Miten saan .ts päätteiset tiedostot siirrettyä DVD:lle?

Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Minulla on kaksikin laitetta joilla saa TV:stä tallennettua ohjelmia. Ne tulevat ts. päätteisinä, mutta en saa niitä poltettua DVD:lle. Monenlaista covertteria ole yrittänyt käyttää. Käytössä on Nero8 ja muitakin poltto-ohjelmia, ne nyt ei vaan hyväksy tuota ts muotoa. DVBPortal ts convertterilla pääsin pitkälle, mutta senkin kääntämät tiedostot sisältävät 0t.

Pari päivää olen tätämän asian kanssa pähkäillyt ja taistellut. Ainakin osan aikaa.

Lierikki Riikonen

Kommentit (9)

Vierailija

Mutta eikös tuossa ohjeessa ole miten käyttää ProjectX-ohjelmaa tuohon .ts-muodon muokkaamiseen?
Sama se mitä asetuksia boksiin laittaa. .ts-tiedostot tietokoneen kovalevylle ja ProjectX-ohjelma pyörimään.

Vierailija
lierik
Minulla on kaksikin laitetta joilla saa TV:stä tallennettua ohjelmia. Ne tulevat ts. päätteisinä, mutta en saa niitä poltettua DVD:lle. Monenlaista covertteria ole yrittänyt käyttää. Käytössä on Nero8 ja muitakin poltto-ohjelmia, ne nyt ei vaan hyväksy tuota ts muotoa. DVBPortal ts convertterilla pääsin pitkälle, mutta senkin kääntämät tiedostot sisältävät 0t.

En oo kuullutkaan ennemmin DVBPortalista. Mutta mullakin on laite (hvr1100-pci), joka tallentaa .ts -muodossa Windows Seiskan alla (ennen muinoin se tallensi avina..).

Ja mulla on Nero seiska, jolla onnistui hyvin .ts:sien polttaminen DVD:lle WindowsXP:n alla. Onko sulla K-Lite -koodekki?
http://www.free-codecs.com/download/K_l ... c_pack.htm

Vierailija

TS tarkoittanee tuossa tapauksessa Transport Streamia, eli siinä tiedostossa on kuva, ääni, mahdolliset tekstit ja tekstiTV lomiteltuna.

DVD-levyllä nuo ovat VOB-tiedostossa, mutta jotenkin eritavalla.

Jo mainitulla ProjectX-ohjelmalla saa TS-tiedoston kätevästi demuxattua, eli purettua ääni-, kuva- ja tekstitystiedostoiksi. Samalla ohjelma korjaa mahdolliset siirrossa tapahtuneet pienet virheet ja sillä voi leikata pois turhat kohdat, esim. mainoskatkot.

Tiedostot saa multiplexattua takaisin VOB-tiedostoksi esim. IfoEdit-ohjelmalla. Ohjelma tekee lisäksi tarvittavat IFO-tiedostot, jonka jälkeen tiedostot voi polttaa DVD:lle ja plätty toimii soittimessa.

Vierailija
ilesoft
Jo mainitulla ProjectX-ohjelmalla saa TS-tiedoston kätevästi demuxattua, eli purettua ääni-, kuva- ja tekstitystiedostoiksi. Samalla ohjelma korjaa mahdolliset siirrossa tapahtuneet pienet virheet ja sillä voi leikata pois turhat kohdat, esim. mainoskatkot.

Miksei suoraan NEROlla, jos kerta on NERO?

Nerolla ei siis saa polttaa niitä tiedostoja levylle, jos haluaa katsella niitä elokuvina, vaan valita: "Laadi oma DVD-videolevy", ja sieltä "Add videofiles...". Ei mitään vaikeutta...

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Kun ne nyt saankin näkymään, niin tallennuksissa ei ylen kanavilta näy subeja, mistä moinen? Ei näy edes ennen DVD:lle tallenusta, tai sen yrittämistä, jostain Subilta olen pari raitaa saanut talteen teksteineen. Ohjelmassa ne kyllä näkyy, jos laittaa tuon usb-tikun comboboxiin, se ei riitä.

Sama ongelma on tuolla Reddo USB- T vastaanottimella.

Lierikki Riikonen

Vierailija

YLE lähettää tekstit erillisellä tekstitysraidalla. Suunnilleen kaikki muut kanavat lähettävät tekstin kiinteästi kuvassa.

Oletko jollain ohjelmalla saanut laitteella tallentamasi tallenteista YLE:n tekstit näkymään? Jos et, niin tallennuslaitteesi ei osaa / ole asetettu tallentamaan niitä, jos saat, hukkaa konvertteriohjelmasi tekstitysraidan DVD-muunnoksessa.

Jos saat tallenteista YLE:n tekstit jollain ohjelmalla näkymään, suosittelen käyttämään sitä aiemmin mainittua ProjectX-ohjelmaa. Sillä saa ne tekstit talteen, olivatpa sitten normaalit DVB-subtitlet, puhtaasti tekstimuotoiset, tai vaikka tekstiTV:n kautta tulevat.

Uusimmat

Suosituimmat