavaa järjestystä ei moneen sukupolveen ole ollutkaan. On vain demo,siis  koe-eläinpuistonssa elävien hajotuskoe, joka on onnistunut parhaiten harvaan asutuilla alueilla pohjolassa, näissä demokratian mainostaulumaissa.

Huomenta ja tervetuloa

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Sivut

Kommentit (18)

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11580
Keijona
Kun asiat on järjestyksessä se on kaunista. Mutta mitä järjestykseen tarvitaan?  Hierarkiaa siis arvomaailmaa siis arvostelua, joten avoin ennakkoluuloton keskustelu  on tässä tilanteessa avain.

Minkäslainen järjestys siis hierarkia on tällä hetkellä? Ketä sinä tottelet tai palvelet ? En nyt tarkoita töissä tai harrastuksissa vaan elämässä 24/7. Tai kuka sinua palvelee? Molempia kun tasapainoon tarvitaan.

Minä palvelen jonkin verran omia pieniä lapsiani ja pyrin joskus tottelemaan vaimoa. Muutoin minulla ei juuri auktoriteetteja ole, paitsi tietenkin laillinen esivalta jolle ei ole vaihtoehtoa olla tottelematta. Tietysti maksavalla asiakkaalla on aina tietynlainen valta tekemisiini mutta niissäkin kyse on vapaaehtoisesta ja molempia hyödyttävistä liikesuhteista joissa hyödykkeitä vaihdetaan sovitun mukaisesti, joten se ei varsinaista vallankäyttöhierarkiaa muodosta. Lapsiin minulla on toistaiseksi jonkinlainen uskottava auktoriteettiasema kun ne ovat vielä niin pieniä. Muutama palkkatyöntekijäkin on komenneltavana, joskin pätevinä ammattilaisina he osaavat yleensä tehdä työnsä parhaiten kun en siihen liikaa sekaannu joten osakseni jää lähinnä ylätason organisointi siitä kuka mistäkin vastaa. Iso osa tehtäviäni on palvella työntekijöitä niin, että heillä on mahdollisimman selvät nuotit ja vähän esteitä työn suorittamiseksi ja että palkat yms. juoksevat ajallaan.

Nautin vapaudesta ja itsemääräämisoikeudesta suuresti, vaikka erittäin sopeutuvaisena persoonana olen pärjännyt ihan mukavasti myös erilaisissa tiukankin valta- ja käskyhierarkian organisaatioissa, kuten armeija ja valtion suuri tutkimuslaitos. Silti itsenäisyys ja riippumattomuus on minulle eniten onnea ja iloa tuova elämäntapa. En myöskään kaipaa hierarkioita suuremmin, ne yleensä vain hankaloittavat asioiden hoitamista. P2P toimii parhaiten kaikessa kun ihmisten vuorovaikutuksesta puhutaan.

Keijona
Seuraa 
Viestejä11498
Ab Surd Oy

Nautin vapaudesta ja itsemääräämisoikeudesta suuresti,

On hienoa että on jotain minkä puolesta taistella tai jotain mitä vastaan suojautua, siitä saa helposti elämälleen tarkoituksen, ja sehän monelle riittää. Itse en ole kovin suojautuvainen tai motivoitunut rakentelemaan muureja,koska pohjois-korean mallista minulla on vain vähän puolueellista tietoa ja vaikka kilpikonna kaverilla lemmikkinä joskus olikin, en senkään tyyliä omakseni omaksunut.

Hankalaksi tai epämukavaksi kyllä koen asioita, kuten kollektiivisen tunnetilan määrätyissä ryhmissä. Varsinkin jos niissä  hedonistinen kiima ottaa yli yhteisöllisyyden ja näissä tilanteissa yritän ymmärtää tilanteen syitä ja motiiveja. joissa kyllä riittää ihmettelemistä. Lapset on hyvä syy olla ajattelematta lyhytnäköisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
karahka
Seuraa 
Viestejä1112

Jossain puhutaan uudesta ajasta, joka olisi ymmärryksen aika. Maailmassa on kyllä mietittävää ja ymmärrettävää ikuisesti. Maailmankaikkeus on ikuinen ja ääretön.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644

Joo, maailma tarvii revoluution. Ihmiset ei helposti vaadi sitä kun pelkää menettävän sen mikä heillä jo on. Olenko muuten ainoa joka on huomannut joittenkin sadistien ja narsistien nauttivan ihmisten satuttamisesta henkisellä tasolla?

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Vierailija

deepndark kirjoitti:

Joo, maailma tarvii revoluution. Ihmiset ei helposti vaadi sitä kun pelkää menettävän sen mikä heillä jo on. Olenko muuten ainoa joka on huomannut joittenkin sadistien ja narsistien nauttivan ihmisten satuttamisesta henkisellä tasolla?

Minä olen ollut monta vuotta siinä käsityksessä että sadistin määritelmä on nimenomaan sellainen henkilö kuka nauttii muiden ihmisten kärsimyksestä.

Tuhmeliini
Seuraa 
Viestejä403

Uusi maailmanjärjestys on käytännössä jo tässä ja nyt uutta odotellessa entisiäkin on tullut ja mennyt läpi ihmishistorian. onko tämä nykyinen hyvä vai huono vastaus vaihtelee minusta ei kovin hyvä. tasavertaisuutta jos halutaan maailmaan niin se menee niin että vähäosaiset saavat pikkasen lisää hyvinvointia ja yltäkylläisyydessä rypeviltä otetaan vaan kovasti panevat hanttiin kuten teen minäkin. suomalaisilla on ollut mistä ottaa se on nähty tätä eeuusekoilua seuratessa. globalisaatiossa on ilmennyt kasvukipuja mutta se vyöryy kuin lumipallo mahdoton pysäyttää.

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654

Keijona kirjoitti:

Ketä sinä tottelet tai palvelet ?

Ketään ei tarvitse totella. Töissä yritän palvella työyhteisöä. Kotona yritän pitää puolison tyytyväisenä. Muuten olelen kuin Ellun kanat.

Raha ei merkitse juuri mitään. Palkalla hoidetaan välttämättömät kulut ja kulutetaan aivan niin paljon ja enemmäkin kuin oikeasti tarvitaan. Loput säästetään ja sijoitetaan.

Minua ja toimiani palvelee aivan kaikki mahdollinen infra. Kaupat on, tiet ja liikennevälineet on, liikuntapaikat on, kirjastot on, terveydenhuolto pelaa jne. Mitään ei puutu.

Tätä kontekstia vasten on hiukkasen vaikea ymmärtää kaikkea sitä maailmantuskaa tai suomentuskaa, mitä nyt joissain piireissä koetaan. Työttömien ja matalapalkkaisten ahdingon ymmärrän kyllä, mutta muuten...

We're all mad here.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644

ksuomala kirjoitti:

deepndark kirjoitti:

Minä olen ollut monta vuotta siinä käsityksessä että sadistin määritelmä on nimenomaan sellainen henkilö kuka nauttii muiden ihmisten kärsimyksestä.

Niinhän minä sanoinkin omassa postauksessa.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Keijona
Seuraa 
Viestejä11498

abskissa kirjoitti:

Ketään ei tarvitse totella.

Niinpä,hassua.  tilanne ei voi olla tasapainossa jos on 24/7 palvelun kohteena mutta ei tarvitse palvella ketään. 

Onhan suomessa olemassa hierarkisia järjestelmiä, mutta yhteiskunnan ulkopuolelle. Hare Krisnoilla on hyvinkin kurinalainen järjestelmä jossa jokaisella on oma paikkansa. Moottoripyöräjengeillä on  todennäköisesti kovin  arvojärjestys ja samaan aikaan jäsenmäärät suurempia kuin muissa hierarkioissa.Useimmat tuntemani miehet muistelevat erityisellä lämmöllä armeija aikaa, olisiko syy siinä, että armeijassa pääsee kokeilemaan elämää hierarkiassa. Järjestys luo turvallisuuden tunnetta, ja onhan tiedelehden artikkeleissakin todettu että ihmisen onnellisuudelle on tärkeää olla osana jotain suurempaa.

Narsismi ja sadismi vaikuttavat useimmin puhkeavan henkilöillä joille yksityisyys on hyvin tärkeää, omassa yksinäisyydessä on helppo kieroutua ajattelemaan että minä tiedän kuinka asiat on ja kuka minä olen ja heti kun joku yrittää livenä palauttaa maanpinnalle, niin paetaan ruudun yksityisyyteen ja poimitaan valtavasta tarjonnasta omaa arvomaailmaa hivelevä selkääntaputus..  Ei hyvinvoiva onnellinen ihminen halua vahingoittaa muita vaan enemmänkin huolehtii muiden hyvinvoinnista ja kehityksen suunnasta.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä44702

Keijona kirjoitti:

abskissa kirjoitti:

Ketään ei tarvitse totella.

Niinpä,hassua.  tilanne ei voi olla tasapainossa jos on 24/7 palvelun kohteena mutta ei tarvitse palvella ketään. 

Onhan suomessa olemassa hierarkisia järjestelmiä, mutta yhteiskunnan ulkopuolelle. Hare Krisnoilla on hyvinkin kurinalainen järjestelmä jossa jokaisella on oma paikkansa. Moottoripyöräjengeillä on  todennäköisesti kovin  arvojärjestys ja samaan aikaan jäsenmäärät suurempia kuin muissa hierarkioissa.

Moottoripyöräjengeissä on myös selvästi suurempi osuus sosiopaatteja (esim narsisteja ja psykopaatteja) kuin normalipopulaatiossa. 

Keijona
Seuraa 
Viestejä11498

jussipussi kirjoitti:

Keijona kirjoitti:

Moottoripyöräjengeissä on myös selvästi suurempi osuus sosiopaatteja (esim narsisteja ja psykopaatteja) kuin normalipopulaatiossa. 

Saanko tiedustella perustuuko mielipiteesi median luomaaan mielikuvaan vai sisäpiirin tietoon ?

Tuhmeliini
Seuraa 
Viestejä403

jussi ehkä yleistää helvetin enkeleiden bandidosien ja kanonbaltsien tsydeemit koskemaan kaikkia jengejä ylivoimaisesti suurin osa maailman prätkäjengeistä on ihan tavallisia motoristeja. tässä lista pahimmista mätämunista https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_outlaw_motorcycle_clubs

jussi ei ole yksin pahojen aavistustensa kanssa http://www.snopes.com/media/notnews/motorcyclegang.asp

mä oon sitten varmaan ton perusteella pahis kun omistan parisenkymmentä prätkää

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654

Keijona kirjoitti:

Tuostapa en ole samaa mieltä.

Sittenhän vasta asiat ovatkin tasapainossa, kun ketään ei ole pakko palvella. Silloin voi toimia täysin tasapainoisesti oman tahtonsa mukaan.

We're all mad here.

Vierailija

deepndark kirjoitti:

ksuomala kirjoitti:

deepndark kirjoitti:

Niinhän minä sanoinkin omassa postauksessa.

Elikkäs et ole ainoa etkä edes ensimmäinen asian huomannut. Näin rautalangasta väännettynä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat