Sateenvarjo on vaarallinen ase, miksi?

Seuraa 
Viestejä25
Liittynyt17.4.2006

Hei. Ihmettelin joskus parikymmentä vuotta sitten, miksi sateenvarjoissa on n. 10 cm pitkä piikki varren päässä (siis siellä huipulla), ja toisekseen ihmettelin, miksi niissä on n. 1 cm pitkiä piikkejä suojuksen reunoissa. Molemmat ovat huolettomassa käytössä vaarallisia esim. toisten ihmisten silmille. Kun tänään otin esille nykyisen sateenvarjoni niin huomasin että siinä on edelleen näitä 1 cm piikkejä. Eikö turvakeskus ymmärrä laittaa niitä kieltoon, tai itse sateenvarjotehtailijat? Osaako joku sanoa onko niillä joku tehtävä? Siis, että on jatkettu sateenvarjon suojuksen "ruoteita" vielä pidikesilmukan jälkeen n. 0,5 cm, ja se sitten törröttää vaarallisesti. Olen kyllä aikoinaan nähnyt muutamia sateenvarjomalleja joissa on pyöreä n. 1 cm läpimittainen pallukka piikkien sijasta, ja sellaiset vaikuttavat vaarattomilta malleilta.

Kommentit (7)

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Siksi se on vaarallinen, jotta ninjat saavat siitä monitoimiaseen.

Laskuvarjoakin voi hypätä!

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Reiska
Seuraa 
Viestejä5100
Liittynyt6.5.2007
rleppane
Hei. Ihmettelin joskus parikymmentä vuotta sitten, miksi sateenvarjoissa on n. 10 cm pitkä piikki varren päässä (siis siellä huipulla), ja toisekseen ihmettelin, miksi niissä on n. 1 cm pitkiä piikkejä suojuksen reunoissa. Molemmat ovat huolettomassa käytössä vaarallisia esim. toisten ihmisten silmille. Kun tänään otin esille nykyisen sateenvarjoni niin huomasin että siinä on edelleen näitä 1 cm piikkejä. Eikö turvakeskus ymmärrä laittaa niitä kieltoon, tai itse sateenvarjotehtailijat? Osaako joku sanoa onko niillä joku tehtävä? Siis, että on jatkettu sateenvarjon suojuksen "ruoteita" vielä pidikesilmukan jälkeen n. 0,5 cm, ja se sitten törröttää vaarallisesti. Olen kyllä aikoinaan nähnyt muutamia sateenvarjomalleja joissa on pyöreä n. 1 cm läpimittainen pallukka piikkien sijasta, ja sellaiset vaikuttavat vaarattomilta malleilta.

Mitä tahansa voidaan käyttää aseena tahallisesti taikka tahattomasti. Kielletäänkö vaan kaikki vai annetaanko ihmisille vastuuta omista sohimisistaan? Jos aina hyysätään, varotellaan ja kielletään kaikki, meillä on sellanen pullamössösukupolvi tulossa, joka taittaa niskansa kun pitää kävelyvauhti ylittää.

Kun lapset ei keinuakkaan saa ilman että joku vahtii. Se on niin kamalaa jos joku saa vaikka kuhmun päähän ja vähän itkettää..

Per se

Vierailija

Kielletään sitten samalla haarukat, kun niissäkin on 1cm piikit päässä ja joku voi sohasta sillä toista silmään..

Uusimmat

Suosituimmat