Mitä tehdä kun laajakaistapalvelua ei toimiteta?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

En nyt tähän sano suoraan mistä instansseista on kyse, mutta tilanne on tämä:

Olemme olleet Z:n asiakkaita nopeudella 1 M, joka ei riitä mihinkään. Solmittiin sopimus jonka mukaan kesäkuun alusta olemme asiakkaita firmalle X ja nopeus on 2 M. Vaihdosta ei ole tehty. On soitettu ja on laitettu s-postia, luvattiin että muutos tapahtuu juhannuksen jälkeen. Ei tapahtunut. On kulunut 1,5 kk ja olemme edelleen Z:n 1 M:n varassa.

Nyt on niin että meille saattaa tulla muutto seuraavassa kuunvaihteessa. Pitääkö meidän muuttaa olematon yhteys mukanamme, vai voiko sopimusta millään saada purettua sillä perusteella että luvattua ei ole toimitettu? Ei kiinnosta edes Z:N vanha 1 M koska sittemmin on ilmennyt parempaa taholta Y.

Olen siinä käsityksessä että vuodeksi solmituista sopimuksista on hyvin vaikea päästä eroon, ja vaikuttaa siltä ettei operaattoreilla ole mitään velvollisuutta toimittaa oikein missään asiassa mitään jota on luvattu. Ilmeisesti he toimittavat sen vaikka jouluna jos huvittaa ja sopimus on sitten siitä eteenpäin yhden vuoden voimassa?! Viestintäviraston sivuilta ei käynyt selville mitään tiettyä aikaa jonka sisällä yhteys on pakko saada tai sopimuksen voi purkaa.

[size=50:15si5ael](Ja ylpeyttäni sen verran avaudun tähän että minähän en tätä sopimusta allekirjoittanut, mutta olen kanssakärsijä...)
[/size:15si5ael]

Obs. Kaiken kukkuraksi pari viikkoa sitten näin tässä meidän nurkilla firman X auton. Olisi varmaan silloin pitänyt tehdä atakki ja käydä mäkättämässä heille? Tulee mieleen sellainenkin skenaario että vaihdos ON tehty, mutta jostain syystä nopeus jää jatkuvasti samaan kuppaiseen mitä se on ollut 1 M nopeudella. 861 näyttää tällä hetkellä. Kumppanini ei pysty pelaamaan netissä samaan aikaan kun minä soitan Youtubelta jotain, ja tämä on ollut koko ajan kun on ollut se vanha 1 M nopeus.

Sivut

Kommentit (48)

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

jos on määräaikainen sopimus niin se on määräaikainen. yksinkertaista, eikö? eli siis jos on määräaikainen sopimus joka on vaihdettu x:lle ei ole astunut voimaan koska teillä on sopimus voimassa vielä z:n kannssa. voi olla että x tulee z:n tilalle kun sopimus z:n kanssa umpeutuu. jne. jne.

nuo tiedot löytyvät ihan sopimusehdoista, olettehan toki lukeneet ne ennen kuin olette allekirjoittaneet. osassahan on olemassa klausuuli että on tietty aika purkaa sopimus kun määräaikainen sopimus on umpeutunut tai määräaikaisuus jatkuu x ajalla. mm. eräällä sähköyhtiöllä oli tällainen klausuuli ja oli aika hankala päästä eroon.

helpointa lienee nostaa yhteyden nopeutta vain instanssi z:n asiakaspalvelun kautta vaikka hinta oli suurempi tai sitten kärsiä.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija

Ei tuo uusi sopimus ole pätevä, kun toinen osapuoli on sopimuksen rikkonut (ei toimittanut tilattua tuotetta/palvelua).

Vierailija

En oo kyllä kuullut sitovista laajakaistasoppareista. Ootko nyt ihan varma? Periaatteessa voit tilata taholta y uuden liittymän ja valtuuttaa heidät irtisanomaan vanhan liittymän. Näin yleensä kun operaattoreita vaihdetaan.

Toki on mahdollisuus että menee jotenkin hullusti sitten hommat jos on siirto kesken, sillä kovin hyvin operaattorit eivät keskenään juttele.

Sen verran pitäisi kyllä pystyä saamaan asiakaspalvelusta tietoa että tiedät missä homma on menossa. Todennäköisesti on vaan kyse viiveestä, todella usein ko asiat enemmän tai vähemmän viivästyvät.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

soneralla näytti olevan 24kk määräaikainensopimus kun isäni meni sellaisen ottamaan.

kyllä nuo määräaikaiset ovat tulleet jäädäkseen sillä sillä asiakas saadaan sidottua yritykseen aika hyvin.

Vierailija

Kuuleppas nyt nainen.

Suomen operaattorit on kehitysmaa/vamma asteella.

Itselle kävi niin, että menin erehdyksissä ottamaan sellaisen kamppanja paketin ja sitten kun muutin asunnosta pois ja lähdin matkoille, ilman osoitetta ja asuntoa, niin hula hop, en voinut purkaa sopimusta. Se olisi ollut ihan simppeli, kun olisi voinut siirtää sen uuteen osoitteeseen, mutta kun ei ollut asuntoa.

Yritin saada siirrettyä sitä ystävilleni, sukulaisille.. ym. (koska se oli nopeempi) Mutta ei, ei onnistunut.

Ne niinko ei katkaissut sitä, koska nimi oli paperissa 18 kk sopimus!

Jumalan vittu että huusin soneralle, että käyttäkää nyt ihmiset järkeä.

Ei ne käyttänyt, maksoin puoli vuotta olemattomasta liittymästä.

Sitten lopulta sain jonkun sonera kihon langan päähän ja tiedustelin siltä, että miten olisi että panet housut jalkaan ja lopetat sen mulkkusi imuttamisen alaisillasi ja teet asialle jotain.

Niin sitten ne katkas, ja vautsi vau, antoivat vielä 1 kk ilmaiseksi.

Vitun ääliöt.

Tuli vähän sellainen olo, että Soneralla ollaan jotenkin perkeleen keskittymishäiriöisiä.

Vierailija
sinnipirtti
sehän riippuu täysin sovitusta toimitusajasta.

Josta aloittaja kertoi, että se on jo rikottu muutamalla kuukaudella, joten sopimus on mitätön.

Vierailija

Mitä vittua minä teen Soneran liittymällä, kun lähden puoleksi vuodeksi road tripille jenkkeihin.

Ei ne tajunnut. Kauppasivat vaan jotakin ihme ureaa lisää, että hjyyvää ureaa. Osta osta osta.

Kyllä se on kansalaiset sellainen WTF kokemus.

Varmaan kaikista helpointa olisi soittaa sinne ja sanoa, että olen hänen sukulaisensa. Hän veti ranteensa auki, hän ei tarvitse sitä enää. Hän ei ole enää keskuudessamme.

Mutta luulen että ne ei tajuaisi sitä vieläkään.

"Sonera"

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Sonera on paskalafka ja niitten kanssa ei kannata olla missään tekemisissä. Muutenkaan ei kannata solmia mitään määräaikaisuuksia minkään firman kanssa.

Q soita aspaan ja kysy tilannettanne. Sen jälkeen sano niille, että pitäkää tunkkinne. Toimitusehdoista löytyy aika, johon mennessä palvelu tulee toimittaa. Vetoa siihen jos onngelmia.

Hämmentää.

Vierailija

Hämentää muutenkin tämä soneran hinnoittelu, kun itse maksan 8 megasesta 40 kk, niin äidilläni on 1 meganen ja se maksaa saman.

Soitin soneralle ja tiedustelin, että mitäs tämä nyt tälläinen on, niin johtuu kuulema siitä kun asuu syrjäseudulla.

Sanoin niille että mitenkä olisi jos hieman kattositte niitä hintoja, että mikä on reilua ja mikä ei. Ne sano että "Myö ei maheta sille mittää"

Sanoin niille että just. Että ette mahda sille mitään, että mikä on reilua ja mikä ei. Hyvä Sonera. Hieno vastaus!

Tilasin muhville 8 megasen liittymän, (saman mikä itsellä) vaikka se ei tarvitse sitä, ihan periaatteesta. Maksan sen vaikka itse. Sieltä pamahtaa muhvin koneelle ylen arkistot sekunnissa. Saa katsella tubesta beatlesia ja hendrixiä viiveettä.

Rakastan sitä naista, sitä ei kuseteta jos se musta on kiinni.

Vierailija

Jotenkin alkaa ymmärtämään helvetin hyvin koulusurmaajia kun ne kilahtaa. Että perkele, mulle ei vittuilla!

Onkohan olemassa mitään tutkimusta, että onkohan ne soittanut Soneran asiakaspalveluun ennen sitä amok juoksuaan?

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

täytyy kuitenkin muistuttaa että itse asiakaspalvelian vika ei ole jos firman säännöt ja säädökset on perseestä. sitä ei vain moni ymmärrä.

ei sillä kyllähän ap:t tekevät virheitä mutta suurin osa huudoista ja haukuista on turhia.

Vierailija

Määräaikaisesta sopimuksesta pääsee todellakin eroon. On ns "sisäpiiri"tietoa.

Keinoja. Ilmoittaa muuttavansa pois asuntoon, jossa on jo valmiina internet.
Ilmoittaa muuttavansa ulkomaille.

Noita kahta kun soveltaa sopimuksesta kuin sopimuksesta pääsee eroon. Ja kukaan älköön sanoko vastaan. Tämä on faktatietoa ja kokemusta on monesta tapauksesta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat