Täystyhjennys ja kotivakuutus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nonii, lueskelin ajankulukseni kotivakuutuksen ehtovihkoa.

Mitenkäs se menee jos kämppä on putsattu varkaiden toimesta kokonaan? Turvalukko ollu lukossa, ja rikottu jne. Saako vakuutuskorvaukseksi (jos varkaat ei jää kiinni jne) jonkun könttäsumman, vai korvataanko vain esineet jotka on olleet vakuutusyhtiön mielestä varastettavissa ja rahan arvoisia?

Kommentit (8)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

No eikö sieltä ehdoista selvinnyt?

Kotivakuutus korvaa kaikki kodin esineet. Arvoista tehdään ikävähennys. Mutta periaatteessa olet oikeutettu saamaan tilalle vastaavat tavarat, jos asunto on ollut vakuutusehtojen mukaisesti suojattu.

Kysy lisää omasta yhtiöstäsi. Asiaan vaikuttaa myös onko vakuutuksesi laaja vai suppea ja mikä on vakuutuskirjaan merkitty omaisuuden arvo.

Hämmentää.

Vierailija

Ei siinä kerrota täyshävikistä. Jätän kyselemättä vakuutusyhtiöltä, ettei ne ala epäilemään petosta jos romanian romanit käy täälläkin.

Vakuutuskirjaan on merkitty irtaimistoa reippaasti yli mitä mulla on...

Ku miettii vaikka jotain sängyn arvoa, sehän on olematon, mutta uuden joutuu kuitenkin hankkimaan jos se nyysitään... laskeekohan ne aivan jokaisen esineen nykyarvon ja sen perusteella korvaukset...

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Olli V
laskeekohan ne aivan jokaisen esineen nykyarvon ja sen perusteella korvaukset...

Yleensä joo. Esmes jos on tilanne, että olet matkoilla, ja pakastimesi hajoaa, sulaneet mansikat saavat eri kilohinnan sen mukaan ovatko ne omasta pellosta, itse poimittuja vai kokonaan ostettuja.

Kannattaa kysyä yhtiöstä. Voit lähettää s-postia tai käydä paikan päällä. Voit pyytää myös yhtiöltäsi yleiset korvausehdot.

Jos vakuutuskirjaasi on merkitty omaisuutesi arvo yläkanttiin, kannattaa vakuutusta tarkastaa ja arvoa laskea --> vakuutusmaksu pienenee.

Hämmentää.

Vierailija

Fenniallapa on tarkat oppaat. Voisi laittaa kyselyä ku mun kiskurilla ei noin tarkasti ole määritelty...

Vatkain
Jos vakuutuskirjaasi on merkitty omaisuutesi arvo yläkanttiin, kannattaa vakuutusta tarkastaa ja arvoa laskea --> vakuutusmaksu pienenee.
Alemmas ei saa tuota osuutta saa. Mulla on täällä aika köyhää, ku ei naista o enää keräämässä kenkäkokoelmaa. Vakuutus on lähinnä vaan jos sattuu rakenteiden kanssa joku yllättävä kämmi, nukkuu suihkuun tai jotain..

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Kandee myös pyytää tarjoukset muista firmoista, eri toten jos sulla on kotarin lisäksi auto-, vastuu- ja/tai sairauskuluvakuutuksia. Ja matka- ja tapis, eli tapaturmavakuutus. Voi olla isojakin eroja ja kotari ja auton vakuutukset nyt kannattaa kilpailuttaa joka tapauksessa.

Hämmentää.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Kannattaa ottaa se kotivakuutus. Itsellä on kotivakuutuksessa oikeusturva samassa ja vähän muitakin vakuutuksia.

Ihme kuin ihmisillä ei ole tuota kotivakuutusta.

jokun sairaskuluvakuutuksen voisin ottaa myös. Tosin henkivakuutusta en tarvitse koska se ei mua koske jos jään junan alle esimerkiksi.

Vierailija

Huono sijoitus nuo vakuutukset on. Taitaisi olla järkevämpi käyttää ne rahat lottoon. Mutta olkoon vakuutus, ei ne kalliita ole ja suoravelotuksella menee. Kertyy jotain etuja pankin puolelle.

Ja jos tuun kipeeksi, mieluummin mä kuolen kuin makaan vakuutuksen turvin letkuissa.

Uusimmat

Suosituimmat