Windows 7

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nonii, olis aika alottaa ketju tästä aiheesta. Ennen ku siitä jauhetaan irrallista juttua ympäriinsä. Ubuntuilulle on jo käyttissota muualla.

Applen tyylinen alapalkki on hyvä juttu... vai väittääkö joku vastaan?

Ihan cooli tuo käyttis on. Mutta se mua kummastuttaa, että miksi isäntäprosessit lueskelee kymmeniä gigatavuja taustalla. Joka kerta kun käynnistää koneen tuolla käyttiksellä. Tavaraa koneella on 400 gigaa... liekö käyttis haluaa vähitellen käydä lukemassa kaiken sisällön?

Aiotteko vaihtaa seiskaan pian?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija
Olli V
Mutta se mua kummastuttaa, että miksi isäntäprosessit lueskelee kymmeniä gigatavuja taustalla.

Indeksointi?

Vierailija
JW
Indeksointi?
Sille on oma prosessinsa. Mieletön luku-urakka merkitään tehtävähallinnassa Svchostille. Ja se siis työskentelee silloinkin kun käytäjä ei ole paikalla...

Saattaa myös olla RAM-muistin täyttämistä ehkä tarvittavilla tiedostoille. 8 gigaa kun on mulla ramia.

Vierailija
Olli V
JW
Indeksointi?
Sille on oma prosessinsa. Mieletön luku-urakka merkitään tehtävähallinnassa Svchostille. Ja se siis työskentelee silloinkin kun käytäjä ei ole paikalla...

"Svchost.exe-tiedosto sijaitsee %SystemRoot%\System32-kansiossa. Svchost.exe tarkistaa käynnistyksen yhteydessä rekisterin palveluosan ja luo luettelon palveluista, jotka sen on ladattava. Svchost.exe-tiedostosta voi olla käynnissä useita esiintymiä samanaikaisesti. Jokainen Svchost.exe-istunto voi sisältää ryhmän palveluita, joten erillisiä palveluita voi olla käynnissä sen mukaan, miten ja missä Svchost.exe käynnistetään."

http://support.microsoft.com/kb/314056/fi

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Mulla on pääasia että saan käyttää Reason 4:ää ja muita musanteko-ohjelmia. Toivottavasti Windows 7 tarjoaa luotettavan ja bugivapaan OS:n. Ja toivon että se vie mahd. vähän resursseja.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

.
Seuraa 
Viestejä846
Liittynyt10.9.2005

No kato sieltä "Resource Monitor" ohjelmasta Disk välilehdestä mitä tiedostoa se svchost lukee.
Ja mulla ainakin jokaisella svchostilla on suluissa tarkempi selvitys ko. prosessista.

Vierailija

Toivoisin että peliteollisuus möisi erillisenä painoksena "both versions" pelejä, joissa olisi tuki directx 11 ja joku vanhempi esim 9.0c.

Ja sitten hieman halvempi olisi peli joka on pelkkä 9.0c.

Näin saisivat rahaa kehittää myös paremmat versiot. Full paketissa voisi olla 64-bit ehkä erikseen myös.

Tästä saammekin softan testaajille ja päivitysten ylläpitäjille kätevästi 4 kombinaatiota yhden sijasta... Mutta onhan se selvä että 64-bit versio on tuplasti nopeampi ja dx11 tuplasti näyttävämpi.

Vierailija
Lektu-Elli
Toivoisin että peliteollisuus möisi erillisenä painoksena "both versions" pelejä, joissa olisi tuki directx 11 ja joku vanhempi esim 9.0c.
Niinhän sitä toivotaan kuuta taivaalta. Peliohjelmoijienkaan mielestä vaan ei taida olla kiinnostavaa tehdä muinaisten specsien mukaista softaa..

Vierailija
Lektu-Elli

Tästä saammekin softan testaajille ja päivitysten ylläpitäjille kätevästi 4 kombinaatiota yhden sijasta... Mutta onhan se selvä että 64-bit versio on tuplasti nopeampi ja dx11 tuplasti näyttävämpi.

Minun puolestani saisivat heivata 32 bittisen käyttiksen romukoppaan ja keskittyä pelkkään 64 bittisyyteen.

ilmaisin
Seuraa 
Viestejä1285
Liittynyt2.7.2005
tyson
Lektu-Elli

Minun puolestani saisivat heivata 32 bittisen käyttiksen romukoppaan ja keskittyä pelkkään 64 bittisyyteen.

Niin varmaan ennen pitkää tapahtuukin, mutta eri arkkitehtuurit eivät ole ongelma jos ohjelmat tehdään porttautumaan kunnolla. Debian on kahdelletoista arkkitehtuurille.

Vierailija

Olen minä ainakin tuohon seiskaan tyytyväinen, huomattavia parannuksia Vistaan verrattuna. Puoli vuotta tätä on tullut jo käytettyä (ensin Betaa, tällä hetkellä RC käytössä).

mensaani
Olli V
Nonii, olis aika alottaa ketju tästä aiheesta. Ennen ku siitä jauhetaan irrallista juttua ympäriinsä. Ubuntuilulle on jo käyttissota muualla.

Tuossa on asiantuntijan lausunto Windows seiskasta:

http://www.ilmatar.net/~np/opinions/windows_7.html

Vaikuttaa kyllä asiantuntevalta mielipiteeltä. Mitäpä muutakaan voisi odottaa kaverilta jonka kotisivujen etusivulla lukee: "Only for True Christians With Correct Opinions ★ Since 1992".

Vierailija
Riemuidiootti
Olen minä ainakin tuohon seiskaan tyytyväinen, huomattavia parannuksia Vistaan verrattuna. Puoli vuotta tätä on tullut jo käytettyä (ensin Betaa, tällä hetkellä RC käytössä).

mensaani
Olli V
Tuossa on asiantuntijan lausunto Windows seiskasta:

http://www.ilmatar.net/~np/opinions/windows_7.html

Vaikuttaa kyllä asiantuntevalta mielipiteeltä. Mitäpä muutakaan voisi odottaa kaverilta jonka kotisivujen etusivulla lukee: "Only for True Christians With Correct Opinions ★ Since 1992".

Niilo on yksi niistä kirjoittajista, jotka olivat internetissä ennen graafista käyttöliittymää, kuten minäkin. Hänen mielipiteilleen on antanut arvoa jopa kirkko ja oikeuslaitos:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Niilo_Paasivirta

PS. Itsekin olen tyytyväinen Beta-Seiskaan

Vierailija

Windows 7 RC 64-bit lähti imuutukseen.

Toivoisin lisää kokemusten kuvailua käyttäjiltä.

Miten on esim. softien kanssa, jos käyttää 64-bittistä?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat