Sokeriton elämä..

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nyt lopetin sokerin syönnin.
En paljoa makeeta mielestäni syö muuten mutta kahvirattina pari palaa per mukillinen piristettä on melkoinen pino päivänmittaan kun kahvilla saa pidettyä ajatuksenjuoksua kuosissa ja sitä on pakko saada!

Kipuisuuttani poden ja se kun on alkanut äityä niin älyttömäksi ettei enää nukkumisestakaan tahdo tulla mitään kun joka paikkaan sattuu, niin kaikki konstit tässä on kokeiltava. Elimistössä voi jyllätä joku bakteeri liiallisesti ja siitäkin kivut voi olla peräsin. Siihen nyt isken ja hiilihydraatit muutenkin koitan minimoida niin vähiin kuin suinkin.

Ja hoplaa.. Nyt kun oon ollut tämän päivän ilman sokeria niin ihan kuin se olis vaikuttanut!?.. En tiä. Kuinka nopsaan elimistöstä on poltettuna makeet ennenkuin alkaa vaikuttaa? Voi olla muuten vaan hyvä päivä? Aamulla olin kyllä Niin raihanas kuin vain voi ihminen olla.

Ostin kyllä eilen kaiken muun hivenaine ja lisäainerepertuaarini jatkoksi C-vitamiinia jota oon nyt popsinut ja ehkä sekin auttaa???

Eikä se kaffeekaan loppujenlopuksi pahaa o, itseasiassa makee ei ole edes oikein hyvää. Ehkä tässä käy niinkuin tupakoinnin lopettamisen kanssa että se alkaa tympiä. Vain huppelissa oon hypläillyt mutta henkeen ei kykene vetään enää. Voinhan mä sokeripalojakin vastaisuudessa hyplätä jos niitä ikävä on..

Onko kukaan muu tehnyt perusteellista elämäntapa, erityisesti ravintoremonttia ja jos niin mitä kaikkea siitä onkaan seurannut?

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Oletkos tutkaillut D-vitamiinisäiettä? Jos sen tiedot pitävät vähänkään paikkansa, suurin osa suomalaisista elää jatkuvasti D-vitamiinipuutoksessa vähäisen vuosittaisen auringonvalosaannon vuoksi ja D3:n lisäys ruokavalioon voi parantaa elämänlaatua merkittävästi monella tavalla.

Valtz0r
Seuraa 
Viestejä96
Liittynyt5.5.2008

Mä oon viime syksystä asti ns. karpannut eli syönyt vähähiilihydraattisesti. Viljat, riisin, makeiset olen eliminoinut ruokavaliosta lähes kokonaan (syön vain erittäin pieninä määrinä). Hedelmiäkin syön vain ehkä kerran viikossa yhden kappaleen. Tärkeimpänä hiilihydraattien lähteenä mulla toimii peruna, joka on melko turvallinen ruoka lähes kaikille, jopa monille, jotka muuten ovat lähes kaikelle yliherkkiä. Sen hiilihydraatit on tärkkelyksenä, joten se ei sisällä fruktoosia, josta on täällä oma keskustelunsa.

Lisäksi täydennän ravinteiden saantiani D3-vitamiinikapseleilla (10000IU päivässä parin kuukauden ajan) ja K2-vitamiinikapseleilla (hyvästi hammastaudit?). Tuota C-vitamiinia en välttämättä ottaisi tai ainakaan pitäisi kovin tärkeänä. Vähän sellainen ylihypetetty vitamiini mielestäni.

Nykyinen vähähiilihydraattinen suuntaukseni on Kwasniewski Optimal Diet, jossa hiilihydraattien lisäksi rajoitetaan myös proteiinin saantia. Aamupalaksi menee usein neljäkin keltuaista ilman valkuaista tai yhdellä-kahdella valkuaisella. Tosin Peter vetää kuusi. Keltuainen sisältää melko hyvin ravinteita, kun taas valkuaisessa ei ole mitään. Proteiinia kylläkin on, mutta sitä rajoitan, ja otan sen mieluummin ravinnerikkaammista ruoista kuten lihasta.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Pönni
Ja hoplaa.. Nyt kun oon ollut tämän päivän ilman sokeria niin ihan kuin se olis vaikuttanut!?.. En tiä. Kuinka nopsaan elimistöstä on poltettuna makeet ennenkuin alkaa vaikuttaa? Voi olla muuten vaan hyvä päivä? Aamulla olin kyllä Niin raihanas kuin vain voi ihminen olla.

Hiilihydraattien poisjättäminen vaikuttaa hyvin nopeasti olotilaan. Mm. verensokeri tasaantuu ja kehosta poistuu muutama kilo turvotusta aiheuttavaa nestettä. Maksan ja lihasten glykogeenivarastot tyhjenevät hyvinkin mahdollisesti jo yhdessä päivässä, etenkin jos liikkuu paljon.

Täytyy muistaa korvata hiilihydraatti rasvalla, jos aikoo tehdä pysyvän elintapamuutoksen. Vettä kannattaa myös juoda entistä enemmän. Karppaus.infosta ja kirjoista saa hyvin tietoa, joilla välttää yleisimmät virheet.

Vierailija
Lepakko
Oletkos tutkaillut D-vitamiinisäiettä? Jos sen tiedot pitävät vähänkään paikkansa, suurin osa suomalaisista elää jatkuvasti D-vitamiinipuutoksessa vähäisen vuosittaisen auringonvalosaannon vuoksi ja D3:n lisäys ruokavalioon voi parantaa elämänlaatua merkittävästi monella tavalla.

Mulla on nyt mukana myös D- ja B- vitskut.
Kyllä mä täällä vahtailen mitä puhutaan!

Eipä vaan ole auttanut tähän asti ei niin mikään, olo on vaan kamaloitunut kamaloitumistaan ja kipu kumuloitunut vaikka oon tässä jo jonkinaikaa natustanut aamulla kourallisen pillereitä, siis vitamiineja ja hivenaineita.

Valkoista vehnää oon yrittänyt karttaa, perunaakin oon rajoittanut ja niitä en muutoinkaan paljoa syö. N. vuosi sitten kyllä kun lopetin röökin niin alussa tuli mässäiltyä ja painoa kertyi n.10kg. josta on nyt lähtenyt jo putoomaan niin että tällä hetkellä ylimääräistä on lähtötilanteeseen 7kg. En o paastonnut enkä kiusannut itteeni muutenkaan mutta oon hivuttanut pois turhaa pupeltamista ja syönyt paljon kasviksia.

Mä jo välillä oon aatellut että pitäiskö aloittaa kessuttelu uudelleen kun olotila on muuttunut aina vaan kurjemmaksi vaikka niin aina uneksin että kun sais lopetettua tupakoinnin niin se olis onni ja autuus kun siitä niin maan helvatsusti kohkataan.
Sitten kun lopetin niin jumantsuikka että kuolemaan melkein pitää ruveta kivulloisena.

Tupakassa on siis aineksia mitkä sopii fibramyalgiatyyppiseen kipuun! Niinkuin Kannabiksessakin. Siks kait tupakka on yleistynyt ja sitä käytetään niin paljon??? Ehkä.. en minä tiedosta puhu, aprikoin?

Mutta.. en mä aloita tupakointia.
Ehkä nämä vaivat ei korreloi millään laila keskenään.
Ennen vetäisin sauhut pikkunälkään ja lopetettuani oon napostanut jotakin ja elimistö reagoi niinkuin pitääkin, ei tykkää!

Vierailija
Valtz0r
Tuota C-vitamiinia en välttämättä ottaisi tai ainakaan pitäisi kovin tärkeänä. Vähän sellainen ylihypetetty vitamiini mielestäni.

Epäilen että mulla jyllää joku tulehdus ja silloin pitää saada C-vitamiinia. Toki sitä saa nyt paljon kun kaupoissa hyllyt pursuaa tuorevihanneksia ja kohta saa marjoja niin että korvista tirskuu mutta otan varuksi. Se ei varastoidu ja sitä pitää saada jatkuvasti.

Aamupalaksi menee usein neljäkin keltuaista ilman valkuaista tai yhdellä-kahdella valkuaisella. Tosin Peter vetää kuusi. Keltuainen sisältää melko hyvin ravinteita, kun taas valkuaisessa ei ole mitään. Proteiinia kylläkin on, mutta sitä rajoitan, ja otan sen mieluummin ravinnerikkaammista ruoista kuten lihasta.

Mä huitasen välillä välipalana appelsiinimehuun sekoitettuna raakoja munia. Erittäin hyvä kiireisen välipala ja helppo! Ja hyvääkin vielä. Mä oon varmaan lapsuuteni elänytkin aika pitkälti raaoilla kananmunilla kun mutsi piti kanalaa ja olin kaamee ronklaamaan syömisiäni mutta raa-at munat kelpas.

Talkkuna on yks intohimoruokani ja siihen oon laittanut aina sokeria. Sen kun jättää pois niin laatu siinäkin paranee.
Marjoista saa hedelmäsokrua. Tänään on popsinut tuoreita mansikoita. *nam*

Vierailija
Ding Ding
Pönni

Hiilihydraattien poisjättäminen vaikuttaa hyvin nopeasti olotilaan. Mm. verensokeri tasaantuu ja kehosta poistuu muutama kilo turvotusta aiheuttavaa nestettä. Maksan ja lihasten glykogeenivarastot tyhjenevät hyvinkin mahdollisesti jo yhdessä päivässä, etenkin jos liikkuu paljon.

Kiitos. Sokeri kahvissa on aika huomaamatonta ja salakavalaa ja se on ihan tyhjänpäiväistä valkoisena, joskin aika usein oon korvannut putsatun valkosokerin jollain ruskeella ruokosokrulla, välillä fariinisokerillakin.

Olo on kyllä ollut koko päivän paljon kivuttomampi, pirteempi ja parempi vaikka on niin hiivatin kuuma ja hiki valuu vaihdevuosivaivana heti kun on hiukankin hellettä ja jotain koittaa puuhastella. Ei siis siltikään kurjaa oloa!
Jee! jokohan löytyi avain ongelmaan?
Ja sitä c-vitskua taas naamaan.

Täytyy muistaa korvata hiilihydraatti rasvalla, jos aikoo tehdä pysyvän elintapamuutoksen. Vettä kannattaa myös juoda entistä enemmän. Karppaus.infosta ja kirjoista saa hyvin tietoa, joilla välttää yleisimmät virheet.

Nojoo.. kyllä mä rasvaa käytän. Kasvisrasvaa etupäässä ja jos nyt ensin sais nää omat varastorasvansa vex niin sit vois lisätä jos tarvii. Herkullista elämäähän se olis kun tempaisi purkin kermaa päivässä nassuttimeen mutta jos nyt en kuiteskaan.. Leivälle* kun sipasee ja käyttää salaatissa öljynä ja ruuanlaitossa niin eikö se piisaa? Jotain Metvurstia ja pekonia pistelee välillä niin siinähän sitä eläinrasvaa.

Nyt on vuorossa illan Mesiangervojuoma.
Sen pitäis vauhdittaa aineenvaihduntaa ja poistaa selluliittiä? Ans kattoo. Tuore kokeilu, vasta muutamana päivänä oon juonut. Maistuu ihan rehulle, siis ei hyvää mutta voi olla makuun tottumattomuutta. Aikoinaan kun aloin käyttää siankärsämöä niin se maistui aivan hirveelle mutta nyt tykkään siitä.
Se on hyvä maksa/sappi/haima ja muutenkin sisäkaluja hoitava karvasaine.

Nykyihmisen, siis teollistuneen kulttuurin ruokavalio sisältää likkaa makeeta ja olemattomasti karvasaineita. Ei hyvä!

Lis.
Leivälle* = kehittelin tänään gluteenittomasta jauhosta, (jotain vehnätärkkelystä siinä kyllä oli ?) perunamuusijauheesta ja sit vaikka mitä ängin siihen.. pellavansiemenrouhetta, auringonkukan siemeniä, rusinoita ja inkiväärijauhettakin laitoin. Voitelin kanamunalla kun olin nostattanut ensin (kuivahiivaa myös) ja ripottelin pinnalle unikon ja seesaminsiemeniä.

Leivän muotoon saa kätsysti kans melki mitä vaan. Teen välillä teho"leipää" missä on soijaa, porkkanaa, munia ja ties mitä kulloinkin.

Vierailija
Pönni
Epäilen että mulla jyllää joku tulehdus ja silloin pitää saada C-vitamiinia. Toki sitä saa nyt paljon kun kaupoissa hyllyt pursuaa tuorevihanneksia ja kohta saa marjoja niin että korvista tirskuu mutta otan varuksi. Se ei varastoidu ja sitä pitää saada jatkuvasti.
Kerroit jossakin aiemmassa säikeessä tutkituttaneesi verenkuvasi. Siinä ei merkkejä tulehduksesta näkynyt?

Vierailija

Mikäli kehossa myllää hiiva, pitää olla noin 2 kk vähähiilarisella dieetillä että jonkinlaista kunnollista apua saattaapi saada, kuulema. Pelottelevat että kun hiiva alkaa kuolla (kun se ei saa namiruokaansa eli sokeria, vehnää yms.) niin kuoleva hiiva lykkää myrkyt elimistöön ja tästä tilasta puhdistuminen onkin sitten sitä että päätä särkee ja on humalainen olo. Mutta (taas: kuulema) monet ihmiset joilla on hiivaa suolistossa ovat ilmeisesti jatkuvassa lievän humalan kaltaisessa tilassa. Mene tiedä sitten, mutta ainakin itselleni sokeri on jossain määrin myrkkyä minkä kyllä hyvin muistan niiltä ajoilta kun tuli ostettua irtokarkkia pussillinen ja vedettyä sitä sikana lärviinsä. Eikä pullakaan hyvää tehnyt.

Esmes tuolla on tuota pöö-matskua:

http://www.violetlight.fi/Ravinto%20ja% ... drooma.htm

Mitä tulee vähähiilariseen diettiin, niin on hivenen yksioikoista korostaa rasvan syömistä. Mutta kyllähän tässä taidettiin jo kasvikset noteeratakin, niitähän siis pitäisi ahtaa kunnolla. Tämä ei minulla ole oikein onnistunut, mutta ummetusta ehkäisemään on onneksi edes soija joka ei ole kauhea hiilaripaukku ja sen avulla saan pidettyä röörit auki... Ja tämän lisäksi jossain määrin porkkana (iso porkkana per päivä). Leseet ja pellavansiemenet ovat vähän sellainen joskus toimii, joskus ei.

Kookosöljyä (kylmäpuristettua) jotkut pelkäävät kolesterolin kohottajana, toiset taas väittävät että nimenomaan soijateollisuus on kookoksen mustamaalannut saadakseen soijansa tuputettua väkisin ihmisille(???) Itselläni oli yli 10 v sitten kokonaiskoleteroli jotain 5.3 joka oli silloin kuulema pikkiriikkisen yläkantissa, mutta tänä vuonna kun olin juuri käyttänyt päivittäin kookosöljyä pari kk ja olin verikokeissa oli kolesteroli jälleen 5.3 joka kuulema sitten olikin yllättäen hyvä arvo (ilmeisesti näin 40-vuotiaalle sitten...) En tiedä kuinka nopeasti ruokavalio vaikuttaa kolesteroliin, mutta ei tämä kookoksen kanssa läträäminen ainakaan tässä lyhyellä välillä minulle näemmä haitaksi ollut. Nyt tosin olen kookosmerkkiä vaihdettuani kärsinyt hivenen vatsahappovaivoista (en ole varmaa johtuuko nimenomaan kookoksesta), joten on tämä kookospitoinen atriointi jäänyt vähän vähemmälle.

Mutta kyllä sen huomaa heti jos tulee mässäiltyä enemmän hiilareiden kanssa, välitön vaakalukeman noususuunta. Ja vastoinpäin jos välttää hiilarit. Painosta nyt toki voi viis veisata, kivaa on kun ei turvota eikä satu...

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Pönni
Olo on kyllä ollut koko päivän paljon kivuttomampi, pirteempi ja parempi vaikka on niin hiivatin kuuma ja hiki valuu vaihdevuosivaivana heti kun on hiukankin hellettä ja jotain koittaa puuhastella. Ei siis siltikään kurjaa oloa!

Itse asiassa jos ihminen jättää hiilihydraatit yhtäkkiä kokonaan pois, saa hän usein ensimmäisinä päivinä vierotusoireita. Useimmat "tavalliset" ihmiset ovat sokeririippuvaisia, joten sokerin (jolla tarkoitan hiilihydraatteja) yhtäkkinen puute aiheuttaa samanlaisia ongelmia kuin nikotiinista, kofeiinista tai oopiumista luopuminen. Jos ne vieroitusoireet kestää, sen jälkeen makeanhimo yleensä katoaa, eikä sitä sokeria kahviin enää edes kaipaa.

Itse huomasin että kun vielä viime talvena söin paljon hedelmiä, tuli minulle monesti mielitekoja, joiden johdosta ostelin silloin tällöin suklaapatukoita tai keksipaketteja. Vasta kun pudotin hiilihydraatit alle 50 grammaan päivässä en ole tuntenut karkki- ja keksihyllyjen välissä minkäänlaista halua ostaa niitä tuotteita.

Vierailija
Lepakko
Pönni
Kerroit jossakin aiemmassa säikeessä tutkituttaneesi verenkuvasi. Siinä ei merkkejä tulehduksesta näkynyt?

Siitä on aikaa jo ja mulla on nyt ollut lyhyen ajan sisään aika nousujohteista kivulloisuutta. Nyt oon käynyt valittamassa lekurille joka ei noteeraa kun ei laita mihinkään kokeisin vaikka oon ollu ihan sikakipee. Meen ens viikolla taas..
Tooko mitään nettidiagnoosia voi tehdä näkemättä "potilasta"?
Kohta nimittäin iskee aspergerpaniikki.. *kääks*
On ihanaa kun voidaan jutella terveysjuttuja ja empatoidakkin mutta ei ihan liki.. alkaa hirvittää..
On tää välillä surkeeta kun ei tiedä onko vika korvien välissä vai "korvissa".

Polvet mulla on viimeaikoina renkanneet ja ne on kuin kukkakaalit. Nestettä niissä on ja kortisooni tekis varmaan gutaa mutta itte en mahda siihen mitään. Paitti yritän keksiä jos ruokavaliosta löytyis apua..
Liikkumaan komennellaan ja jumppaamaan mutta just se sattuu niin maan saatanasti ja sit tulee kierre missä toinen vaiva lisää toista vaivaa.

Ylimääräinen kerääntynyt selluliitti ei takuulla helpota vaivoja ja sitä pitää lähteä työstämään vex.
Sokerin poisjättäminen ei varmaan ole huono homma.. sokerin ja muun hölynpölyn jota voi olla ina mausteena mutta ei niin että se ruokkii jotain hiivasyndroomaa tai mitä tahansa bakteerikasvustoa kropassa. Minä oon kuitenkin tämän kehon varsinainen tyyppi eikä jokkut hiivabakteerit. Ei ne maksa mun vuokraa eikä vastaa mistään. Pöh!

Vierailija
Ding Ding
Itse huomasin että kun vielä viime talvena söin paljon hedelmiä, tuli minulle monesti mielitekoja, joiden johdosta ostelin silloin tällöin suklaapatukoita tai keksipaketteja. Vasta kun pudotin hiilihydraatit alle 50 grammaan päivässä en ole tuntenut karkki- ja keksihyllyjen välissä minkäänlaista halua ostaa niitä tuotteita.

Syötkö pelkästään proteiinia ja rasvaa? Onko se sen arvoista? Lisäksi jos henkilö urheilee vähänkin enemmän, niin hiilihydraatit on aivan ylivertainen energialähde. Tosin "tavallinen" ihminen ei taida enää nykyään juuri ilman pyöriä liikkua.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
JW
Syötkö pelkästään proteiinia ja rasvaa? Onko se sen arvoista? Lisäksi jos henkilö urheilee vähänkin enemmän, niin hiilihydraatit on aivan ylivertainen energialähde. Tosin "tavallinen" ihminen ei taida enää nykyään juuri ilman pyöriä liikkua.

Totta, olen huomannut että en taida päästä viimevuotisiin aikoihin juoksulenkeilläni. Joudun juoksemaan hitaampaa. Glykogeenivarastoni ovat aina tyhjät, joten kehoni joutuu polttamaan rasvaa urheillessani, mikä on hitaampaa kuin hiilihydraatin polttaminen. Positiivinen puoli siinä on se, että rasvaa palaa juoksulenkin alusta alkaen, eikä vasta tunnin jälkeen. Mutta jos haluaisin kovaan kuntoon, alkaisin nauttia hiilihydraatteja ennen treenejä, jotta saisin itsestäni enemmän irti.

Syön päivässä muutaman kymmenen grammaa hiilihydraatteja. Niitähän on aika monessa ruoassa jonkin verran. Ruokavalioni on kyllä monipuolinen ja maistuva. Paljon kasviksia tietysti. Omenoitakin syön silloin tällöin. Koska rasvaan ei synny samanlaista riippuvuutta kuin sokeriin, voisin koska tahansa vaihtaa takaisin entiseen. Mutta en kaipaa sitä nälkää, väsymystä ja ylipainoa, joten en vaihda.

Vierailija
Ding Ding
Pönni

Itse asiassa jos ihminen jättää hiilihydraatit yhtäkkiä kokonaan pois, saa hän usein ensimmäisinä päivinä vierotusoireita. Useimmat "tavalliset" ihmiset ovat sokeririippuvaisia, joten sokerin (jolla tarkoitan hiilihydraatteja) yhtäkkinen puute aiheuttaa samanlaisia ongelmia kuin nikotiinista, kofeiinista tai oopiumista luopuminen. Jos ne vieroitusoireet kestää, sen jälkeen makeanhimo yleensä katoaa, eikä sitä sokeria kahviin enää edes kaipaa.

En mä mitään rajua o tehny kun oon pruuvannut ruokavaliotani vähä vähältä paremmaks. Varmaan jos ihan yhtäkkiä tekis jotain rajua niin oireet olis rajuja. Ei mulla oikeestaan muusta ikinä ole tullut esmes hirveetä hedaria kuin kahvin puutteesta. Erehdyin joskus kokeilemaan kofeiinitonta kahvia, joskus nuorena. Ihmettelin kun päätä särki niin että tuntui särkyvän vallan ja sit hokasin että no tietenkin kun kofeiinia ei oo niin siitähän se.

Hedelmäsokeria oon tänään saanut appelsiinimehusta ja masikoita ja 1½dl:sta jugurttia. Oli nääs tarjouksessa Hyla 1½l:nen vadelmamustikka ja siitä näppärää aamulla popsia joku jugurtti tai viili kun saa sen vitamiini- ja hivenaineröykkiön kivasti alas sihtikurkustaan. Bulgarianjugurttia yleensä syön, se on namia ja sitäkin oon opetellut syömään ilman sokeria.

Mun lapsuudessa oli ihan hirveetä kun sota-ajan läpirämpineet aikuiset pula-ajan eläneinä veti voita, sokeria ja vehnästä ja pneut ruokittiin pullasutulla = vehnäpullaa kahvissa. Ihme että sitä on ylipäätään hengissä. Isä veti Norttia sisällä!
Nykyään otettais huostaan senajan tavallisista kodeista lapset.

Oon mä aikoinaan käynyt elävänravinnon kurssin ja sitäkin kokeillut mutta liian raju muutos ja hankalaa. Koko elämä pitäis laittaa uusiks sen takia.
Mutta kaikesta voi jäädä jotain hyvää matkalta.. on mulla nytkin jääkaapissa itse idätettyä sinimailasta. Säilyy hyvin. Pitää vaan huuhtoa hyvin välillä.

Mä otan aamulla mangnesiumin ja kromin ja niiden sanotaan hillitsevän makeanhimoa. Voipi olla että nyt luopuminen vaivattomasti kahvisokerista onkin niitten apuja?

Mä en osaa hedelmän tai marjansokereita pitää kovin pahana..
Huomista päivää odottelee cantaloupemeloni *namskis* joka oli kans tarjouksessa ja hedelmillä nimenomaan saa herkutella. Niissähän on vitamiineja.
Ei tässä nyt mitään syrokxia ruveta jyrsimään tai että minä alkaisin johonkin atkinsin diettiin. Kasvikset ja hedelmät on ihan terveellisiä. Ei niitä hedelmiä tolkuttomasti tietenkään tarvi syödä mutta onhan ne elimistössä aika läpihuutojuttuja, ei niistä paljoa varastoidu jos vertaa siihen että popsis silkkaaa sokeria, pastaa, vaaleeta leipää, viljatuotteita ylipäätään, perunoita, yms.

Vierailija
Ding Ding

Huomattu ja useita kertoja. Kunhan jaksaa, jonkun aikaa vastustaa makean himoaan, niin avot. Myöhemmin sortuu johonkin piilosokeria sisältävään niin kumma himo alkaa jälleen. Sokeri on melkoinen huume... Tai ainakin vahvaa riippuvuutta aiheuttavaa.

Vierailija
Qadesha
Tämä ei minulla ole oikein onnistunut, mutta ummetusta ehkäisemään on onneksi edes soija joka ei ole kauhea hiilaripaukku ja sen avulla saan pidettyä röörit auki... Ja tämän lisäksi jossain määrin porkkana (iso porkkana per päivä). Leseet ja pellavansiemenet ovat vähän sellainen joskus toimii, joskus ei.

En o ikinä kuullutkan että soijalla olis tuollainen vaikutin?
Luumu on hyvä. Pellavansiemenlima kans. Yön yli liotettuna ne tehoo parhaiten.
Jos nyt päädyn siihen kipulääkkeeseen ja ilmaantuu tota niin noilla sit apuja.. Nykyisin ei o kyllä mokomaa vaivaa ollut, päinvastoin. Varpusparviefekti ennemminkin, joten, voi olla ettei mulle siitä kipulääkkeestä tuliskaan samaa kuin sinulla?

Kookosöljyä (kylmäpuristettua) jotkut pelkäävät kolesterolin kohottajana

Just muijakaverille keräsin luontaishoito-ohjeita korkeaan kolestroliin ja yks neuvo oli tuo kookosöljy. Tapaus on muuten hiilihydraatitonta ruokavaliota noudattava ja kolesterolit hällä on olleet koholla kauan. Tupakoinnin lopetti aikapäiviä sitten. Liikkuu paljon. On kaikipuolin energinen ja pirteä pakkaus mutta se kolesteroli vaan ei ota alentuakseen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat