Kadonnutta keskittymiskykyä etsimässä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nonii, pitäis löytää keskittymiskyky. Se on kadoksissa. Oireet: yhteen asiaan pystyy keskittymään noin 4 minuuttia kerrallaan. Enintään.

Haittaavia tekijöitä: peliriippuvuus, shoppailuriippuvuus, 3 kuppia kahvia per päivä, 9 dl teetä per päivä, 100 megan valokuitulaajakaista.

Ei lääkityksiä.

Pitäiskö alottaa joku itämainen mietiskely?

Sivut

Kommentit (19)

tarkastaja Ankardo
Seuraa 
Viestejä60
Liittynyt15.5.2006

Kyllä meillä on aina naiset ja viini auttanut noihin asioihin
joten niitä suosittelen myös sinulle.

Jo vuosia onnistuneesti käyttäneenä.

Tarkastaja

Missähän se Rasputinkin on?

Vierailija

Useimmat urheilulajit vaatii keskittymistä. Juoksukin ammattilaistasolla.

Ammunta, jousiammunta, mutta myös jalkapallo, sulkis ja tennis rankaisee heti jos "nukahtaa".

Minä herpaannun pallopeleissa 10 minuutin välein ja väsyneenä jo parin minuutin välein. En tiedä auttaako pelaaminen sinänsä. Toivottavasti pitkällä tähtäimellä.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Kun mä aikoinani koin olevani liian lyhytjänteinen ja impulsiivinen, niin aloin kasaamaan 1000 osasia palapelejä. Pakotin itteni saamaan ne valmiiksi. Vitutti koota ja mielessä pyöri vaan että "opitpahan, perkele, olemaan." En tiiä auttoko, mutta nyt mulla on niitä 7 valmiina.

Hämmentää.

Toope
Seuraa 
Viestejä23147
Liittynyt23.7.2006

Lyhytjännitteisyys on myös yksi masennuksen oireita.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

Palapeli kuulostaa jännältä idealta. Nehän oli lapsena oikein kivoja. Vois ostaa parit..

Toope
Lyhytjännitteisyys on myös yksi masennuksen oireita.
Saattaa mua masentaakki. Se taas on yksi vitutuksen oire.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Olli V
Palapeli kuulostaa jännältä idealta. Nehän oli lapsena oikein kivoja. Vois ostaa parit..

Jos päädyt tähän niin pari vinkkiä: Elä osta niitä iän ikuisia maisemia, valitse kuva joka on oikeasti mielestäsi "siisti." Aluksi myöskin valitse palapeli, jossa ei ole laajoja yksivärisiä pintoja. Osta palapeli, jossa on runsaasti yksityiskohtia ja sävyeroja. Esmes taivas on veemäinen koota jos se on laajaa sinistä kenttää, mutta jos joukossa on sävyeroja (liukuväri) tai pilviä, niin homma on huomattavasti helpointa. Mutta tärkeintä on, että valitset kuvan josta oikeasti pidät.

Hämmentää.

gnc
Seuraa 
Viestejä25
Liittynyt21.4.2009
Olli V
Nonii, pitäis löytää keskittymiskyky. Se on kadoksissa. Oireet: yhteen asiaan pystyy keskittymään noin 4 minuuttia kerrallaan. Enintään.

Haittaavia tekijöitä: peliriippuvuus, shoppailuriippuvuus, 3 kuppia kahvia per päivä, 9 dl teetä per päivä, 100 megan valokuitulaajakaista.

Ei lääkityksiä.

Pitäiskö alottaa joku itämainen mietiskely?

Keskittymiskykysi paranisi paljon jos jättäisit kahvin ja teen pois.

Hamppu
Seuraa 
Viestejä1145
Liittynyt16.3.2005

Veikkaan huonolaatuista unta. Vaikka nukkuisit 9 tuntia yössä välillä heräämättä niin uni voi olla silti huonolaatuista. Kunnon uni vaatii ainakin minulla sitä että illalla nukkumaan mennessä tuntee päivän aikana tehneensä jotain. Esim. ruumillinen työ, urheilu ja sosiaalisuus auttaa. Ja huonoa unta taasen edesauttaa se ettei aivot saa muita virikkeitä kuin ne mitä tietokoneen näytöllä tai televisiossa näkyy, tai muuten virikkeetön istuskelu sisätiloissa.

Itsellä hieman samaa ongelmaa. Tiedän kyllä mikä auttaa, mutta välillä sitä vain valahtaa takaisin huonoihin rutiineihin.

totinen
Seuraa 
Viestejä4876
Liittynyt16.3.2005
Hamppu
Veikkaan huonolaatuista unta.

Sama veikkaus, kokeilisin television ja tietokoneen rauhaa jättämistä pari tuntia ennen nukkumaanmenoa. Tilalle vaikkapa kirjallisuutta hehkulampun loisteessa. Television, monitorin ja energiansäästölamppujen valonsävy on kuulemma liian sinistä, jotta unihormoni melatoniinia alkaisi erittymään

Vierailija
Vatkain
Osta palapeli, jossa on runsaasti yksityiskohtia ja sävyeroja. Esmes taivas on veemäinen koota jos se on laajaa sinistä kenttää, mutta jos joukossa on sävyeroja (liukuväri) tai pilviä, niin homma on huomattavasti helpointa. Mutta tärkeintä on, että valitset kuvan josta oikeasti pidät.

http://www.worldslargestpuzzle.com/index.html Tolla olis hintaa sen verran että pakko se ois tehdä valmiiksi. Pitäis löytää jokin goottivärinen maalaus tai vastaava... sellanen olis hieno. Tuollanenkin on pohdinnassa http://www.palapelit.net/palapelit/1000 ... -crow.html ...

Vierailija
Vatkain
Kun mä aikoinani koin olevani liian lyhytjänteinen ja impulsiivinen, niin aloin kasaamaan 1000 osasia palapelejä. Pakotin itteni saamaan ne valmiiksi. Vitutti koota ja mielessä pyöri vaan että "opitpahan, perkele, olemaan." En tiiä auttoko, mutta nyt mulla on niitä 7 valmiina.

Heh, on sulla metodit.... joku voisi ymmärtää tuon masokismiksi. Ei mutta jos totta puhutaan niin kyllä joskus on tullut itsellänikin mieleen peiliin katsoessa että "mikähän mulkvisti se tuokin kuvatus oikein on".

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Olli V

Tää vois muuten olla hyvä ekaksi palapeliksi! Tuossa ei ole mitään laajoja yksivärisiä pintoja ja nekin vähät (taustan keltanen, tytön mekon etumusta) on liukuvärjätty mikä tosiaan helpottaa hommaa. Jos mä tekisin tuon palapelin, niin mulla menis kauiten noitten tummanvihreä-mustien juurien kannssa pyöritellessä. Siinä kun on viivat joka suuntaan. Tytön tukan esmes tekee tosi äkkiä kun kaikki viivat on pystysuoraan... Hirvee pohtiminen alko heti...

Muuten hyvä linkki! En ollu tiennytkään, niin että kiitos!

Hämmentää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat