Vihdoin juoksu loppuu intissä!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vihdoin! Enää ei tarvitse alokkaan kärsiä hikisistä lenkeistä.

linkki

Tilalle sauvakävely.

Toivottavasti myös rynkystä luovutaan, sehän rasittaa niskaa.

Sivut

Kommentit (68)

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Siis mitä HVettiä?

Varsmiestoimikuntiin hankitaan Nintendo Wii -konsoleitä, joilla on tarkoitus edistää varusmiesten kuntoiluharrastusta.

WTF???

Mitä hemmettiä ne vatipäät nyt oikein meinaa...

Ei saa huutaa alokkaille, ei saa enää juosta!!! Pelailkaa vaan sitä Wiitä ja tulkaa ampumaradalle, jos haluatte.

Nyt tämä reservin aliupseerismies vetää kyllä herneet nenään moisesta uutisesta!

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Vierailija

Jos mortti ei jaksa juosta, niin miten pitäisi pystyä tetsaamaan kaksi minuuttia?

Kassulla meillä oli aamusin noin 20 minuutin aikana aamulenkki ja verryttelyt. Iltasin käytiin sitten kiertämässä sulan maan aikaan pururataa. Talvella punttiksella...

Nyt noi istuu auditoriossa ja videotykillä näyttää kun yks vuorollaan leikkii Wiillä.

Kehitys kehittyy. Kuulostaa siltä, että vemppojen toiveita on kuunneltu.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007
Olli V
Jos mortti ei jaksa juosta, niin miten pitäisi pystyä tetsaamaan kaksi minuuttia?

Kassulla meillä oli aamusin noin 20 minuutin aikana aamulenkki ja verryttelyt. Iltasin käytiin sitten kiertämässä sulan maan aikaan pururataa.

Nyt noi istuu auditoriossa ja videotykillä näyttää kun yks vuorollaan leikkii Wiillä.

Kehitys kehittyy. Kuulostaa siltä, että vemppojen toiveita on kuunneltu.

Niin oli meilläkin, Aukissa oli herätyksestä aamulenkin alkuun aikaakin jotain 8 min.

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Vierailija
JuurikinNiin
Aukissa oli herätyksestä aamulenkin alkuun aikaakin jotain 8 min.
KSE! Kyllä 5 minuuttia pitää riittää.

Vierailija
Barbaari
Jotain akkain vouhotuksia taas.
No, miespuoleisten akkojen myös. Näitä neiti siloposkia, jotka pelkää että tuoksahtavat hieltä iltalomilla.

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008

No jaa, minkäs teet -- juokseminen ei ole parasta mahdollista harjoitusta ylipainoisille alokkaille. Ruotuväen mukaan tarkoituksena onkin välttää rasitusvammoja ja marssimurtumia palveluksen alussa. Juoksulenkit tulevat sitten kuvioihin myöhemmässä vaiheessa.

Ei muuten minun palvelusaikanani mitään säännöllistä aamulenkkiä ollut edes AUKissa. Enpä jäänyt kyllä sellaista kaipaamaankaan.

We're all mad here.

Vierailija

Läskin takia ylipainoiset tulisi laittaa mielestäni laihdutuskuurille jo kutsuntojen jälkeen. Tulkoon sitten paikalle kun ovat kykeneviä.

abskissa
Ei muuten minun palvelusaikanani mitään säännöllistä aamulenkkiä ollut edes AUKissa. Enpä jäänyt kyllä sellaista kaipaamaankaan.
Ehkä olet synnynnäisesti aamuvirkku, mutta moni tarvitsee aamulenkin herätäkseen. Samalla vatsa herää vastaanottamaan aamiaista. Suoraan sängystä jos nousee syömään, ei välttämättä ole ruokahalua.

Vierailija

Linkistä:

Nyt lenkkeily korvataan sauvakävelyllä tai hiihdolla.

Pääesikunnassa jollain viiraa tai sitten tulevaisuuden sodankäynnin tarpeet on analysoitu uudestaan.

Hitto täällä mitään luntakaan talvella ole. Menee sauvakävelyksi. Nato-ulottuvuus varmaan puhuu.

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008
Olli V
Ehkä olet synnynnäisesti aamuvirkku, mutta moni tarvitsee aamulenkin herätäkseen. Samalla vatsa herää vastaanottamaan aamiaista. Suoraan sängystä jos nousee syömään, ei välttämättä ole ruokahalua.

Eipä voisi arvaus virkkuudesta osua enemmän metsään! Ruokahaluja on kuitenkin aina sen verran löytynyt, ettei ole jäänyt aamupuurot lautaselle.

Siitä olen samaa mieltä, että palvelukseen on turha ottaa juoksukyvyttömiä alokkaita. Se, miten heidän palveluksensa pitäisi sitten järjestää, onkin jo vaikeampi kysymys.

We're all mad here.

Vierailija
abskissa
Siitä olen samaa mieltä, että palvelukseen on turha ottaa juoksukyvyttömiä alokkaita. Se, miten heidän palveluksensa pitäisi sitten järjestää, onkin jo vaikeampi kysymys.
Saahan niistä kuskeja ja muuta huoltoväkeä. Toisaalta huoltokomppakian mokien takia kuolee sitten prikaatillisia...

Vierailija
abskissa

Minä en osannut juosta kun menin inttiin, sitten juoksin alokkaana jopa melkein kaikki illatkin, jatkoin juoksemista RAUK:ssa ja sen jälkeen alokkaita paimentaessa. Siihen loppui juoksu, tai ainakin hiihtäminen. Nuorempi poikani menee nyt maanantaina suorittamaan samaa kansalaisvalvollisuuttaan, onneksi hänen kuntonsa on merkittävästi parempi kuin minulla aikoinaan.

Vierailija
Manse
Minä en osannut juosta kun menin inttiin, sitten juoksin alokkaana jopa melkein kaikki illatkin, jatkoin juoksemista RAUK:ssa ja sen jälkeen alokkaita paimentaessa. Siihen loppui juoksu, tai ainakin hiihtäminen.
Tuo oikea tekniikka on tärkeä tekijä. Sykemittarit niille pitäis antaa eikä mitään Wii-leluja. Oppisivat ihmiset juoksemaan oikeilla sykealueilla. Liian kovalla sykkeellä juoksu päättyy seinään.

Myös askellus pitäisi opettaa sulkeistyyliin suurimmalle osalla joukoista.

Entäs sotilaspaini? Siitä ei kai puhutakkaan enää?

abskissa
Seuraa 
Viestejä3654
Liittynyt9.10.2008
Manse

Minä en osannut juosta kun menin inttiin, sitten juoksin alokkaana jopa melkein kaikki illatkin, jatkoin juoksemista RAUK:ssa ja sen jälkeen alokkaita paimentaessa. Siihen loppui juoksu, tai ainakin hiihtäminen. Nuorempi poikani menee nyt maanantaina suorittamaan samaa kansalaisvalvollisuuttaan, onneksi hänen kuntonsa on merkittävästi parempi kuin minulla aikoinaan.

No mutta! Onhan siitä palveluksesta näemmä joillekin hyötyäkin. Mitä tarkoitat, kun sanot, ettet osannut juosta? Minä tarkoitin juoksukyvyttömillä niitä, joiden jalat eivät kestä juoksulenkkejä. Selvästi ylipainoisille juokseminen voi olla suorastaan epäterveellistä, joten ymmärrän kyllä, että palveluksen alkuun haetaan toisenlaisia liikuntamuotoja.

We're all mad here.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat