Triptylin lääkityksestä..

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Sain tänään Triptylin reseptin.
Määrätty Fibramyalgiatyyppisiin kipuihin.
Tuotetta ei ole vielä edes ostettu ja kiinnostais tietää muiden kokemuksia valmisteesta.

Jotain täältä löysin..
Triptylin ja alkoholi, .. Masennuslääkkeiden sivuvaikutukset..

Fibramyalgiasta on pitkä ketju, kait ketjuja mutta viimeisimmässä alettiin kinata jo uskomuslääkinnästä enkä jaksanut kahlata niitä horinoita läpi missä maailmanlopun saarnaajat kokee ihmeparantumisia kun mulla ei ole kyse luulotaudista.

[size=50:257qxmyz]As-oireistooni liittyy alhainen kipukynnys. On yliherkkä tuntoaisti. Oon ollut ihan koko ikäni alusta asti sellainen kitisijä kun sattuu ja sattuu. Autistinen veljeni oli vielä vakavammin kipeä. Hän huusi lapsesta asti yökaudet kipujensa kanssa. Äite hieroi tenulla velipojan kinttuja ja minä vaikersin hiljempaa omia vaivojani. Autistinen mutsi itte veteli särkylääkkeitä, tuolloin lapsuudessani Optimaalia.

Perheen kaks muuta, neurolgisesti tyypilliset tuhahteli "luulotautia" ja ties mitä. "Oma vika" *auts*

Kukaan ei vielä tiedä tarkoin mikä on autismin kirjon oireyhtymien takana. Sieltä voi löytyä eri vaikuttimia mutta silmiinpistävää on aistipoikkeamat, myös tuntoaistissa ja kipukynnys voi olla niin alhainen ettei tarvitse ees koskea kun tunnistaa liikkeen lähellään. Sitten kun sattuu oikeesti niin hermot on kivusta riekaleina ja elämä on yhtä kidutusta.

Minulla oli aikoinaan rajut kk-kivut ja ne invalidisoi. Niihin oon syönyt särkylääkkeitä, niihin kokeiltiin kerran jotain e-pillereitäkin mutta etupässä oon yrittänyt luomuhoitaa liikkumalla ja luonnonlääkkeillä, vitamiineilla, hivenaineilla, jne.
Vältän kemikaaleja mutta kun ihminen on oikeen kippee niin vaihtoehdot käy välillä vähiin.

Eilen oli aamusta aika mukava olo ja siivosin kotini.
No.. tänäaamuna olikin sit taas niin kaameeta. Sen mitä yölliseltä heräämiseltä ja katkonaiselta nukkumiselta sain mukalevättyä kun sattui niin perkeleesti taas joka puolelle. Niskasta varpaisiin. Niska niin jumissa että pienikin liike saa kipinät sinkoilemaan kaikkialla ja vedet kihahtaa silmiin *auts*. Raajojen liikuttaminen samoin. Polvia kun koittaa koukistaa niin niveltaipeen jänteissä kimoilee kipu.
Kaikkialla kehossa kyttää kipu kun koittaa liikkua. Välillä alkaa ajatuskin liikkumisesta sattua. Niin syvään in iskostunut elinikäinen sattuminen.

Neurologista se voipi olla osin ja psyykkisestikin oireilee mutta kun siitäkin huolimatta vääntäydyn ylös ja liikkeelle, puren hampaat yhteen ja pyyhin vetet silmistä, könyän pyörän selkään tähtien sinkoillessa yltympäri polvitaipeita.
Välillä oon niin rampa ettei onnistu edes portaiden laskeutuminen puhumattakaan että mihinkään lähtis ja niin sitä sitten koittaa vaivasena kaakertaa kaappeja koluten että sais kyhättyä päivämurkinaa kun ei ees kauppaan pääse.[/size:257qxmyz]

Nyt mulla on meneillään hoitona "kootut teokset", kun omalääkäri ei ole pyynnöistä huolimatta laittanut mihinkään kokesiin, esmes reuma, kihti, tjms.
Enkä saanut häntä kiinni enää edes puhelimella, ehkä hyvä niin kun toinen lääkäri kirjoitti reseptin puhelinkeskustelun perusteella. Näkeehän hän potilastiedot monitorista.
Oon siis pakosta koittanut vaikka mitä.
Nyt otan aamuisin D-ja B-vitskun, magnesiumin, kromin, kalsiumin. On Althryl valmiste ja MSM:kin nyt testissä. Ibubrofeiinia myös. Oon sitä Neon suosittelemaa Karnosiiniakin alkanut vedellä. On Anti-vir luontais antibioottinenkin valmiste. Omega kapselit ja joku niveljuttu myös mitälie levähommelia.
Valkosipuliakin koitan päivittäin sisällyttää ravintooni, jossa yritän pitää mukana vihreetä, punaista keltaista vihannesta, flavonoideja.
[lis.]Unohdin Sirdaludit, nekään ei auta mitään. Xanor rauhoittavia en syö tähän vaivaan. Ne säästän vain pahojen päivien varalle ja liekö niistä apuakaan. Ne on kuitenkin niin lamaannuttavia ettei käy. Mä en aio olla mikään kuolaava zombie joka alkaa katkokävellä ja paisuu muodottomaksi. Never ja ever! Oon mieluimmin piru naiseks! Kipee ja kiukkuinen.[/lis.]
Hiilarit on minimissä ja ruista etupäässä.
Tänään tein uuniohrapuuroo ja Talkkunaa mustikoilla, yms. popsin. Siis ei vehnää, ei perunoita, ei riisiä. Sokeria vaan vähän ja sekin etupäässä ruokosokrua. Ei valkaistuja ylijalostettuja pilailuravinteita. Oon ikäni koittanut välttää moisia ja nyt oon siis ollut tupakoimattakin jo yli vuoden. Alkoholia käytän satunnaisesti ja vähän. Lähinnä olutta. Ei kovin terveellistä ja voin olla ilmankin, silti oon niin *tun kipee että tää on yhtä painajaista välillä. Välillä on kivuttomampia päiviä mutta täysin kivutonta en ees muista. Liekö ollutkaan ikinä?

Eikä saatana vieköön auta ei niin mitään! PERKELE!

Nyt aion kokeilla tuota Triptyliiniä.
Kokemuksia.. ja jos on haittavaikutuksia niin mikä ruokavalio? Mitä muita lääkkeitä? Yms?
Kaikki vertaisapu/tuki otetaan kiitollisuudella vastaan..

Kivun kanssa oppii elämään.
En mä huumoritta elä. En o masentunut tms. Mutta käyhän se stna hermon päälle kun on pitkään jumissa ja olo vaan pahenee.
Nyt lähden vinttaamaan zykkelillä kauppaan että saan safkaa ja sit taas koitan sinnitellä täällä kotosalla kun ei kasvimaallekkaan viitti lähtee konkkaan kun keli on huono.

Odotan innolla että junioriosasto kiidättää pillerilähetyksen jossakin mutkassa kun ehtii kiiruiltaan.
Hirvittää vaan että uskaltaakos niitä ottaa..

Jos tulee vielä kipeemmäks?

ps.
Varoitus! Turhanpäiväiset kiusanhenget pysykööt pois edes tästä ketjusta, kipu sinällään jo *tuttaa niin ettei kenenkään tartte lisätä ärsytystä.
Ei ole mitään järkeä nälviä aina!
Jossain muualla kiitos.

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Niinsiis.. prosessi jatkuu, aoin selvityttää mistä nää vaivat johtuu.
Pakko vaan koittaa jollakin saada oma olotilansa siedettäväksi. Samalla toki muidenkin..

Vierailija

Mää täällä venaan kovat piipussa kaikki trollei ja kivuttomii kommentoimaan, hu-huu..
Lähti nyt meneen pullo suamalaista rommia.. jii-haa!

Ei satu just ny!
Ainakan mua..
Kohta mä rupeen riahuun päissäni.
Yltiöliperaalilla itselääkinnällä on sivuvaikutuksia. *hiks*

Vierailija

Triptyliä käytetään kai kipukynnystä nostamaan. Ensimmäisiä kertoja törmäilin siihen psykiatrisessa sairaalassa kirjoitellessani, mutta kuuluu se nykyiseen työhönikin, nimenomaan kipukynnyksen nostajana käyttävät. Löytyisköhän vertaisryhmiä tuotenimellä? God Luck!

Selkäni on kipeä ja jalat köpöt heti aamusta. "On niitä muitakin vaivoja", sanon niille, jos alkavat turhan paljon huomiota vaatia. Ajattelen, että jonain aamuna se aurinko vasta nouseekin. Ja ilma tuoksuu kesäaamulta joka aamu. Siihen asti yritän vähentää lääkkeitä sen kun kerkiän. Saapas nähdä.

Lykkyä!

Vierailija
Pönni
Mää täällä venaan kovat piipussa kaikki trollei

Voisitko kertoo asian heti viestin alkupäässä, ei jaksa lukea pitkiä vuodatuksia. Niitai googleta

Vierailija
Pönni
Tuotetta ei ole vielä edes ostettu ja kiinnostais tietää muiden kokemuksia valmisteesta.

Kokemuksia.. ja jos on haittavaikutuksia niin mikä ruokavalio?

Itse vedän triptyliä migreenin estolääkkeenä joka ilta. Silti päänsärkyjä ja näköhäiriöitä on aina silloin tällöin.
Tuli mieleen, että sulla saattaa olla kroonistunut kipu, jolloin aivot lähettää kipusignaalia lähes jatkuvalla syötöllä. Kehitä askareita, joissa aivot joutuvat täysillä keskittymään muuhun kuin kipuun, niin kivun pitäisi ainakin hieman hellittää. Suosittelen ajan varaamista jollekin kunnon neurologille.

Vierailija

Vulvodyniaan ajoittain olen syönyt Triptyl 25 mg. Sivuoireita: ummetus, suun kuivuminen, lievä tokkura (joka vähenee jos syö säännöllisesti), pidemmässä käytössä sydämen nakutus (ainakin itselläni).

Hyviä puolia: seuraavana päivänä saattaa olla oireeton kivuista tai mitä nyt itse kullakin hermoperäisenä kiusana onkin. Uni tulee messevästi noin 2 t ottamisen jälkeen (jos ei syö kuin ajoittain). Omat päänsärkynikin ovat tainneet vähentyä lääkitystä käyttäessä.

Alkoholia ei voi käyttää yhtäaikaa Triptylin kanssa.

Vierailija
Totti99
Pönni

Kokemuksia.. ja jos on haittavaikutuksia niin mikä ruokavalio?

Itse vedän triptyliä migreenin estolääkkeenä joka ilta. Silti päänsärkyjä ja näköhäiriöitä on aina silloin tällöin.
Tuli mieleen, että sulla saattaa olla kroonistunut kipu, jolloin aivot lähettää kipusignaalia lähes jatkuvalla syötöllä. Kehitä askareita, joissa aivot joutuvat täysillä keskittymään muuhun kuin kipuun, niin kivun pitäisi ainakin hieman hellittää. Suosittelen ajan varaamista jollekin kunnon neurologille.

Kiitos neuvosta.

Vierailija
fenomenologi
Pönni
Mää täällä venaan kovat piipussa kaikki trollei

Voisitko kertoo asian heti viestin alkupäässä, ei jaksa lukea pitkiä vuodatuksia. Niitai googleta

Itte kirjoittelit vastikään ihan soseessa tänne, jummarrusta muillekin. Tajuat kyllä ettei tuo ollut oleellisinta kirjoituksessa. Varsinainen asia on sanottu otsikossa ja alussa.

Vierailija
Qadesha
Vulvodyniaan ajoittain olen syönyt Triptyl 25 mg. Sivuoireita: ummetus, suun kuivuminen, lievä tokkura (joka vähenee jos syö säännöllisesti), pidemmässä käytössä sydämen nakutus (ainakin itselläni).

Hyviä puolia: seuraavana päivänä saattaa olla oireeton kivuista tai mitä nyt itse kullakin hermoperäisenä kiusana onkin. Uni tulee messevästi noin 2 t ottamisen jälkeen (jos ei syö kuin ajoittain). Omat päänsärkynikin ovat tainneet vähentyä lääkitystä käyttäessä.

Alkoholia ei voi käyttää yhtäaikaa Triptylin kanssa.

Hyi noita sivuoireita!
En ole hakunut lääkettä vielä, epäröin. Mua pelottaa kaikki lääkkeet jotka vaikuttaa aivoihin ja aika paljon on mainittu mahdollisia sivuvaikutuksia..
Taidan mennä norkoomaan vaan tutkimuksiin.

Tänään treffasin vaihdevuosi-ikäisen tuttuni ja samansorttiset oli hänen vaivansa.
Ettei vaan hormonitoiminnan heilahtelutkin vois vaikuttaa?
Vaihdevuosioireeksikin mainitaan nivelkivut ja vaikka mitä.
Kurjaa tää silti on.
Eilinen huikkaaminen toi hetken helpotuksen mutta tänään on tietenkin ollut ankee olo. Kompuroin eilen itteni myös mukkelismakkelis portaikossa polkupyörää suojaan viedessäni joten nyt on vähän lisämaustetta kipuarsenaalissa.. *auts* Onneks ei o luita poikki. Huh.
Se siitä alkoholin käytöstä kivunlievittäjänä! Huono konsti, huonoin valinta.

Nyt btw. kokeilen täällä Mesiangervoa, siinä mainittiin olevan salisyyliäkin; kivunlievitysvaikutus. Jee! Jos se toimii niin apua riittää kun lähistöllä sitä kasvaa valtavat määrät.
Oon jo yhden satsin kuivattanut.
Kerääminen on suoritettava piakkoin ennenkuin kukinta loppuu.

Vierailija
Miss Baker
Triptyliä käytetään kai kipukynnystä nostamaan. Ensimmäisiä kertoja törmäilin siihen psykiatrisessa sairaalassa kirjoitellessani, mutta kuuluu se nykyiseen työhönikin, nimenomaan kipukynnyksen nostajana käyttävät. Löytyisköhän vertaisryhmiä tuotenimellä? God Luck!

Selkäni on kipeä ja jalat köpöt heti aamusta. "On niitä muitakin vaivoja", sanon niille, jos alkavat turhan paljon huomiota vaatia. Ajattelen, että jonain aamuna se aurinko vasta nouseekin. Ja ilma tuoksuu kesäaamulta joka aamu. Siihen asti yritän vähentää lääkkeitä sen kun kerkiän. Saapas nähdä.

Lykkyä!

Tänks! Vertaispalaute on aina jees! Lykkyä ittelles ja.
Ei me periks anneta. Vaikka on kipua, maailma ja elämä on välillä kaunista!

Vierailija

Mitenkähän mahtaisi kipuiluun auttaa jos purisi pajunvitsaa... Siitähän ne aikoinaan nämä aspiriinitkin keksivät. Olisikohan luonnontuote esmes vatsaystävällisempi kuin lääkkeet?

Triptyl tosiaan vaikuttaa aivoihin. Sillä pyritään katkaisemaan kivun aiheuttama reaktio ja että keho unohtaisi koko kipuilutarpeen kun ei kerta aivot reagoi kehon mölinään mitenkään. Näin ainakin itse olen asian ymmärtänyt.

On kaikenlaisia sairauksia joissa keho kipuilee vallan turhaan, esim. ruusun jälkitila on kuulema varsin kivulloinen, jopa vuosikausien hermosäryt.

Että ei ole mitenkään täydellinen tämä ihmisen keho, pikemminkin vähän sinnepäin. Siitä mennään missä aita on matalin eli jotenkuten pysyy hengissä ja lisääntyy. Älykästä suunnittelua...?

Vierailija
Qadesha
Mitenkähän mahtaisi kipuiluun auttaa jos purisi pajunvitsaa... Siitähän ne aikoinaan nämä aspiriinitkin keksivät. Olisikohan luonnontuote esmes vatsaystävällisempi kuin lääkkeet?

Mahtaako sopia ihmiselle sellaisenaan?
Aikoinaan kun olin hetkenaikaa piikana lammasfarmilla niin tein joutoaikoina kerppoja Pajuista ja Maitohorsmista. Lampaille sopivaa hoiva-apetta ankean talven aikaan just salisyylin sanniks jos on tulehduksia, yms.

Vanhalla kansalla on sanontana että "Syöttää pajunköyttä" = valehdella. Ehkei mitenkään liity kasvin lääkinnällisiin ominaisuuksiin? Ehkä pajunkuoressa ei ole pitoa ja köysi katkeaa helposti??? Valheellahan on lyhyet jäljet.

Tänään päätin aloittaa valkosipulikuurin. Laitoin just muutaman kynsilaukan kynnen vesilasiin siivuina antumaan ja kohta nautitsen.

Mä en nyt voi ymmärtää miksi lääkärissä ei ole kirjoitettu lähetettä minkäänmoisiin tutkimuksiin, joissa mitattais tulehdusarvoja.
Vaikka mitä bakteeriperäisiä tulehduksia voi jyllätä kehossa aiheuttaen kipuja kudoksiin ja niveliin.
Jersinia on hyvin yleinen ja sitä saa helposti salaateista ja vihanneksista, raakaravinnosta. Pesen ja huuhtelen kasvikset hyvin ja nautin mangnesiumit yms. mieluiten purkista ettei ole vaaraa vetää sapuskan mukana kaikenmaailman linnunpaskoja yms. Oon keittiöhommissa oppinut hygienia-asioita. Suurtalouskeittiössä salaatit yms. huuhdellaan perusteellisesti niin että silput on saavissa ja letkusta kylmää vettä niin että se valuu yli äyräidensä jonkinaikaa ja on takuulla puhdasta. Ei saa penskat pöpöjä sapuskaan.

Puhtaus on puoli ruokaa ja ruuassa eritoten.

Mä oon koittanut välttää lisäaineita. Koitan valita luomua jos sitä vaan on kohtuuhintaan tarjolla.

Se kyllä mietityttää että mitäköhän kaikkea sitä syö mikä voi vaikuttaa hermostoon jos kasvinsuojeluaineiden mukana saa mm. hyönteismyrkkyjä, joissa yleensä vaikuttava aine on hermomyrky?
Mutta.. en kyllä oikein kallistu mihinkään sellaiseen assina kun oon hermoheikko perinnöllisesti ja lie sit niin että esi-isät jo luolakaudella on saaneet jonkin hermomyrkytyksen joka on vaikuttanut kromosomeihin.

Kipuherkälle ihmiselle vaan kaikki kivulloiset vaivat on ihan hirveitä. Joku "kovis" ei huomaa vaikka olis jalka poikki mutta meikäläinen kituu kun höyhen osuu nilkkaan.

Neurologille on mun ihan turha kuvitella nykyisen terveyskeskuslääkärin kautta päästä.
Terkkarissa kuulemma on niitä kaavakkeita, joilla voi anoa omalääkärin vaihtoa mutta joku tiesi että vaihto voi kestää useita kk:sia. Ja nythän meillä on omalääkäriasema kiinni ja äyttää olevan lääkäri kesälomilla joten suomessa ei kannata olla kipee kuin virka-aikana ja sellaisista taudeista jotka kiinnostaa lekureita ja on halpoja hoitaa kun ei ole sitä yksityistä sairasvakuutusta.

Kyselin eilen meidän nuorilta onko niillä sairasvakuutuksia. Ei kuulemma o. Ne olis pitänyt ottaa ennen syntymää. kaikki vaivat mitä on todettu vaikuttaa vakuutuksen laatuun. Esmes astma ja allergiat suljetaan sen ulkopuolelle ja moni muu.
Vakuutukset on kuulemma niin kalliitakin että samalla rahalla voi käydä tarvittaessa yksityisellä sillointällöin.

Triptyl tosiaan vaikuttaa aivoihin. Sillä pyritään katkaisemaan kivun aiheuttama reaktio ja että keho unohtaisi koko kipuilutarpeen kun ei kerta aivot reagoi kehon mölinään mitenkään. Näin ainakin itse olen asian ymmärtänyt.

Se tuossa nyt itteeni hirvittääkin.
Kun lääke huijaa ja estää kiputuntemukset niin joku tauti voi jyllätä ja runnoa mun kehoni kuolemansairaaks tai mut invana vaik pyörätuoliin.
En mä niitä ala syödä ennekuin on tutkittu kunnolla.

On se kummallista miks ei apteekista saa jotain pikatestejä, bakteeriviljelmähommia, joilla vois ite tsekata virtsa, syki tai verinäytteestään onko joku vaikka Jersiniabakteeri, kun kerran julkiselle puolelle ei saada riittävästi innostuneita ja päteviä lääkäreitä avoimiin vakansseihin.

Ihme holhoomista kun jätetään ihmiset mieluimmin heitteille kuin annetaan hoitaa itse. Tai.. ei hoitaa mutta ainakin olis millä tutkia.
Lääkäriks mä kun en kuitenkaan voi opiskella enää.

On kaikenlaisia sairauksia joissa keho kipuilee vallan turhaan, esim. ruusun jälkitila on kuulema varsin kivulloinen, jopa vuosikausien hermosäryt.

Että ei ole mitenkään täydellinen tämä ihmisen keho, pikemminkin vähän sinnepäin. Siitä mennään missä aita on matalin eli jotenkuten pysyy hengissä ja lisääntyy. Älykästä suunnittelua...?

Osittain niin kyllä. Aivot tuottaa hallusinaatioita, aistiharhoja. Isot tarumat voi jättää kait jälkeensä vahvoja muistikuvia ja on haamusärkyjä. Mm. amputaatiopotilailla on poistetuissa raajoissa haamusärkyjä.

Mä en kuitenkaan vielä tässä vaiheessa susotu puoskaroitavaksi (lisää) kun ei ole edes tutkittu mahdollisia reaaleja pöpöjä, joita voi jyllätä kehossa.

Liikkumistakin pitää harrastaa ettei kuona-aineet jämähdä kehoon.. Huh.. kaikkee tässä täytyy kokeilla kansantanhuista.. mutta ei anoppia sentään. Mä en o niitä tyttöjä. Jonkun appee vois vokotella ja eikun muuripataan naimahan. Siinähän sitä olis kipeelle vastalääkettä. *auts*

Vierailija

Pakko olla erimieltä tuosta anoppiasiasta!

Triptylistä sen verran, että sen vaikutuksen voi vain kokea. Keho reagoi aina yksilöllisesti. Mikä sopii yhdelle ei käy toiselle.

Kenelle on sopinut, on ollut hyvä lääke. Vaikutus alkaa suht nopeasti, annosta voi nostaa vasteen mukaan eikä haittavaikutukset ole päätä huimaavia.

Toisaalta mikäli vaikutusta ei ole tai se ei ole toivotunlainen; ei lääkitystä ole syytä jatkaa.
Mielialalääke pienellä annoksella on käypähoito kroonisen kivun lievitykseen.

Vaihtoehtoja on, mikäli juuri tämä ei sitten natsaa.

Ymmärtääkseni lääkkeen on tarkoitus vaikuttaa juurikin aivoihin. Puhaltaminen pipiinkin tekee sen.

Vierailija
Kaneli
Pakko olla erimieltä tuosta anoppiasiasta!
Mun tyttären vaimokkeen, miniäni äippä saa olla kyllä rauhassa herra miehensä kanssa!

Triptylistä sen verran, että sen vaikutuksen voi vain kokea. Keho reagoi aina yksilöllisesti. Mikä sopii yhdelle ei käy toiselle.

Kenelle on sopinut, on ollut hyvä lääke. Vaikutus alkaa suht nopeasti, annosta voi nostaa vasteen mukaan eikä haittavaikutukset ole päätä huimaavia.

Toisaalta mikäli vaikutusta ei ole tai se ei ole toivotunlainen; ei lääkitystä ole syytä jatkaa.
Mielialalääke pienellä annoksella on käypähoito kroonisen kivun lievitykseen.

Minullahan on ollut jo 80-luvun lopulta Xanor-lääkitys paniikkioireisiin.
Nyt mua vaan askarruttaa että jos vika onkin vaikka bakteeriperäinen taikka vaikka viirus niin oireet hävittämällä voin sairastua yhä vaan vakavammin.

Mitään kun ei ole tutkittu niin en vittis itteeni hutkia.
Tai.. poissuljettu on nyt elimelliset viat. Kroppa on suht eho ja ikäiselleni hyvässä kondiksessa. Peruskuntokin kohtuullinen. Fillarilla painatan ylämäkeäkin vielä pahemmin hengästymättä ja pepu heiluu kun tulee hyvää musaa.
Kivut vaan on sietämättömiä välillä niin ettei voi lähteä ihmisten ilmoille ja pilata muiden fiiliksiä valittamalla.
Kipu invalidisoi niin monella tavalla.

Olis sekin sitten jos kävis ilmi että kyse onkin vain tuntoaistin hallusinaatiosta ja olenkin ehkä kipuskitsofreenikko?!
Ei ole näköaisti, eikä kuuloaistiharhoja mutta on ehkä tuntoaistriharhoja..

Minullahan on tasapainoaistin kanssa todella paha ongelma. Korkeanpaikan kammo on sekin invalidisoivaa kun meen ihan paniikkiin korkeella. Eikä tartte olla ees kovin korkeaa.
Tasapainoaisti aiheuttaa välillä sitäkin että ulkopuoliset luulee mun olevan humalassa kun heitättää. Se on todella kurjaa!
Sukuvika ja nyt jo neljännessä polvessa: Vaarini, äitini, minä, jälkeläiseni.. Jälkimmäinen oli just ulkomailla ja lentokoneessa meinas kuulemma tulomatkalla alkaa paniikkioireet.

Pipiin puhaltamisesta, olis aivan mahtavaa kun muut ihmiset ei *dduilis vaivoista. Se olis sitä parasta psyykkistä hoivaa. Mutta niin se vaan on että kellä on jotain poikkeavaa vaivaa niin siitä saa kuulla ikänsä ja siinä onkin sit raskas lisätaakka. Kaikenmaailman jeesustelijat paukuttaa raamatun luomiskertomuksella päähän ja nillittää, oma vikas syntisäkki! Plääh..

Nyt kittaan täällä valkosipulivettä. Ans kattoo vaikuttaako?

Vierailija

Jokaisella meistä on omat hitsaussaumamme.
Puhallus on yksi maailman tehokkaimmista lääkkeistä ja se kertoo kivun mekanismista paljon oleellista tietoa.

Tasapainoaisti ei voi olla ihan metsässä vielä, mikäli pyöräily onnistuu vaivatta.
Käynti korvalääkärin vastaanotolla saattaisi tuoda apua hyvänlaatuiseen asentohuimaukseen.

Lääkitystä on luonnollisesti turha aloittaa, mikäli ei tiedä, mihin lääkitys on tarkoitettu tai onko se tarkoituksenmukainen. Triptylillä hoidetaan pitkittynyttä kiputilaa - ja sellaisenaan sellainen vaatii jo tarkempaa tutkimusta.

Ennen kivun hoitoa on siis syytä tutustua ensin kipuun.

Mikäli on jo tutkittu - Triptyl vaatii vain kokeilemisen vaivan. Vain otettu lääke auttaa.

Itseäni lohduttaa usein tieto siitä, ettei ulkomaailmassa satu yhtään sen enempää kuin kotonakaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat