Työvoimatoimiston palvelut retuperällä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Aloitan tästä uuden ketjun:

Työvoimatoimisto se vasta varsinainen byrokratian linnake on.

Jäin tammikuun alussa työttömäksi ja kävin heti työvoimatoimistossa. Olen maksanut liiton työttömyysvakuutusmaksua 10 vuotta.

Tein virheen, kun en hakenut työvoimatoimiston "Terveesti työelämään -kurssille", koska siinä oli maininta, että se on suunnattu etupäässä alle 30 vuotiailla. Työkkäri tarjosi minulle, yli 20 vuotta IT alalla työskenneelle töitä kaupungin puutarhayksikössä Ihan pokkana

Täytän tänä vuonna 40v ja hain yhdelle toiselle kurssille, mutta sepä ei Työkkärille kelvannutkaan, vaan määräsivät 3kk karenssin, joka raukeaa vasta, kun olen ollut 3kk töissä tai kurssilla. Kyllä pistää uskon järjestelmään rajusti lujille. Virastoa viraston päälle. Soitto liiton työttömyyskassaan ei auttanutkaan mitään Kaikki byrokratia on työvoimatoimiston ansiota

Työttömäksi jäävän pitäisi saada työvoimatoimiston järjestämä kurssi, jossa esitetään kaikki sudenkuopat.

Nyt olen hakemassa töitä ja elän sosiaaliturvan varassa erittäin niukkaa elämää. Työvoimatoimisto on mielestäni surkein työllistäjä tässä maassa. Se elättää vain omat virastobyrokraattinsa.

Perkele.

Sivut

Kommentit (43)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Olen samaa mieltä Leukan kanssa. Jos et ole jo syrjäytynyt, niin työkkärin "palvelujen" jälkeen varmasti syrjäydyt!

Olen itse ajatellut työllistää itseni perustamalla samanlaisen "työvoimatoimiston" kuin mitä työkkäri on. Tämä on hyvin helppoa. Vuokraan toimiston pöydän ja -tuolin enkä anna minkäänlaisia palveluja kenellekään, töistä nyt puhumattakaan.

En voi kuin ihmetellä työkkärin funktiota. Tiedättehän kaikki ne urbaanilegendat että jollekin kaverin kaverin kaverille oli oikeasti käynyt niin? En ole koskaan kuullut mitään urbaanilegendaa edes henkilöstä, joka olisi työllistynyt työkkärin kautta.

Minulla oli ilo ja kunnia valmistua suoraan kortistoon 20.5. Työvoimaneuvojalle pääsen jo 21.8. Hurraa!!! Lisäksi ensikäynnilläni työkkäristä saamani neuvonta oli virheellistä. Asia onneksi korjautui KELAssa ja jopa minun edukseni.

Hämmentää.

Vierailija

Kun olin ollut 20 vuotta suoraan valmistumisestani työelämään töissä, ei sitä todellakaan tiedä hevon paskaa työkkärin, kelan, sosiaalitoimiston, ammattiliiton työnjaosta

Kaikki se raha, jonka olen liiton työttömyyskassaan ei hyödytä minua nyt yhtään yhden työvoimatoimiston kanssa tapahtuneen koulutusvirheen takia, jota yritin kyllä korjata ja perustella.

Yhteenkään mieheen en ole törmännyt koko puolen vuoden aikana. Vanhahkoja haahkoja vain, jotka tykkää kumileimasimen käytöstä ja nuorempien pompotuksesta.

MIKSI IHMEESSÄ NOIN TÄRKEÄÄ ASIAA TYÖTTÖMYYSKOULUTUKSESTA EI PAINOTETTU HETI ENSIMMÄISELLÄ KÄYNNILLÄ

Toisella käynnillä kaikki oli jo pielessä. Ette usko, kuinka monta lomaketta olen täyttänyt ihan turhaan asian korjaamiseksi.

Vierailija

Itsetunto ei antanut periksi lähteä perkaamaan pusikoita peruskoululaisten ja opiskelijoiden kanssa. Työkkärin sopuhomma se oli, mutta nyt on turha kitistä.

Sitäpaitsi miten olisin tiennyt olevani väärässä koulutusputkessa, ennen sitä toista tapaamista, jossa karenssi määrättiin....

Vierailija
Leuka
Itsetunto ei antanut periksi lähteä perkaamaan pusikoita peruskoululaisten ja opiskelijoiden kanssa. Työkkärin sopuhomma se oli, mutta nyt on turha kitistä.

Näin se sosiaalidemokratia toimii.

Vierailija

Suomessa ei katsota ihmisen elämäntilannetta, vaan pykäliä. Pykälillä voidaan perustella mikä tahansa päätös, sen verran yleistävä lainsäädäntö on.

I hate työvoimatoimisto !

EIhän niillä siellä oo ees oikeita töitä välitettävänä, kun kaikki menee nykyään headhuntereiden ja internetin hakuvahtien kautta. Yhtään työpaikkailmoitusta en ole työkkäristä saanut, johon olisin viitsinyt edes vastata.

Sensijaan varmaan sata hakemusta on lähtenyt www.oikotie.fi, monster.fi yms kautta ja olen ollut lähellä saadakin paikan. Onneksi huomenna ja torstaina on taas oikeat haastattelut

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Leuka

Sitäpaitsi miten olisin tiennyt olevani väärässä koulutusputkessa, ennen sitä toista tapaamista, jossa karenssi määrättiin....

Ok, noi on vähän tollasia juu. Itsekin joskus sain karenssia. kuin kerran oli työkkärinlistoilla.

Vierailija

Itse näkisin asian niin, että työvoimakoulutus ja -osoituslotto on rangaistus työttömyydestä. Näiden virkailijoiden tehtävä ei ole auttaa työtöntä vaan kannustaa hänet hankkimaan töitä.

Yleisesti ottaen siinä vaiheessa, kun huomaa, että päivät menee jossain huuhaakoulutuksessa ja/tai orjatyössä, niin on jo liian myöhäistä. Mutta tämän takia maksamme veroja, jotta riittää rahaa täysin turhaan työvoimakoulutukseen ja siihen liittyvään byrokratiaan.

Vierailija
JW
Itse näkisin asian niin, että työvoimakoulutus ja -osoituslotto on rangaistus työttömyydestä. Näiden virkailijoiden tehtävä ei ole auttaa työtöntä vaan kannustaa hänet hankkimaan töitä.

Yleisesti ottaen siinä vaiheessa, kun huomaa, että päivät menee jossain huuhaakoulutuksessa ja/tai orjatyössä, niin on jo liian myöhäistä. Mutta tämän takia maksamme veroja, jotta riittää rahaa täysin turhaan työvoimakoulutukseen ja siihen liittyvään byrokratiaan.

Amen. Tosi tekstiä.

Vierailija

Ihan maalaisjärjellä luulisi työvoimatoimiston päätarkoitus olla tukemassa työttömäksi jäänyttä kaikin mahdollisin ohjein ja keinoin.

Nyt byrokratia on ihan Neuvostoliiton tasoa ja työn saaminen työvoimatoimiston kautta on tutkitustikin aivan ala-arvoista.

Miksi näin

Maailma on joskus ihan päälaellaan

Kutunluu
Seuraa 
Viestejä761
Liittynyt11.9.2007

Kansalaispalkkahan se olisi hyvä, mutta aina törmää siihen samaan argumenttiin, että "kuka maksaa"?

Itse aiheeseen liittyvä kirja:

Optimisti

Työkkärin tädit ja sedät osaavat kyllä tehdä elämästäsi helvettiä, varsinkin nykyään---TÄSSÄ yksi syy, miksi.

Virastot ovat semmoisia, että niiden kanssa pitää myötäillä, muttei kuitenkaan myöntää mitään...toisaalta juurikin nykyään tuo uudiskielinen sana kannustavuus on jotakin tosi morbidia...

Kafkamainen painajainen nykyään koko instituutio.

Vierailija
Leuka
Ihan maalaisjärjellä luulisi työvoimatoimiston päätarkoitus olla tukemassa työttömäksi jäänyttä kaikin mahdollisin ohjein ja keinoin.

Ainakin Tampereen työvoimatoimisto suuntautui muutama vuosi sitten työnantajien palvelijaksitunnuksella "kaikki firmojen puolesta!"

Nyt byrokratia on ihan Neuvostoliiton tasoa ja työn saaminen työvoimatoimiston kautta on tutkitustikin aivan ala-arvoista.

NL:n työnvälityksestä kaikki saivat varmasti töitä.

Miksi näin

Maailma on joskus ihan päälaellaan

Vierailija

Sain kerran työpaikan työttömyystoimiston kautta. Silloinkaan en saanut sitä tiskiltä, vaan ilmoitustaululla oli pieni käsin kirjoitettu lappu, jossa sanottiin, että posti kaipaa viikonlopputyöntekijää. Tästä historiallisesta tapahtumasta tulee syksyllä kuluneeksi 20 vuotta, ja olen vieläkin samassa työssä.

Vierailija

Jos aikoo työkkäriä rahastaa, niin sitten tulee tyytyä työkkärin ehtoihin. Ei pitäisi olla vaikeata ymmärtää.

Ei siellä ole pakko käydä. Sitä voi hankkia itselle vaikka työpaikan moisen ajantuhlauksen sijaan. Tai menee vaikka hjelppimään sukulaisia remontissa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat