Hammaskiven poisto kotona

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miten kovasti uskaltaa raapia hammasta, että saa hammaskiven pois?

Minulla on instrumentti, jolla poistetaan koirien hammaskiveä. Pitääkö sillä raapia sen verran ettei hammas enään tunnu karhealta? Ainakin hampaan etupuolella raapiessa lähtee kova karhea pois ja instrumentin piikki liukuu hampaan päällä sileästi (kiille), päteekö tuo sama hampaan toisellekkin puolelle? Siellä piikki ei liu'u niin helposti.

EDIT: Korjattu kirjoitusvirhe

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija
Sahrah
Miten kovasti uskaltaa raapia hammasta, että saa hammaskiven pois?

Minulla on instrumentti, jolla poistetaan koirien hammaskiveä. Pitääkö sillä raapia sen verran ettei hammas enään tunnu karhealta? Ainakin hampaan etupuolella raapiessa lähtee kova karhea pois ja instrumentin piikki liukuu hampaan päällä sileästi (kiille), päteekö tuo sama hampaan toisellekkin puolelle? Siellä piikki ei liu'u niin helposti.

EDIT: Korjattu kirjoitusvirhe

Hammashoitaja raapii aika voimakkaasti, tuskin on vaaraa. Pätee varmaan sisäpuolellekin. Siellä voi kiveä olla paksulti huonomman harjauksen johdosta.
Mistä noita koirainstrumentteja saa?

Vierailija

Tuota samaa itsekin mietin, mutta ajattelin vielä, jos palstalla olevat hammaslääketieteen lisensiaatit olisivat osanneet sanoa mielipiteensä ja vinkkejä.

En tiedä mistä hampaankaiveluinstrumenttejä saa, koska vanhempani tuon aikoinaan hankkivat nytten jo edesmenneelle koirallemme.

Perintönä äidiltäni minulla on sylki, joka edesauttaa voimakkaasti hammaskiven muodostumista. Se maksaa niin saatanasti poistattaa se joka vuosittain mokoma hammaskivi. Hampaiden kaivelusta saisin hyvän harrastuksen televisiota katsellessani.

Olisi mukavaa saada muitakin hammaslääketieteellisiä instrumenttejä kotiin, jotta voisin aloittaa amatööri-hammaslääkäriurani.

Vierailija

Mitenköhä onnistuisi poskihampaan poisto koti konstein
Alaposkihammas paikkattu joskus nuorempana
metalli paikalla (amalgaami) nyt hammas men keskeltä
halki ja alko heilumaan aikas mukavasti.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26912
Liittynyt16.3.2005
MITÄ?
Mitenköhä onnistuisi poskihampaan poisto koti konstein
Alaposkihammas paikkattu joskus nuorempana
metalli paikalla (amalgaami) nyt hammas men keskeltä
halki ja alko heilumaan aikas mukavasti.

No se on vain kivunsiedosta kiinni. Kyllä se sieltä lähtee kun otat tonkit, vääntelet ja kääntelet vähän ja vedät pois. Niin se hammaslääkärikin tekee. Tuskin se tiukassa on, jos se heiluu itsekseen. Toimenpide voi kyllä tehdä hieman kipeää.

Hammaslääkäri kyllä määrää tulehdusten estämiseksi antibioottikuurin ja osaa tehdä muovihampaan poistetun tilalle. Mutta toki se maksaa.

Cargo
Seuraa 
Viestejä979
Liittynyt27.8.2007

[size=150:vy58ztos]pipetillä vetyperoksidia ja sitten annat hampulle sähköhammasharjaa![/size:vy58ztos]

Ainakaan hammaskivet tahi poskihampaiden reijänalut eivät kauvaa juhli kun tarjoaa tuollaista koktailia.

" sähkö (se sähkö, jota tuotetaan mm. voimalaitoksissa) ei ole energiaa "
- Vastaaja_s24fi

“Jos et ole kaksikymppisenä vihreä, sinulla ei ole sydäntä. Mutta jos et ole nelikymppisenä perussuomalainen, sinulla ei ole aivoja.”
- Cargo

Vierailija

Ai perkele!!!!
helvetti kun teki kipeää,eikä ees lähteny pois
Kyllä mulla hyvä kivunsietokyky on (2 vapaa ottelua takana)((molemmat hävisin ja toisen tyrmäyksellä ))
mutta suussa sattu aivan perkeleesti.
tarttee mennä sit huomenna hampilääkäriin

Vierailija
Sahrah

Perintönä äidiltäni minulla on sylki, joka edesauttaa voimakkaasti hammaskiven muodostumista. Se maksaa niin saatanasti poistattaa se joka vuosittain mokoma hammaskivi. Hampaiden kaivelusta saisin hyvän harrastuksen televisiota katsellessani.

Sylki + ruokavalio vaikuttaa hammaskiven, ientaskujen ja ientulehduksen syntyyn. Mulla vähähiilarinen dieetti on selvästi vähentänyt hammaskiven syntymistä - todennut hammaslääkäri tässä hiljan.

Samainen firma tarjoili raaputtimia harrastustoimintaan (tylstyneitä instrumentteja).

Ovat mulla harrastuskäytössä - kuten Sahrah fiksusti toteaa, ihan kliffaa. Paitsi etten katso olematonta telkkaria. Eikä enää ole sitä hammaskiveäkään. Voi ottaa jonkin sitkeämmän kuiduston hampaanvälistä tässä näin näpytellessä...

Vierailija

Hammashygieenikon, sen joka poistaa hammaskivet, hoito tulee KELA-korvattavaksi ensi vuoden alusta. Sinne asti naksutellaan. Niks niks naks naks.

Vierailija
Paco
Pätee varmaan sisäpuolellekin. Siellä voi kiveä olla paksulti huonomman harjauksen johdosta.

Vaikka harjaisi kuinka, niin silti saattaa hammaskiveä esiintyä.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Kumikynä.

Ja nyt kun olen jälleen parantanut maailmaa, niin haluaisin varoittaa ässä-hässäköistä. Niiden salmiakkia jäi hampaaseen ja puolessa tunnissa se oli jo kovettunut, eikä ole päiviä myöhemminkään mihinkään lähdössä.
Tosin käyhän toi paikasta, mutta kuitenkin..

Älkääkä helvetti menkö läträämään vetyperoksidilla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat