Tutkimus: työssäkäynti on yksinkertaisesti tyhmää

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Työssäkäynti vie aikaa ja kuluttaa energiaa, joten heillä on vähemmän lapsia kuin niillä, jotka ovat työstä vapaita.

Tulevaisuuden rotu on siis lähinnä työttömien jälkeläisistä koostuva, esim oma perintöni maailmalle.

3 vuotta sitten oli nousukausi, ja yritin värvätä joitakin tuttuja työttömiä töihin. Ei heitä kiinnostanut, vaikka eivät edes kuulleet palkkatarjousta. Yllätyin ja paheksuin.

Nyt olen ollut työttömänä itse ensi kertaa eläessäni, eikä nyt enää tulisi mieleenkään mennä kuin korkeintaan osapäiväiseen duuniin. Koska ne eivät ole kannattavia, niin sitten ollaan ilman mitään. Sitäpaitsi harrastukset vievät aikaa. Onko kukaan ulkomaalainen tai deeku kuollut nälkään tai janoon ? Ei todellakaan, itse asiassa aika pulskassa kunnossa olen itsekin.

Koko systeemi kannustaa tähän. Palkkatuloa verotetaan rankasti ja sosiaalietuudet on hyviä niille, joilla on paljon pieniä lapsia. Pari nuorinta tuli itsekin tehtyä ihan tätä silmällä pitäen.

On todennäköisempää että työssä käyvä kuolee nälkään, saa häädön tai jättää hampaan paikkaamatta, kuin sosiaalitapaus. Meillä on aikaa urheilla ja notkua terveyskeskuksissa. Lapsemme ovat terveitä ja tuntevat vanhempansa. Voin auttaa läksyissä ja opettaa taitoja, esim hitsausta, muurausta, tennistä ja puutöitä.

Mutta jokin sisälläni sanoo että tämä kaikki on väärin. Toisaalta ääni käy viikko viikolta etäisemmäksi. Ei epäuskottavammaksi, vaan kaukaisemmaksi.

Maahanmuuttajilla on usein 6-8 lasta, mikä turvaa toimeentulon lisäksi vanhuuden. Miehet voivat perustella tilansa itselleen, etteivät he saa töitä, koska heitä syrjitään. Minä taas tiedän etten saa töitä koska olen laiska enkä kunnioita auktoriteetteja. Sen tiedon kanssa on vaikeampi elää, ja harkitsenkin vapaaehtoistyötä. Mistä semmoista saa?

Lopettakaa nyt ainakin valtion velanotto, koska meitä on niin paljon. Velkaraha vaan lisäisi meidän määrää. Olen Suomen Järjestelmän Tuote. Kutsun tätä tutkimukseksi, koska tieto on omakohtaista ja totta.

Kommentit (14)

Vierailija

Kun ikuisen talouskasvun illuusio hajoaa käytännön esimerkkeihin sen toimimattomuudesta, varmasti myös työssäkäynti menettää hieman arvoaan.
Ei täältä työt lopu, kadut on lakaisematta, epäkaupalliset propagandat ripustamatta, ovenpielet hiomatta, kukat kastelematta ja vanhukset hoitamatta kunnolla. Töitä kyllä on, mutta se järjestely miten työt on jaettu, kuka siitä hyötyy ja onko töillä pidemmällä aikavälillä yhtään mitään merkitystä, on eri asia. Koneistetussa pieniväestöisessä yhteiskunnassa ei yksinkertaisesti riitä mielekkäitä tai hyödyllisiä töitä kaikille. Sen takia meillä on valtava hallintobyrokratia, joka turhalla paperityöllä työllistää kymmeniä tuhansia näennäisesti.
Työnteko on yliarvostettua, se on yhteiskunnassamme nostettu lähes kaiken yläpuolelle: vapaa-aika, tervys ja perhe ovat uhrattavissa uralle ja tälläinen uhraus jopa katsotaan jotenkin järkeväksi tai kunnioitettavaksi - hah sanon minä. Totta kai työtä on tehtävä, jotta ruuantulo, koulutus ja terveydenhoito pelaavat, mutta lähes kaikki työ mikä on näiden perustarpeiden ulkopuolella on usein melko turhaa ja turhaan ympäristöä kuormittavaa. Ei ole mikään häpeä olla työtön, jos tekee mielekkääksi kokemia ja mahdollisesti muidenkin oloa parantavia asioita ajallaan. Kulttuurin luominen, ajatusten jakaminen, vapaaehtoinen ihmisten auttaminen, roskisdyykkaus, restaurointi jne. ovat kaikki hyödyllisiä tehtäviä, jotka eivät kuluta luonnonvaroja ja tuovat hyvinvointia yhteiskuntaan.

Se miten nykyinen sosiaalihuolto on järjestetty todella kannustaa joko täyspäivätyöllisyyteen tai työttömyyteen. Vaihtoehtoja tästä välistä ei juuri anneta ja se onkin systeemin heikkous. Kaikki eivät (syystä) todellakaan halua olla 8-17 töissä joka päivä ja "rikastua". Toimeentulo riittäisi suurelle osalle, mutta niin vähän töitä ei saa tehdä, että sillä vain elättäisi itsensä. Pitää olla tehokas tienaava kuluttaja, että saadaan luonnonvarat äkkiä loppuun, jotta tajutaan nopeasti kuinka vitun typerää se olikaan.

Viinankylväjä
Seuraa 
Viestejä476
Liittynyt15.1.2009

Näinhän se menee. Tuttava pariskuntakin muutti kirjat vanhemmilleen, koska miehen töissä käydessä tukia ei yhteiskunnalta tullut. Nyt he jatkavat samaan malliin, mutta avovaimo saa kaikki tuet. Se on kuukaudessa paljon rahaa. Varmasti olisin itsekin harkinnut samaa, sillä he olivat todella tiukoilla aikaisemmin. Mies tienaa noin 1700/kk bruttona. Lapsilisät tietysti tulivat ennenkin(taitaa tulla kaikille?). Avovaimon ei kannata töitä hakea, sillä ilman koulutusta ei hääppöisille tuloille pääse, ja edut loppuisivat ja lapsille pitäisi löytää päivähoito, ym. ym.

Laman aikana ansiosidonnaisia tulisi leikata. Ja älkää vaan sanoko, että ansiosidonnaiset päivärahat tulisivat työttömyyskassoista(50 €:n vuosimaksu ei riitä mitenkään). Kaverinkin on aivan turha mennä alle 10 € palkalla duuniin, kun liitosta saa samat rahat kahden vuoden ajan kotona palleja raapimalla.

Minimipalkan ja sosiaalietujen välistä kuilua pitäisi kasvattaa, mutta miten? Oikeisto ajaa yrittäjien etua, jotka haluavat halpaa työvoimaa ja vasemmisto haluaa pitää sosiaaliturvan korkealla.

Vierailija
Lektu-Elli
[size=50:1t6e4f6u]Työssäkäynti vie aikaa ja kuluttaa energiaa, joten heillä on vähemmän lapsia kuin niillä, jotka ovat työstä vapaita.

Tulevaisuuden rotu on siis lähinnä työttömien jälkeläisistä koostuva, esim oma perintöni maailmalle.

3 vuotta sitten oli nousukausi, ja yritin värvätä joitakin tuttuja työttömiä töihin. Ei heitä kiinnostanut, vaikka eivät edes kuulleet palkkatarjousta. Yllätyin ja paheksuin.

Nyt olen ollut työttömänä itse ensi kertaa eläessäni, eikä nyt enää tulisi mieleenkään mennä kuin korkeintaan osapäiväiseen duuniin. Koska ne eivät ole kannattavia, niin sitten ollaan ilman mitään. Sitäpaitsi harrastukset vievät aikaa. Onko kukaan ulkomaalainen tai deeku kuollut nälkään tai janoon ? Ei todellakaan, itse asiassa aika pulskassa kunnossa olen itsekin.

Koko systeemi kannustaa tähän. Palkkatuloa verotetaan rankasti ja[/size:1t6e4f6u] sosiaalietuudet on hyviä niille, joilla on paljon pieniä lapsia. Pari nuorinta tuli itsekin tehtyä ihan tätä silmällä pitäen.

[size=50:1t6e4f6u]On todennäköisempää että työssä käyvä kuolee nälkään, saa häädön tai jättää hampaan paikkaamatta, kuin sosiaalitapaus. Meillä on aikaa urheilla ja notkua terveyskeskuksissa. Lapsemme ovat terveitä ja tuntevat vanhempansa. Voin auttaa läksyissä ja opettaa taitoja, esim hitsausta, muurausta, tennistä ja puutöitä.

Mutta jokin sisälläni sanoo että tämä kaikki on väärin. Toisaalta ääni käy viikko viikolta etäisemmäksi. Ei epäuskottavammaksi, vaan kaukaisemmaksi.

Maahanmuuttajilla on usein 6-8 lasta, mikä turvaa toimeentulon lisäksi vanhuuden. Miehet voivat perustella tilansa itselleen, etteivät he saa töitä, koska heitä syrjitään. Minä taas tiedän etten saa töitä koska olen laiska enkä kunnioita auktoriteetteja. Sen tiedon kanssa on vaikeampi elää, ja harkitsenkin vapaaehtoistyötä. Mistä semmoista saa?[/size:1t6e4f6u]

Lopettakaa nyt ainakin valtion velanotto, koska meitä on niin paljon. Velkaraha vaan lisäisi meidän määrää. Olen Suomen Järjestelmän Tuote. Kutsun tätä tutkimukseksi, koska tieto on omakohtaista ja totta.

Vai olet sinä niitä, joista tilaisuus tekee varkaan ja syytät systeemiä siitä ettei sitä olekkaan tehty pelkästään teikäläisiä varten? Ja kehtaat vielä kertoa että olet tehnyt lapsiakin vain saadaksesi elostella heille tarkoitetuilla tuilla.
Sä oot #¤#%#&#

Jotkut viisaat on kuitenkin räknänneet että ihmiset ei pääsääntöisesti ole sosiopaatteja, jotka tykkää loisia toisten kustannuksella. Kaikkia ei kiinnosta elää pummeina. Toki lastenhoito on arvokasta. Mä en kuitenkaan arvosta niitä jotka tekee lapsia elääkseen lasten kustannuksella! Se on törkeetä! Onneks useimmilla ihmisillä on ihan luontainen halu lisääntyä ja monet käy siitä huolimatta töissä ja kehittää ammattitaitoaan, antaa ammattilaisten hoitaa tenaviaan ja suo lapsilleen sosiaalisetkin mahdollisuudet tasapuolisesti eikä niistä kehity persoonallisuudeltaan sosiopatteja, jotka ajattelee muita vain hyödykkeinään.

Oon joskus jo sanonut että Elli on ensimmäinen oikeistolaiseksi julistautunut sosiaalipummi jonka olen eläissäni tavannut.
Sanoo olevansa täysin terve!?
Minä kyllä epäilen vahvasti.
Terve ja "terve".. Ehkä ei oo työnostajat ihan samaa mieltä.. siis kun näitä juttuja lukee.

"Ostaisitko Elliltä käytetyn auton?" Huh!

Mä olisin aikoinani ollut lapsen kolme ekaa vuotta kotona ja olisin ilomielin ottanut yhteiskunnalta vastaan senverran tukia että oisin välttänyt joutumisen perhehelvettiin lähisuhdeväkivallan uhriksi. Onneks työllisyystilanne oli vielä -78 niin hyvä että oli helppoa löytää duunipaikka ja oma terveys oli sitä luokkaa että jaksoi painaa kahdeksaa tuntia kellokorttihommia.

Josta aasinsillan kautta itse aiheeseen.
Yrittäjät saa nykyisin kait ihan liikaa kaikenmaailman tukia, valtion sisäisiä tulonsiirtoja, verohelpotuksia jne. ja siten yrityspuolelle pesiytyy yhä enemmän ja enemmän tuollaisia sosiaalipummeja, joita ei kiinnostakkaan se yrittäminen. Ei olekkaan mitään intohimoa johonkin osaamiseen, jne. On vaan just tuollainen arvo- ja asenneilmapiiri että kun kerran jotakin tyrkyllä on heikoimmille niin minäpäs siitä vien kermat päältä ja rusinat pullasta jos se suinkin vain on mahdollista ja sehän on kun sosiaalipummit vauhtiin pääsee.

En tietenkään väitä että yrittäjät olis jotenkin pummausorientoituneita. En tietenkään. Ei saa lukea pummaamalla vain mikä itselle sopii ja jättää muuta sivuun!

Rehellisyys se kuitenkin maan perii ja epärehellisyys vie perikatoon.
Jos täällä annetaan mellastaa sellaisten "yrittäjien" joita kiinnostaa vain politikoida itselleen huojennuksia, apuja, tukia, tulonsiirtoja, verohelpotuksia ja optiopalkkioita - eipä ole sitten sosiaalipummien kunnolllisillekaan muksuille töitä tulevaisuudessa.

Pummiushan ei pääsääntöisesti periydy. Se on arvo ja -asenne. Lapset nousee yleensä viimeistään teini-iässä kapinaan vanhempiensa typeryyttä vastaan ja takuulla ne muksut jotka tajuaa että porukat on tehny heidät vain rahasta, tahtoo elämältään ihan jotain muuta.

Mun ei varmaan kannanta enempää sanoa nyt. Taitaa olla tuossakin monille nielemistä! Totuus voi kirpaista..

Vierailija
Lektu-Elli

Pakko kastroiminen ei tule kysymykseen mutta auttaiskohan se että teille maksettaisiin joku tuntuvahko kertakorvaus siitä että pannaan jotkut väliaikaiset klipsut munatorviin ja siemenjohtimiin?

Ajanoloon siinä vois kyllä käydä niin että väki loppuu ihan kokonaan. Sinällään ei tietenkään harmillista että sellaiset loppuu joilla voi olla joku geneettinenkin taipumus sosiopaattiuteen? (Tuohon suurensuuri kysymysmerkki!) Onko sellaista taipumusta, taitaa luokittua vammaksi tai sairaudeksi?)
Maapallolla kun on valtavat määrät nykyisin lapsituotantoa, jolla aikuiset koittaa turvata omaa elintasoaan, hyvä vois olla maksaa tuntuva kertakorvaus kastraatioista eikä kannustaa siittämään lisää lapsia. Siis.. kun liikutaan näitten kysymysten äärellä että miten toimia kun kyse on kuitenkin niitten lastenkin eduista ja ennenkaikkea siitä miten lasten etu kertaantuu tulevaisuudessa!

Valtavat slummit ei ole kenenkään etu!

Katolilainen mielipuoliehkäisykieltohan ei palvele keitään muita kuin lusmuyrittäjiä, jotka ravaa ympäri maapalloa halpatyövoiman perässä ja moinen "kristillinen" ajattelu lisääntykää ja täyttäkää maa, on typerää. Ateisti Mao ja monet muut hullut, joilla on pakkomielle säilyttää oma valtansa piittaamatta lainkaan lasten tulevaisuudesta, heitä kyllä riittää ja tueksi näkyy löytyvän ihan mikä vaan uskonto tai aate.

Elämässä pitäis olla realistisia, moraalisesti oikeita kannustimia ja ikinä ei sais inhimillisen sivistyksen mitassa olle niin että lapsentekoon kannustetaan niin ettei ole ideaa lapsen tulevaisuudesta!!!

Mun tuttavapiiriini kuuluu kans yks perhe. Ensimmäinen lapsi syntyi kun likka oli 17v. ja poika 18v. Kumpikaan vanhemmista ei yltänyt työelämään. Isän alkoholin suurkulutus oli kimmonnut kait jo teini-iällä ja sitä sorttia riitti. Huoltalaksi hänestä ei ollut koskaan mutta 4 lasta tekivät. Yksi lapsista alkoi kans vetää viinaa jo teini-iässä ja hän sitten kuolikin liikenneonnettomuudessa rattijuopuneena. Aika räjähtänyttä perhe-elämää heillä oli kun vertaan vaikka omaani jossa kävin työssä ja kannustin muksuanikin aina ahkeruuteen ja tekemiseen.'

Mun jälkikasvuni on kiitellyt kovasti kotikasvatuksestaan jossa ei päästetty liian vähällä eikä paapottu turhia. Omia valintoja sai tehdä paljon mutta niihin liittyi aina vastuu. Oikeeta vapaata/vastuu kasvatusta.

Just tänään btw. mun jälkeläiseni aloitti uudessa työpaikassa kun sai viime viikolla loparit! Häntä ei kannusta Ellin kellimiset mutta käsittääkseni on senverran fiksu että ymmärtää jotain työttömyyden rakenteellisuudesta ja on täysin tietoinen siitä ettei just hän ole sitäsorttia että sais aikansa kulumaan kotosalla jouten lorvien ja ilman hyviä tuloja ei ois hällä autoa/motskaria eikä ostelis niitä omakotitaloja, yms.

Minä olisin töissä jos terveys pelittäis mutta kun sparagaa tällä hetkellä molemmista päistä. 52v. ei aiheuta enää omantunnontuskia työttömänä, eipä oikein muutoinkaan kun oon kokeillut vaikka mitä yrittämisestä lähtien ja itseni oon oppinut tuntemaan.
Ikinä ei kuitenkaan ole mulla ollut häpyä tehdä lapsia että saisin niistä rahaa! Aivan kamala ajatus! Tai että menis naimisiin rahasta. Hyi stana!
Toista lasta aikoinaan yritin. Räknäsin että kaks elättää siinä kuin yhdenkin mutta ei suonut luoja, harmi. Olis ollut hyväksi sisko tai veikka mutta kun ei. Lainaislin sit muilta. Kukaan ei niistä maksanut penniäkään, niistä oli kuluja mutta ideana oli sosiaalistaa kersa. Vanhemmuudessa on paljon vastuuhommia myös yhteisöllisesti ajatellen.

Vierailija

Etkö sä Pönni oikeasti voisi kirjoittaa lyhyesti ja ytimekkäästi?

Ei noita romaanejasi jaksa kukaan lukea. Itse jätän kaikki kirjoituksesi lukematta juuri tästä syystä.

Lyhyestä virsi kaunis

Vierailija
Viinankylväjä
Näinhän se menee. Tuttava pariskuntakin muutti kirjat vanhemmilleen, koska miehen töissä käydessä tukia ei yhteiskunnalta tullut. Nyt he jatkavat samaan malliin, mutta avovaimo saa kaikki tuet. Se on kuukaudessa paljon rahaa. Varmasti olisin itsekin harkinnut samaa, sillä he olivat todella tiukoilla aikaisemmin. Mies tienaa noin 1700/kk bruttona. Lapsilisät tietysti tulivat ennenkin(taitaa tulla kaikille?). Avovaimon ei kannata töitä hakea, sillä ilman koulutusta ei hääppöisille tuloille pääse, ja edut loppuisivat ja lapsille pitäisi löytää päivähoito, ym. ym.

Varkaita! Just tommoset pilaa koko systeemin!
Ja valetta ettei saa tukia kun mies on töissä. Tietoa KELA:n eduista. Alle 3v:aat kannustetaan hoitamaan kotona ja yli 3v:n paikka on jo sosiaalistumassa. Ei nykyaikana missään ole kysyntää reppanoille joita pelottaa muut ihmiset. Tai niille jotka osaa veistää vaan jotain kaarnaveneitä ja tehdä pajupillejä.

Eri juttu jos perustetaan isompia yhdyskuntia missä voi elää vaikka vaihdantataloudessa tjms. muta on rikos lasta kohtaan kahlita hänet pösilöihin vanhempiinsa jotka ylisuojelee elämältä ja muilta ihmisiltä.
Kuta heikommat kommunikointikyvyt ja kuta ongelkmallisempi sosiaalisesti, sitä pontevammin niitä heikkouksia pitää kehittää.

Ei nimittäin nörttinäkään hyvin pärjää jos ei osaa myydä ees työtään. Toki niin että avustajia pitäis olla ja vielä vaikka työelämässä jos niikseen.
Kun saatais lusmuyrittäjät ja lusmuvanhemmat kuriin niin se olis huima harppaus kohti parempaa, taas uljaampaa, systemaattista yhteiskuntaa.

Laman aikana ansiosidonnaisia tulisi leikata. Ja älkää vaan sanoko, että ansiosidonnaiset päivärahat tulisivat työttömyyskassoista(50 €:n vuosimaksu ei riitä mitenkään). Kaverinkin on aivan turha mennä alle 10 € palkalla duuniin, kun liitosta saa samat rahat kahden vuoden ajan kotona palleja raapimalla.

Kyllä ne tulee työttömyyskassoista. samalla idealla kuin vakuutusrahat. Kaikki kun ei niitä saa ja valtava porukka maksaa niin riittää tiettyyn pisteeseen asti. Ammattiliitoilla, isoilla lie kait myös sijoitustoimintaa ja saavat voittojakin? En o varma.

Käytännössähän ansiosidonnaislla ei kuitenkaan voi määrättömästi olla. Ne alenee kun työttömyys jatkuu. Monethan työllistyy niiltä. Osa opiskelee uuden ammatin, jne.
ei niihin voi mennä ulkopuoliset sorkkimaan. Ne ei kulu julkisen vallan alaisuuteen. Eikä edes pidä leikata kun idea on juurikin se ettei elintaso putoa paljoa. Just se takaa että työllistyy helpommin.

Jos jostakin saatais valtionhallintoon viisaita niin sielläkin vois joku tajuta että työkkärin ja kelan kautta kannattais pitää samanlaista systeemiä yllä mutta politiikkakkin houkutelee paljon lusmuja ja valtio on "valtio". Kunhan jotenkin rääpii hommat kun ei muuta ne politikot näköjään osaa.
(Kuka äänestää mut johtoon? )

Minimipalkan ja sosiaalietujen välistä kuilua pitäisi kasvattaa, mutta miten? Oikeisto ajaa yrittäjien etua, jotka haluavat halpaa työvoimaa ja vasemmisto haluaa pitää sosiaaliturvan korkealla.

Eipä pitäis.. valtion sisäistä tulonjakoa pitäis pruuvata tasaisemmaksi ja nimenomaan niin etei lusmuyrittäjät hyödy!
Jos ei yrittäjä osaa hommiaan niin menkööt kortistoon tai sit jotain mainoksia jakamaan tjms.

Vierailija
Leuka

Ei noita romaanejasi jaksa kukaan lukea. Itse jätän kaikki kirjoituksesi lukematta juuri tästä syystä.

Lyhyestä virsi kaunis

Ookko varma että kirjoitan sinulle?
Me nukkuun jos et jaksa lukee, tai kaiva ojaa!

Vierailija

Vaimo on ollut nyt pari viikkoa mansikkamaalla töissä, joka on ainoa työ mitä ulkomaalainen saa tehdä pelkällä viisumilla. Ensi kuussa kun viisumi loppuu, ni ei saa tehdä enää mitään töitä. Oleskeluvalla saa sitte tehdä mitä tahansa töitä, mutta oleskelulupien käsittelyssä on KOLMEN KUUKAUDEN jono.
Välillä niitä työtä ei siis voi tehdä vaikka ois työpaikka ja haluakin.

Itse olen ansiosidonnaisella ja töihin ei kannata mennä alle 2000-2500 €/kk. Eihän sitä työttömyyskassaan kannata liittyäkkään, jos on työttömyyden iskiessä valmis ottamaan vastaan selvästi entistä huonopalkkaisempaa työtä.

Viinankylväjä
Seuraa 
Viestejä476
Liittynyt15.1.2009
Pönni

Kyllä ne tulee työttömyyskassoista. samalla idealla kuin vakuutusrahat. Kaikki kun ei niitä saa ja valtava porukka maksaa niin riittää tiettyyn pisteeseen asti. Ammattiliitoilla, isoilla lie kait myös sijoitustoimintaa ja saavat voittojakin? En o varma.

Valtio vastaa perusturvaksi katsottavan osuuden työttömyyspäivärahoista, koulutustuista, koulutuspäivärahoista tai vuorottelukorvauksista. Vuonna 2009 tämä osuus on 25,63 euroa päivässä.

Työttömyyskassat rahoittavat keräämillään jäsenmaksutuloilla noin 5,5 % etuusmenoista.

Työttömyysvakuutusrahasto (TVR) huolehtii yllä mainittujen etuuksien rahoituksesta siltä osin kuin valtio tai työttömyyskassa ei niistä vastaa. TVR hallinnoi työnantajilta ja työntekijöiltä kerättyjä työttömyysvakuutusmaksuja. Tämä tarkoittaa sitä, että vuonna 2009 irtisanotun henkilön työttömyyspäivärahasta maksaa valtio 25,63 euroa, kassa 5,5 % ja muilta osin siitä vastaa TVR. Valtio ei kuitenkaan osallistu lainkaan lapsikorotusten, lomautuspäivärahojen eikä ns. lisäpäivien rahoitukseen.

http://www.ytk.fi/default.aspx?id=297

Ja TVR:n rahoitus:

Työnantajan palkkasumman ensimmäiseen 1 788 000 euroon kohdistuva maksu on 0,65 %. Palkkasumman 1 788 000 euroa ylittävältä osalta maksu on 2,7 %. Yrityksen osaomistajasta maksettava työnantajan työttömyysvakuutusmaksu on 0,65 %.

Valtion liikelaitosten työttömyysvakuutusmaksu on palkkasumman 1 788 000 euron osalta 0,65 % ja sen ylittävältä osalta 1,80 %.

Palkansaajan työttömyysvakuutusmaksu on 0,20 %. Yrityksen osaomistajan palkansaajamaksu on 0,07% osaomistajille maksettujen palkkojen määrästä.

http://www.veronmaksajat.fi/fi-FI/omatv ... aksut2009/

Eli ansiosidonnaiset tulevat enimmäkseen valtion ja yrittäjien kassasta.

Vierailija
Pönni
Leuka

Lyhyestä virsi kaunis

Ookko varma että kirjoitan sinulle?
Me nukkuun jos et jaksa lukee, tai kaiva ojaa!

En ole varmaankaan ainoa, joka on samaa mieltä kanssani

Vierailija
Leuka

Et. Minä olen myös samaa mieltä itseni kanssa. Pönni on ignore -listalla - ja pysyy.

Vierailija
Taha
Leuka

Et. Minä olen myös samaa mieltä itseni kanssa. Pönni on ignore -listalla - ja pysyy.

En tiä mistä on kyse? Lukihäiriö, näköhäiriö vai liekö modernia hetimulla kaikki ilmaiseksi räätälöitynä, sopivina annospaloina ettei vain tarvitse itse ponnistella asioiden eteen mitenkään. Jos ootte äitin passaamia niin pyytäkää ny äiti lukeen ja tulkkaamaan tai vaimo.

On ilo olla poissa mokomien silmistä! Suuri ilo ja onni!

Miten taas osuikin aiheeseen tämäkin viesti. Pummeillekko täällä pitäis pureksia käyttökelpoiset vastaukset valmiiksi joilta itseltään puuttuu tarvittavat perustiedot, kokemukset ja kyky ajatella asiat klaaristi.

Toki tässä taas törmätään siihenkin ettei suosikkitahoa saa arvostella. Sitä mistä itte höylätään sitä helppoa rahaa ja sitten julkisesti tekosyynä on muka liian pitkät kirjoitukset ja huomioita koitetaan kingetä pois itse aiheesta muuhun.

Minua ei väsytä ajatteleminen, ei kirjoittamien eikä lukeminen. Siis jatkan.

Vierailija
Lektu-Elli
Kutsun tätä tutkimukseksi, koska tieto on omakohtaista ja totta.

Tämä(kin) kirjoitus kuvaa hyvin käsitystäsi tutkimuksesta ja tieteestä.

Vierailija
Lazlo
Lektu-Elli
Kutsun tätä tutkimukseksi, koska tieto on omakohtaista ja totta.

Tämä(kin) kirjoitus kuvaa hyvin käsitystäsi tutkimuksesta ja tieteestä.

Tuo on frankkari- ja (muiden) "evofemarien" ja varmaan joidenkin humanististenkin sellaisten JULKI JULISTETTU KÄSITYS "TIETEELLISESTÄ TOTUUDESTA", ja merkitsee "paluuta esigalileilaiseen ja jopa esiaristoteeliseen aikaan kulttuurissa...

Uusimmat

Suosituimmat